וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות אם אתם חולים, אבל לא מוכנים לבדוק אתכם לקורונה?

יש לכם תסמינים, אבל מד"א לא מוכנים לבדוק אתכם כי לא הייתם בחו"ל או במגע עם חולה מאובחן? הכניסו את עצמכם לבידוד ועקבו אחר הצעדים הבאים. מדריך לבידוד הביתי

צילום: רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית,יותם רונן עריכה: אסף דרורי

בסרטון: החמרה בהנחיות לציבור בהתמודדות עם נגיף הקורונה

רובנו נמצאים בבידוד מרצון כבר כמה ימים ועוקבים בדריכות אחר התפשטות מקרי הקורונה החדשים בארץ ובעולם. הפטליסטיים והפרקטיים שבינינו ודאי גם חושבים ומתכוננים לאפשרות שגם הם ידבקו בשלב כזה או אחר בנגיף ה-covid-19. מן הסתם, יצא לכם לשמוע ולקרוא שרוב האנשים עוברים את המחלה בצורה 'קלה', עם תסמינים דמויי שפעת או הצטננות, הכוללים: חום, עייפות, שיעול יבש, כאבים, צמרמורות, כאב גרון, נזלת ושלשול. תסמינים חמורים יותר כוללים: קוצר נשימה, כאבים בחזה ודלקת ריאות.

אם אתם חווים תסמינים קשים, צרו קשר עם מד"א. הם יגיעו לבדוק אתכם ובמידת הצורך, יפנו אתכם לאחת ממחלקות הבידוד הייעודיות בבתי החולים. אולם, אם אתם חווים תסמינים קלים-מתונים, ההנחיה היא ליצור קשר עם הרופא שלכם בעזרת אמצעים דיגיטליים או בטלפון. בשל מחסור עולמי בערכות בדיקה, סביר להניח שלא יערכו לכם בדיקה לאיתור הנגיף אם מצבכם קל, וככל שלא ידוע על מגע שלכם עם חולה מאומת או שהות שלכם בחו"ל לאחרונה. ככל שיגיעו יותר ערכות בדיקה ומערך הבדיקות ישתכלל, המדיניות הזאת צפויה להשתנות ולהתגמש. אולם, לעת עתה זה המצב, ורוב הסיכויים שתצטרכו לטפל בתסמינים הקלים שלכם לבד בבית.

אז כדי לדעת מה לעשות אם אתם מרגישים קצת חולים, איך לטפל בעצמכם ואילו מצרכים ואספקה כדאי להכין בבית לצורך טיפול עצמאי במחלה דמוית שפעת (רמז: לא אספקה של נייר טואלט לחצי שנה) - באתר האפינגטון פוסט דיברו עם כמה רופאים, ויש להם תשובות:

עוד בוואלה!

הבעיה הבריאותית שעלולה להחמיר בזמן הסגר

לכתבה המלאה
אישה חולה מחזיקה מדחום. ShutterStock
אישה מביטה במדחום/ShutterStock

בידוד
הדבר הראשון והכי חשוב במקרה שאתם חווים תסמינים כמו שיעול, חום, כאב גרון, כאבי שרירים, שלשול ו/או נזלת - הוא להכניס את עצמכם לבידוד, להשאר בבית ולא להפגש עם אנשים אחרים. ההתנהלות הזאת, אגב, נכונה ומומלצת בכל מקרה של תסמיני שפעת או צינון, גם באין חשד לקורונה. זה גם יאפשר לכם לנוח הרבה. אם אתם מתגוררים עם עוד אנשים, כמו בני משפחה או שותפים, הישארו בחדר נפרד ועדיף במידת האפשר גם להשתמש בשירותים נפרדים משאר בני הבית. אל תחלקו פריטים כמו מגבות, מצעים, כלי אוכל וכדומה.

תשתו הרבה
כשאתם חולים, לא משנה במה, תמיד מומלץ להקפיד הקפדה יתרה על צריכת נוזלים ולמנוע התייבשות, במיוחד אם יש לכם חום. שתו הרבה מים, או משקאות איזוטוניים, שמכילים מלחים ומינרלים. אפשר גם לשתות מיצים למיניהם, אבל באמת שמים יעשו את העבודה מספיק טוב. המטרה היא לשמור על משק נוזלים מאוזן, כך שתמשיכו לתת שתן ושלא יפסקו תנועות המעיים שלכם.

תאכלו בריא
לצד ההקפדה על צריכת נוזלים, כדי לנסות לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת, עשירה בוויטמינים (פירות וירקות) וקצת פחמימות (בשביל האנרגיה). כדאי להצטייד מראש במוצרי מזון יבשים כמו פסטה, אורז, שימורים, מרקים וכדומה - לא בגלל מחסור צפוי, אלא שבמידה שתצטרכו להיות בבידוד ולא תוכלו (וגם לא תרגישו מספיק טוב) לצאת מהבית, יהיה לכם בבית את כל מה שדרוש לכם עד שתחלימו.

תרופות לטיפול בצינון ושפעת. ShutterStock
ודאו שיש לכם בבית מדחום תקין, תרופות להורדת חום והקלת גודש ותסמיני צינון. תרופות לצינון/ShutterStock

קחו תרופות אם אתם מרגישים שאתם צריכים אותן
פתחו את ארון התרופות הביתי שלכם ועשו בו סדר: מה יש, מה חסר? בדקו את התוקף של התכשירים והתרופות. כדאי שיהיה לכם שם תכשיר מסוג פרצטמול להורדת חום ושיכוך כאבים. אפשר להצטייד גם בתוספים כמו ויטמין C ואבץ, שידועים כמחזקים את המערכת החיסונית. עוד תכשירים שכדאי להחזיק בבית הם תכשירים להקלת גודש באף, תרופות מייבשות ליחה המכילות פסודו-אפדרין או פנילאפרין ותרופות מכייחות. אם אתם סובלים ממחלות כרוניות, יש לוודא שיש לכם בבית את התרופות שלהן אתם זקוקים בשגרה - משאפים לחולי אסטמה, אנטיביוטיקה לחולים במחלות שמגדילות את הסיכון לזיהומים כמו ברונכיט, נפחת וכדומה. כמובן שיש להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם מראש על כל אלה ולהיעזר בו בהיערכות הפרמקולוגית. אה, ואל תשכחו מדחום.

הקפידו על היגיינה
אם אתם מתאוששים בבית ממחלה דמוית קורונה מאוד חשוב להקפיד על היגיינה טובה. להתעטש ולהשתעל לתוך ממחטת נייר או למרפק (ולא לתוך הפרצוף של אנשים!), חיטוי יומיומי של משטחים שאתם מרבים לגעת בהם (מסך הטלפון שלכם למשל), שטיפה יסודית של הידיים במים וסבון למשך 20 שניות לפחות לאחר כל ביקור בשירותים וכל מגע עם משטח שחשוד כמזוהם, להתקלח מדי יום וללבוש בגדים נקיים (כן, גם בבית). חשוב לנקות ולחטא ביסודיות לפחות פעם ביום משטחים בשימוש תדיר כמו השיש במטבח, שולחן האוכל, ידיות הדלתות, מקלדות ואסלות.

נוזל לחיטוי הידיים בבקבוק לחיץ. ShutterStock
הקפידו על חיטוי ידיים ומשטחים, כמה פעמים ביום. חיטוי ידיים באלכוג'ל/ShutterStock

נהלו מעקב תסמינים
בזמן שאתם מטפלים בעצמכם בבידוד הביתי, שימו לב לתסמינים שלכם ובמיוחד לשינויים או החמרות במצבכם, כמו למשל קשיי נשימה. אם אתם לא חווים שיפור בתוך כמה ימים, צרו קשר עם הרופא/ה שלכם והתייעצו לגבי המשך הטיפול. אצל רוב האנשים, התסמינים הקלים (של קורונה, שפעת, הצטננות או כל וירוס אחר) ישארו קלים וישתפרו בהדרגה לאורך תקופת הבידוד בת 14 הימים. בכל מקרה של חשש או ספק, צרו קשר עם הרופא המטפל שלכם או עם המוקד של מגן דוד אדום והתייעצו לגבי הצורך לעבור בדיקת קורונה או להגיע לבדיקה וטיפול במרפאה או בית חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully