וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה, סין וישראל: הגרף המפחיד של הקורונה

12.3.2020 / 12:00

לקח לנו חודשיים כדי להבין שנגיף הקורונה לא מתכוון להיעלם כל כך מהר, ועם ההבנה הזו הגיעה גם ההכרה שמערכות הבריאות לא יכולות להתמודד עם ההתפרצות הזו. צעדי הבידוד ואיסור ההתקהלויות נועדו כדי לעשות דבר אחד: להקל על מערכת הבריאות לטפל בנו

עריכה: עמית שמחה

בווידאו: ראש הממשלה מכריז על החרפת הצעדים במאבק נגד הקורונה

הצעדים האחרונים של משרד הבריאות שהגביל את ההתקהלויות ל-100 אנשים וביקש מחולים להישאר בבית, זוכים ללא מעט ביקורת. ובכל זאת, לא מדובר בצעדים שנלקחו בקלות ראש, אלא במהלך אחראי שנשען על מה שקורה במדינות שמתמודדות עם המשבר, דוגמת איטליה שסופרת כבר למעלה מ-12 אלף נדבקים ו-827 מתים.

ההערכה של מומחים ואפידמיולוגיים מובילים היא כי בין 20 ל-60 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת ברחבי העולם, עלולים להידבק בנגיף הקורונה הגורם למחלה COVID-19. המספרים הסטטיסטיים מבהילים, אין מה לומר. אין כרגע חיסונים בנמצא, ונדמה כי הרע עוד לפנינו, אולם גורמי בריאות הציבור ואנשי מקצוע בארץ ובעולם תומכים במאמצים מהירים ונחרצים להפחתת התפשטות הנגיף מוקדם ככל האפשר. המטרה היא 'לשטח את העקומה' ובמקום לאפשר לנגיף להתפשט במהירות באוכלוסייה, הרעיון הוא שהוא יתפשט לאורך זמן רב יותר.

במהלך הטבעי של התפשטות זיהומית יש עלייה חדה, שיא וירידה שמסמלת את הכלת המגיפה ובעתיד את סופה. נראה כי סין נמצאת בירידה. עם זאת, איטליה, איראן ודרום קוריאה, שלוש המדינות שנפגעו מהנגיף בצורה הקשה ביותר, עדיין נמצאות בתוואי העליה של העקומה.

הגרף מראה למעשה כיצד תראה התווספות של חולים חדשים לאורך זמן ללא צעדי מניעה ולאחר הפעלתם. בלי הצעדים האלה מספר החולים יעבור את יכולת הספיגה של מערכת הבריאות ומספר החולים שלא יקבלו לטיפול יעלה משמעותית.

עוד בוואלה!

איך בדיוק מטפלים בחולי קורונה? הרופא שלנו מסביר

לכתבה המלאה
שיטוח העקומה קורונה. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
שיטוח העקומה קורונה/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

"שיטוח העקומה" אומנם עשוי להאריך את זמן המגיפה, אבל בכך, משרד הבריאות, קופות ובתי החולים משיגים זמן יקר כדי להגיב למשבר. והכי חשוב, "שיטוח העקומה" מספקת הזדמנות להפחית משמעותית את מקרי המוות כתוצאה מ-COVID-19. בעלייה התלולה של עקומת המגיפה, במיוחד כאשר יש מחסור בבדיקות, יש נטל עצום על נותני שירותי הבריאות - שרבים מהם יחלו בעצמם וייאלצו להתבודד באופן עצמאי, ולא יהיו מסוגלים לספק טיפול למי שנזקק.

יחד עם זאת, יש לחץ עצום המופעל על בתי החולים והמרפאות הקהילתיות שנראה כבר עכשיו ועוד יעלה בהמשך, ככל שיהיו יותר חולים קשים. זו הסיבה שיש משמעות אמיתית לדחייה של התפשטות הנגיף על פני זמן רב יותר.

נכון לעכשיו, על מנת לשטח את העקומה, חלקים רבים בעולם פשוט נכנסים לבידוד, וזה אומר להתרחק מהתקהלויות ומקומות צפופים, לא להגיע לבתי החולים והמרפאות עם תסמינים קלים ולשמור על היגיינה רבה ככל האפשר. בידוד שכזה לא רק דורש מהאזרחים לשנות את אורחות חייהם אלא הוא גם מביא עימו נזק כלכלי נרחב שאת תוצאותיו נדע אולי בעוד שנה. וזה מבלי להזכיר את ההשלכות הנפשיות שיש ללחץ מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully