וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סיבות בריאות במיוחד להוסיף מלון לתפריט שלכם

הוא לא פופולרי כמו האבטיח, אבל מלון לא פחות טעים ממנו - וגם לא פחות בריא. עם שפע של ויטמינים ומינרלים, אלה היתרונות שהוא יכול להציע לבריאות שלכם, במיוחד בחודשי הקיץ החמים

איך בוחרים מלון?/צילום: דייב שחר עריכה: רן צימט

אחרי שסקרנו עבורכם את כל פירות הקיץ האהובים והבריאים, הגענו לאחד הפירות הכי פחות מוערכים ופופולרים, אבל דווקא הטעימים שבהם. אז נכון, שכדי להגיע למתוק הזה יש צורך לעבור דרך קליפה לא דקה, אבל הוספה של הפרי הזה לתפריט יכולה לתרום, וממש בקלות, לבריאות שלכם בהרבה מאוד אספקטים. הנה כל הסיבות הכי בריאות להוסיף מלון לתפריט שלכם:

עשיר בוויטמינים ומינרלים
המלון עשיר באשלגן ומכיל גם וויטמינים בהם ויטמין C, ויטמין B6, חומצה פולית, ויטמין K ומגנזיום. הערך התזונתי של מנת פרי - כוס קוביות מלון - היא כ-60 קלוריות, וכ-15 גרם פחמימה.

טוב ללחץ דם גבוה
ככלל, תזונה עשירה בפירות וירקות קשורה לסיכון מופחת ללחץ דם גבוה ומחלות לב, אבל במלון יש שילוב שמיטיב במיוחד. המלון עשיר באשלגן ומכיל מעט מאוד נתרן, עובדה שהופכת אותו למאכל המיטיב עם לחץ הדם ושילובו בתזונה עשוי לתרום להפחתת לחץ דם גבוה.

תורם לבריאות העור
צריכת ויטמין C נאותה היא הכרחית לייצור של קולגן, חלבון החיוני לתיקון ושמירה על רקמת העור. אכילת מנה אחת של מלון מספקת לילדים 100 אחוזים הקצובה היומית המומלצת של ויטמין C ואילו למבוגרים היא מספקת כ-60 אחוזים מהקצובה היומית המומלצת לצריכה. לוויטמין C יש תפקיד חשוב לא רק בשמירה על בריאות העור, אלא גם השיניים והחניכיים והוא תורם גם להחלמה מהירה של פציעות בגוף.

מלון. ShutterStock
כל הטוב הזה מסתתר מאחורי קליפה לא דקה. מלון/ShutterStock

מונע התייבשות
כשחושבים על מניעת התייבשות הדבר הראשון שעולה בראש הוא מים. עם זאת, כדי להכניס לגופכם לחות ביעילות ובצורה נכונה, הגוף זקוק גם לאלקטרוליטים. מלון מכיל כ-90 אחוזי מים בנוסף לאלקטרוליטים, כגון אשלגן, מגנזיום, נתרן וסידן. השילוב הזה של מים וחומרים מזינים הופך את המלון לנשנוש נהדר נגד התייבשות אחרי אימון, במהלך מחלה או אם אתם רק מנסים להכניס יותר נוזלים לגוף במהלך היום.

שומר על בריאות העצם
המלון מכיל מספר חומרים מזינים החיוניים לתיקון ושמירה על עצמות חזקות, כולל חומצה פולית, ויטמין K ומגנזיום. חומצה פולית חיונית לפעולת ההומוציסטאין - חומצת אמינו שרמות גבוהות ממנה נקשרו לצפיפות מינרליות העצם לאורך זמן. ויטמין K מעורב גם הוא בייצור חלבון מבני עיקרי בעצם המכונה אוסטאוקלצין. לכן צריכת ויטמין K נאותה חיונית לעצמות בריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully