וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אחוזים מתוך הנדבקים בקורונה מתים בסוף?

נגיף הקורונה ממשיך להלך איימים על העולם, אך בינתיים יותר ויותר נתונים זורמים לארגון הבריאות העולמי שמפרסם דוח יחסית אופטימי שמראה כי 4 מתוך 5 נדבקים סובלים מתסמינים קלים ורק 2 אחוזים מהחולים מתים

רויטרס

האם הגיע הזמן להירגע קצת עם הפחד מפני נגיף הקורונה? לפי ארגון הבריאות העולמי, קוביד-19 גורם למחלות קלות בלבד בארבעה מתוך חמישה אנשים שנדבקים בו. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, אף הודיע כי "נראה שקוביד-19 אינו קטלני כמו שאר הווירוסים משפחת הקורונה, כולל SARS ו-MERS".

המסקנה המעודדת הזו מגיעה מניתוח נתונים של הרשויות הסיניות הנוגעות ל-44,000 מקרים של נגיף הקורונה במחוז חוביי, שם הוא תועד לראשונה. לפי הנתונים, יותר מ-80 אחוזים מהמטופלים חולים במחלה קלה והם יתאוששו. 14 אחוזים חולים במחלה קשה כולל דלקת ריאות וקוצר נשימה, 5 אחוזים חולים במחלה קריטית כולל אי ספיקת נשימה, שוק ספטי ותסמונת כשל רב-מערכתי. 2 אחוזים מהמקרים הם קטלניים.

ד"ר טדרוס אמר אתמול בז'נבה כי "הסיכון למוות עולה ככל שאתה מבוגר יותר". לדבריו, ילדים לא סובלים מנגיף הקורונה באותה צורה כמו מבוגרים, ונדרש מחקר נוסף כדי לגלות מדוע. עדיין קיימים פערים במידע שיש לארגון שהוא מקווה שצוות המומחים הבינלאומי יוכל למלא.

סין דיווחה על 73,335 מקרים של זיהום בנגיף החדש, כאלפיים מהם ביממה האחרונה. המקרים החדשים כוללים כאלה שאושרו על ידי בדיקות מעבדה וכאלה שאובחנו באמצעות סריקות CT של הריאות. רובם המכריע של המקרים בסין - 94 אחוזים - ממשיכים להיות מדווחים במחוז הוביי. עד כה דווחו בסין 1,873 מקרי מוות ומחוץ לסין כאלף מקרי הדבקה וחמישה מקרי מוות.

ד"ר טדרוס אמר כי נראה שיש ירידה במספר המקרים החדשים בסין. "יש לפרש את המגמה הזו בזהירות רבה. המגמות יכולות להשתנות". לדבריו, ארגון הבריאות העולמי ימשיך לעבוד יומם וליל בכדי לסייע למדינות להתכונן לקראת הגעתו הפוטנציאלית של נגיף הקורונה, כולל לשלוח ערכות בדיקה וציוד מגן. "יש לנו חלון הזדמנויות עכשיו. אנו זקוקים למשאבים כעת כדי להבטיח שמדינות מוכנות כעת. איננו יודעים כמה זמן יישאר חלון ההזדמנויות הזה", אמר.

חולים מטפלים בבידוד במרכז הכנסים פארלור בווהאן, סין, שהוסב לבית חולים, 15 פברואר 2020. רויטרס
למרות המספרים, עדיין לא מדובר במגפה. חולים בבית חולים בסין/רויטרס

מנהל החירום של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מייקל ראיין, אמר כי אין לתאר את ההתפרצות הנוכחית כמגיפה, אף על פי שהיא התפשטה ל-25 מדינות מחוץ לסין. "הנושא האמיתי הוא האם אנו רואים הדבקות בקהילות מחוץ לסין, וכעת אנחנו לא רואים את המגמה הזו".

בינתיים, מומחים אמרו כי הדיווחים בסין על תקופות דגירה ארוכות יותר מ-14 ימי ההסגר המקובלים, כמו במקרה של אדם שאובחן עם הנגיף 34 ימים אחרי ששהה בווהאן, הם דיווחים חריגים וככל הנראה אינם מדוייקים. ד"ר מייקל ראש, מומחה בכיר בתחום הבריאות העולמי באוניברסיטת סאות'המפטון, אמר כי "הנתונים האחרונים שראיתי הציעו כי אצל 95 אחזים מהאנשים הייתה דגירה של פחות מ-12 יום. תקופת הדגירה מבוססת על עדויות ואנחנו לומדים וצוברים נתונים חדשים כל הזמן, כך שייתכן כי יתכן שהם יתוקנו עם התפרצותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully