וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: "נגיף הקורונה יכול להשאר בגוף עד 5 שבועות"

אלפי ישראלים נמצאים בבידוד ביתי של 14 ימים, אבל מחקר חדש מראה שיש סיכוי שזה לא בטוח יעיל. חוקרים מסין מצאו כי נגיף הקורונה יכול לשרוד עד חמישה שבועות בגוף ואלה חדשות לא פשוטות עבור מומחים, ובעצם עבור כולנו

צילום: רויטרס SKY NEWS, עריכה: עמית שמחה

לאחר שלמדנו כמה זמן יכול נגיף הקורונה לשרוד על משטחים, כעת יש לחוקרים מושג כמה זמן הנגיף חי בגופם של אלה הנגועים בו.

חוקרים בסין בדקו נתונים של כ-191 חולים ב-COVID-19, בהם 54 שמתו, שטופלו בבית החולים ג'ינינטן ובבית החולים הריאתי בווהאן. הם הגיעו למסקנה כי ה-RNA של הנגיף, הנושא את המידע הגנטי שלו, יכול לחיות בגופו של חולה בממוצע 20 יום, ועד 37 יום - פי 2.5 מאשר תקופת בידוד החובה של שבועיים הנדרשת על ידי מרבית מומחי הבריאות. הזמן הקצר ביותר היה 8 ימים.

"במחקר הנוכחי מצאנו כי ה-SARS-CoV-2 הגורם למחלת ה-COVID-19 הניתן לגילוי נמשך בחציון של 20 יום אצל אלה שמחלימים והוא נמצא בגופם של אלה שלא מחלימים עד מותם", כתבו מחברי המחקר במחקר שפורסם מוקדם יותר השבוע בכתב העת הרפואי The Lancet.

נגיף הקורונה. NIAID-RML, צילום מסך
נגיף הקורונה/צילום מסך, NIAID-RML

רק לשם השוואה, "במקרה של מחלת ה-SARS נגיפי RNA התגלו בדגימות נשימה מכשליש מהמטופלים, ארבעה שבועות לאחר הופעת המחלה, ואצל כשליש מהמטופלים שנדבקו בתסמונת הנשימה המזרח תיכונית (MERS). משך גילוי ה-MERS-CoV RNA בדגימות של דרכי הנשימה התחתונות נמשך לפחות 3 שבועות", הם הוסיפו. החוקרים ציינו כי לממצא "השלכות חשובות הן על קבלת החלטות הבידוד של המטופלים והן על ההנחיות לגבי משך הטיפול האנטי-ויראלי".

מחקר שערכה ממשלת ארה"ב ומדענים אחרים מצא כי הנגיף יכול לשרוד באוויר במשך שלוש שעות ויכול לחיות על משטחים עד שלושה ימים. בדיקות הראו שהנגיף יכול לשרוד על נחושת במשך ארבע שעות, על קרטון במשך יום שלם ועד 72 שעות על פלסטיק ופלדה.

במחקר גרמני נמצא כי חולים נגועים בנגיף הקורונה הצליחו להדביק אחרים לפני הופעת התסמינים. המשמעות היא שכאשר אנשים הראו רק סימפטומים קלים, כמו עייפות או שיעול, עדיין היה קל להפיץ את הנגיף לאחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully