בהלת הקורונה: 5 טיפים בריאים לתקופת הבידוד

    זה שאתם בבידוד לא אומר שיש לכם פתק מרופא שמאשר לכם להפוך לבטטות כורסה למשך שבועיים. אז תלבשו מכנסיים, תעמידו סיר על הגז ורדו ל-20 שכיבות סמיכה בסלון. כך תישארו בריאים בבידוד

    מערכת וואלה! בריאות
    צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

    עשרות אלפי ישראלים שחזרו מחו"ל או נחשפו לחולים בקורונה מצויים בבידוד ומרותקים לביתם למשך 14 יום. אז נכון שספה ונטפליקס זה שילוב מפתה מאוד, אבל אם תעבירו ככה שבועיים תמימים, מחלה ויראלית לא תהיה הדאגה הבריאותית היחידה שלכם. כדי שלא תסיימו את תקופת הבידוד במצב ניווני מתקדם, ריכזנו עבורכם כמה הנחיות שיעזרו לכם לשמור על הבריאות גם בתנאים המגבילים שנכפו עליכם.

    עוד בוואלה!

    14 ימים של כלום: זה מה שמותר ואסור לעשות בזמן בידוד קורונה

    לכתבה המלאה

    תפתחו חלון

    אוורור הבית על בסיס קבוע זה הרגל שכדאי ליישם לא רק בימי קורונה, אלא גם בשגרה. בחורף ובעונות המעבר יש תפוצה גבוהה יותר של וירוסים. כשהבית סגור ומסוגר קל להם יותר להתרבות. אז תשאירו חלונות פתוחים, שייכנס קצת אוויר צח.

    תנועה

    לצאת לריצה או לאימון לא בא בחשבון, אבל זה לא אומר שצריך להפוך לבטטות כורסה. אל תשכחו שאתם לא באמת חולים והבידוד הוא רק אמצעי זהירות, אז אין לכם באמת תירוץ לא להתאמן. נסו להקדיש 30-40 דקות ביום לפעילות גופנית מתונה שניתן לבצע גם בבית. שכיבות סמיכה, פלאנק, כפיפות בטן, סקוואטים ואפילו ברפיז הם כולם תרגילים שאין שום בעיה לבצע בסלון או בחדר השינה. אם חסרה לכם השראה, תוכלו למצוא ברשת אינספור סרטוני כושר ותרגילים שמתאימים לביצוע בסביבה הביתית. אבל בגלל שאנחנו יודעים שתתעצלו לעשות גם את זה, צירפנו לכם כאן סרטון עם תרגילים שאפשר לעשות בבית.

    מאמן הכושר שרון פורטנוי מדגים אימון כושר מושלם לבידוד ביתי

    צילום מסך

    תזונה

    תאכלו מסודר ומגוון. ארוחה מאוזנת בתבנית אחת (צילום: ShutterStock, ShutterStock)

    כשמבלים ימים שלמים בבית יש נטייה לפתוח את דלת המקרר בכל פעם שחולפים לידה ולנשנש בלי הפסקה. אבל המעשה הבוגר, האחראי והבריא יהיה כמובן לנסות להקפיד על ארוחות מסודרות גם בזמן הבידוד. נסו לחשוב מראש על התזונה שלכם בכל יום ולוודא שכל ארוחה שלכם מגוונת מספיק ומכילה ירקות, דגנים מלאים, חלבונים ופחמימות מורכבות. לשם כך תצטרכו כמובן להשקיע קצת בתכנון מראש ולרכוש מצרכים שיאפשרו לכם להרכיב ארוחות מזינות ובריאות למשך תקופת הבידוד. הזמינו את המוצרים במשלוח או בקשו מבני משפחה או חברים שיעזרו לכם עם הקניות, אך כדי שלא לבוא עמם במגע - בקשו שישאירו את המצרכים מחוץ לדלתכם.

    שתו מים

    אנשים נוטים לשתות פחות כשהם בבית, וזה מובן בסך הכל בהתחשב בעובדה שכשאתם לא עוברים את סף הדלת אתם לא ממש מרגישים שאתם במאמץ או ש"עשיתם משהו" בכלל. אבל כדאי לשים לב גם לעניין הזה, ולעקוב אחרי צריכת המים שלכם או בעזרת בקבוק שתמלאו בתחילת היום ויעזור לכם לדעת כמה מים בדיוק שתיתם היום, או בעזרת קביעת יעדי מים, למשל: כוס מים בכל שעה עגולה. ההמלצה הכללית היא לצרוך כ-2 ליטרים של מים מדי יום.

    שמירה על כללי היגיינה

    במיוחד לפני ואחרי האוכל ולאחר ביקור בשירותים. שטיפת ידיים (צילום: ShutterStock)

    משרד הבריאות פרסם שורת הנחיות לשוהים בבידוד, הכוללת שטיפת ידיים תכופה במים וסבון - במיוחד לפני האוכל ולאחר ביקור בשירותים, וחיטוי משטחים מספר פעמים ביום בעזרת חומרי חיטוי ביתיים. למי ששוהים בבידוד בבית שבו מתגוררים גם אנשים נוספים שאינם חייבים בבידוד - מומלץ לשהות בחדר נפרד ולעטות מסכה ביציאה מהחדר על מנת להקטין את סיכון החשיפה עבור דיירי הבית האחרים. במידת האפשר, מומלץ שלרשותו של האדם המבודד יעמדו שירותים ומקלחת משלו. את הכביסה יש להפריד גם כן ולאחסן בשקית אטומה ולאחר מכן יש לכבסה בטמפרטורה של 60 מעלות. פסולת חד פעמית כמו ממחטות נייר, מסכות וכפפות משומשות יש להשליך לשקית אטומה ונפרדת ולפנותה לפח מחוץ לבית מעת לעת (לשם כך יש להיעזר באחרים, מן הסתם, שכן היציאה מהבית אסורה על השוהים בבידוד).

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully