וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג האלה חיו יחד 60 שנה, והם מתו לבד בגלל הקורונה

15.3.2020 / 6:30

"יקירייך נותרים לבד, ואתה אפילו לא יכול להיפרד, לחבק אותם, לנסות להעניק להם קצת נחמה. אתה אפילו לא יכול לספר להם שקר טוב כמו 'הכל יהיה בסדר'", אמר לאחר מותם בנם, המצוי גם הוא בהסגר בגלל התפרצות הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בסרטון: רחובות איטליה שוממים בשל מגיפת הקורונה

המידע על קורונה ממשיך לזלוג, והוא מעורר לא מעט דאגה ופחד, אבל עד כה רובנו התמקדנו במספרים הגדולים, במצב הארצות השונות, בסיכוני ההדבקה ובתחקירים אפידמיולוגיים. עכשיו, כמעט 3 חודשים מאז פרוץ המגיפה, מתחילים להגיע גם סיפורים קטנים יותר, והם טרגיים במיוחד. סיפור אחד כזה הוא על בני זוג איטלקיים שחלו בנגיף הקורונה והלכו לעולמם. בני הזוג האלה חיו יחד 60 שנה, והם מתו באותו היום, בהפרש של שעתיים, בלי ילדיהם לצד מיטתם ברגעיהם האחרונים.

סוורה בלוטי, בת 82, ולואיג'י קררה, בן 86, בילו את הימים האחרונים לחייהם בבידוד, בעיר אלבינו שבצפון איטליה. בנם, לוקה קררה, סיפר לכלי תקשורת איטלקיים כי הוריו היו מרותקים לביתם במשך שמונה ימים, ללא סיוע רפואי, כשהם סובלים מחום של 39 מעלות. בשבת שעברה לואיג'י נלקח לבית החולים בעיר ברגמו, ורעייתו סברה אושפזה באותו מתקן ביום ראשון.

עוד בוואלה!

רופא בטור אישי: אל תגיעו למרפאות אם זה לא מצב חירום

לכתבה המלאה

ביום שלישי שלאחר מכן, הם הלכו לעולמם, האב בשעה 9:15, והאם בשעה 11:00. "הם מתו לבד, ככה הנגיף הזה עובד", אמר בכאב בנם לוקה, "יקירייך נותרים לבד, ואתה אפילו לא יכול להיפרד, לחבק אותם, לנסות להעניק להם קצת נחמה. אתה אפילו לא יכול לספר שקר טוב כמו 'הכל יהיה בסדר'".

לדברי לוקה, שנמצא גם הוא בהסגר עם אשתו ושני ילדיו, הוריו היו מבודדים זמן רב לפני שרופא בדק אותם, וגם על זמן האשפוז שלהם בבית החולים הוא מלא כעס. "בבית החולים הכל הרה אסון", אמר. לדבריו הצוות בבית החולים האיטלקי העמוס לא יודע איפה לשים את החולים, והרופאים בוחרים במי לטפל, "ומשאירים את הקשישים למות". הוא הוסיף: "אבל מה הם יכולים לעשות?".

הם לא "פשוט זקנים" הם ההורים שלי

לוקה לא יכול היה להיפרד מהוריו, שכאמור מתו מבודדים, אז הוא פרסם פוסט פרידה בפייסבוק. "שלום, אמא ואבא, הנגיף הרע הזה לקח את שניכם באותו היום, האם תמשיכו להתווכח גם שם למעלה?, כנראה שכן, אבל תסיימו בחיבוק".

תחנת הרכבת המרכזית במילאנו לאחר הכרז הסגר בשל הקורונה, איטליה, 7 מרץ 2020. רויטרס
אי אפשר להמשיך כרגיל. תחנת הרכבת במילאנו שוממה בשל העוצר שהוטל על איטליה/רויטרס

רבים חושבים כי נגיף הקורונה פוגע רק במבוגרים מאוד ולכן הם יכולים לחיות כרגיל, וגם עבור האנשים הללו היה לבן האבל מסר: "אבי היה בן 86, כן, הוא היה זקן, אבל לא הייתה לו מחלה קודמת. אנשים צריכים להבין שהם צריכים להישאר בבית, כי זה קל לומר שהקורבנות הם פשוט זקנים, אבל כשזה קורה להורים שלכם - זה ממש קשה".

לוקה מספר עוד כי האבל קשה יותר כאשר אתה בהסגר. "לא ראיתי את הורי שוב. הגופות נלקחו לבית הקברות, ואנחנו יודעים שייקח כמה ימים לשרוף אותם כי יש יותר מדי הרוגים". הוא הוסיף כי מצבו הנוכחי, בהסגר, מחמיר את התחושות הקשות. "אני, ילדי ואשתי נמצאים בהסגר, אז העצב כפול. אני אפילו לא יכול לראות את אחותי, אף אחד לא יכול לבקר אותי. שום דבר".

מספר הנדבקים באיטליה, שמההות כיום את מוקד ההתרפצות העולמי של הנגיף , ממשיך לעלות ועומד על למעלה מ-21 אלף בני אדם. מספר המתים למרבה הצער גם הוא עולה ועומד כיום על למעלה מ-1,440 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully