וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: אלה אחוזי התמותה מקורונה לפי מחלות רקע שונות

15.3.2020 / 8:42

מחקר נרחב שנעשה בסין על חולי קורונה חושף את הסטיסטיקה שעומדת מאחורי הבקשה מאנשים עם מחלות רקע ומבוגרים להישמר מאוד מהנגיף. אלה המספרים המדאיגים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

בכל האזהרות שמושמעות על יד גורמים רשמיים במשרד הבריאות, יש אזהרה אחת שחוזרת על עצמה שוב ושוב - אנשים מבוגרים וכאלה עם מחלות רקע נמצאים בסיכון הגבוה ביותר למות מנגיף הקורונה. כעת מדענים מסין מפרסמים נתונים סטטיסטיים על נגיף הקורונה וחושפים את שיעור ההרוגים בקרב חולים עם בעיות בריאותיות שונות.

הנתונים מראים שמטופלים הסובלים ממצבים בריאותיים קודמים, נוטים יותר לסבול ממחלה קשה ולמות ממנה מכיוון שמערכת החיסון שלהם חלשה יותר. חוקרים בסין, שחקרו יותר מ-72,000 חולים, גילו כי 10.5 אחוזים מהסובלים ממחלות לב שחלו ב-COVID-19 מתו. שיעור התמותה היה 7.3 אחוזים בקרב חולי סוכרת ו- 6.3 אחוזים בקרב אנשים עם מחלות נשימה כרוניות, כמו אסתמה.

כמובן שאנשים עם בעיות בריאות לא בהכרח הופכים לחולים קשים, הם פשוט נמצאים בסיכון גבוה יותר. רופאים ובני משפחה של חולים דיווחו גם על מקרי מוות בקרב אנשים שהיו לכאורה בריאים לחלוטין לפני שנדבקו.

המרכז הסיני לבקרת ומניעת מחלות בדק 72,314 מקרים מאושרים, חשודים, מאובחנים קליניים ואסימפטומטיים של מחלת COVID-19 ברחבי סין החל מה -11 בפברואר. התוצאות הראו כי שיעור המתים הכולל של המקרים - אחוז החולים שמתו - היה 2.3 אחוזים בלבד. אולם כאשר בוחנים קשישים ואנשים עם מחלות רקע, המספרים עולים, כך על פי הממצאים בכתב העת הסיני לאפידמיולוגיה.

הסובלים ממחלות לב היו אלה שהושפעו בצורה החזקה ביותר - אחד מכל עשרה אנשים שנבדקו מת. אחריהם הגיעו חולי סוכרת, ששיעור מקרי המוות של הסובלים ממנה היה 7.3 אחוזים (אחד מכל 13.6 אנשים בממוצע) מבין הלוקים במחלות נשימה כרוניות, אחד מכל 15.8 אנשים מתו. שישה אחוז מהאנשים עם לחץ דם גבוה (אחד מכל 16.6 איש) מתו. בקבוצה עם כל סוג של סרטן היה שיעור התמותה של 5.6 אחוזים.

בקרב בני ה-80 פלוס אחוזי התמותה לחולים בקורונה עמדו על 14.8 אחוזים, ובגילאי 70-79 - 8 אחוזים. רק לשם השוואה, עד גיל 40 אחוזי המוות לחולים עומד על 0.2 אחוזים.

אף על פי ש-COVID-19 היא מחלת נשימה הפוגעת בעיקר בריאות, הגוף נתון בלחץ עצום ומשקיע מאמצים בניסיון להילחם בנגיף. לאלה שיש להם מחלות רקע ומערכת חיסונית חלשה יותר יש תנאים בסיסיים פחות טובים להגנה מפניו.

אצל חולים רבים עם COVID-19 הריאות אינן מסוגלות לקבל מספיק חמצן. יש לכך השפעה מכרעת על איברים אחרים כיוון שהלב נתון במאמץ רב מנסה לשאוב דם מחומצן לכל הגוף ולמוח. מצב שכזה לא רק מאט את זרימת החמצן לאיברים, אלא גם מקשה על תאי חיסון בדם להגיע לנגיף במהירות הנחוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully