וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 ימים של כלום: זה מה שמותר ואסור לעשות בזמן בידוד קורונה

19.2.2020 / 12:16

לאור העובדה המצערת שסוף תקופת הקורונה בחיינו לא נראה באופק, סביר להניח שבקרוב לא מעט אנשים ימצאו את עצמם בבידוד. אז אספנו את כל ההנחיות לשמירה על הבריאות - שלכם ושל הסובבים - בתקופה זו

עריכה: אסף דרורי

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ולעורר בהלה בעולם. אף שאתמול פרסמנו כאן כי הנתונים האמיתיים על מקרי המוות מקורונה פחות מפחידים משחשבנו - רק 2 אחוזים מהמקרים - חשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי לא להדביק אחרים. למעשה, מספיק להיות 15 שניות בלבד בקרבת אדם שנושא את הנגיף כדי להידבק, ולאור זה ברור לחלוטין מדוע אנשים שעשויים לשאת את הנגיף, מתבקשים להישאר בבידוד במשך 14 ימים.

לפי הנחיות משרד הבריאות, כל אדם שחזר מסין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו מאז ה-16 בפברואר צריך להישאר בבידוד בית במשך 14 ימים. גם אדם ששהה במדינה אחרת ונודע לו כי היה במגע עם אדם שאובחן כחולה בקורונה, צריך לגלות אחריות ולהישאר בבידוד בית במשך 14 יום. יש לציין כי היום שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי במשרדו שוקלים לבטל את חובת הבידוד לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו - אבל כרגע ההנחיות הללו עדיין מחייבות. ולאור העובדה שסוף תקופת הקורונה בחיינו לא נראה באופק, סביר להניח שבקרוב לא מעט אנשים ימצאו את עצמם בבידוד, אז אספנו את כל ההנחיות לשמירה על הבריאות - שלכם ושל הסובבים - בתקופה זו.

מה אמורים לעשות בבידוד?

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להשתמש בצעדים סבירים כדי להימנע ככל האפשר ממגע קרוב עם אנשים אחרים. זה אומר להישאר בבית במשך 14 יום ולא ללכת לעבודה, לבית ספר או למקומות ציבוריים אחרים, ולא להשתמש בתחבורה ציבורית. הבידוד נמשך 14 יום מכיוון שזו תקופת הדגירה של הנגיף. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לדווח על הבידוד באמצעות טופס מקוון או במוקד הטלפוני "קול הבריאות" בטלפון 5400*.

עוד בוואלה!

האם מסכות באמת יגנו עלינו מפני וירוס קורונה?

לכתבה המלאה
שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
אתם הולכים לשטוף ידיים הרבה, הרבה מאוד. שטיפת ידיים/ShutterStock

חשוב שהמקום בו אתם נמצאים יהיה מאוורר היטב, כדי שלא תחלו. אם יש בבית עוד אנשים שלא צריכים להיות בבידוד הקפידו להישאר בחדר נפרד מהם כדי לא להדביק אותם. גם במקרה זה, חשוב לשמור על חלון פתוח ועל כללי היגיינה - שטיפת ידיים תכופה וחיטוי משטחים.

אם זה אפשרי - מוטב שיהיו לכם שירותים ומקלחת נפרדים, אם זה לא אפשרי חשוב לנקות את השירותים אחרי כל שימוש. בכל מקרה, אם אתם בבידוד בבית בו יש אנשים אחרים, הקפידו לצאת מהחדר רק לצורך פעולות הכרחיות ולזמן קצר ככל הניתן, תוך כדי כיסוי הפה והאף במסכה או בבד. במהלך תקופת הבידוד, חשוב מאוד לשטוף ידיים במים וסבון או לחטא אותן בחומר חיטוי אלכוהולי לפני ואחרי הכנת אוכל, לפני אכילה ולפני ואחרי שימוש בשירותים.

אל תתביישו לבקש עזרה מחברים ובני משפחה, כדי שאלו יספקו לכם מוצרי מזון, אוכל מוכן, תרופות, ספרים או כל דבר אחר שיעזור לכם לעבור את התקופה הזו. את המצרכים שיביאו לכם בקשו שישאירו לכם מחוץ לדעת על מנת שלא תבואו במגע. בכל מקרה - אל תזמינו מבקרים אל פנים הבית.

יש אמצעי בטיחות נוספים שאפשר לנקוט בהם?

בהחלט. במשרד הבריאות פרטו את כל התנאים שכדאי להקפיד עליהם בעת בידוד. הנה כמה מהם:

1. יש לנקות ולחטא כל יום משטחים כגון שולחן ליד המיטה, מסגרת המיטה ורהיטים נוספים בחדר הבידוד, עם חומר חיטוי ביתי רגיל .

2. יש לאחסן את כל הכביסה המלוכלכת של האדם המבודד בשקית עד למועד הכביסה. את הכביסה אפשר לעשות עם סבון כביסה רגיל, אבל יש להקפיד על טמפרטורה של 60 מעלות צלזיוס.

3. מוצרים חד פעמיים כגון כפפות, ממחטות אף, מסכות ופסולת אחרת יש להשליך לתוך שקית ייעודית בחדר הבידוד, לסגור אותה היטב ולפנות לפח אשפה חיצוני.

4. יש להימנע משימוש משותף בחפצים שעלולים להעביר את הנגיף, כמו: מברשת שיניים, סיגריות, כלי אוכל, מגבות, מצעים וכדומה.

ומה קורה אם אני צריך טיפול רפואי בתקופה הזו?

לפי הנחיות משרד הבריאות, אם בתקופת 16 ימי הבידוד מופיעים חום, שיעול או תסמינים נשימתיים, יש לפנות טלפונית למרפאה או למוקד של קופת החולים שלכם. גם במקרה של כל בעיה רפואית אחרת המתפתחת בתקופת הבידוד יש לפנות טלפונית ולהתייעץ עם המרפאה המטפלת.

מסכה. ShutterStock
אם אין ברירה אלא לצאת - אתם חייבים מסכה. מסכת בד/ShutterStock

אם אתם צריכים טיפול רפואי של רופא או ביקור במיון, יש להקדים שיחת טלפון לביקור וליידע את הצוות הרפואי שם על פרטי המחלה ועל מועד החזרה לארץ. בעת הביקור במרפאה או במיון יש לכסות את הפה והאף במסכה שמכסה את הפה והאף, ואם אין לכם אחת כזו - בבד אחר. אל תסעו אל המרפאה בתחבורה ציבורית, גם לא במונית. וכשאתם מגיעים לשם - הודיעו מייד לפקידי הקבלה על סימני המחלה ועל האזור בו שהיתם בחו"ל.

האם ישלמו לנו על התקופה הזו?

כן. היעדרות מעבודה בתקופת הבידוד נחשבת כהיעדרות מחלה. אין צורך לפנות לרופאי המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות, אלא רק להציע למעביד אישור על מועד עזיבת המדינות המצריכות בידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully