וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה פרי טוב ללב ואיזה מסייע לשינה? כל היתרונות של פירות הקיץ

על המדפים בסופר או אצל הירקן מחכה לכם שפע של פירות קיץ עסיסיים, צבעוניים ובריאים. הנה כל מה שחשוב לדעת על התרומה של פירות הקיץ לבריאות שלכם

כך תחתכו אבטיח בקלות וביעילות/תיעוד מרשתות חברתיות

אחד הסמלים הכי מובהקים של הקיץ הוא מגוון הפירות הטריים שהוא מביא עמו. אחרי חודשים ארוכים עם פירות הדר ובננות, בעיקר, כשמזג האוויר מתחיל להתחמם ומדפי הסופרים מתמלאים בצבעים הססגוניים של השזיפים, הענבים, המשמשים, האפרסקים האבטיחים והמלונים - זו ממש חגיגה לעיניים ולחיך.

פירות הם תוספת חשובה מאוד לתזונה שלנו משום שהם תורמים לה הרבה מאוד סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. בנוסף, הם גם מהווים חלופה מתוקה בריאה לקינוחים משום שעל אף שלחלקם יש תכולת סוכר גבוהה, מדובר בסוכר פירות טבעי - שהוא בהחלט עדיף על סוכרים מעובדים ומזוקקים.

הנה כל היתרונות של פירות הקיץ הטעימים:

משמש

משמשים כתומים. ShutterStock
עונה קצרה/ShutterStock

העונה שלהם קצרה ועומדת להסתיים, אז אם לא יצא לכם עדיין ליהנות מהפרי הכתמתם הזה - כדאי לכם למהר. משמשים מכילים ויטמינים (A, C ו-E), מינרלים (עשירים במיוחד באשלגן) סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון, ובין היתרונות הבריאותיים שלהם ניתן למנות: תרומה לבריאות העיניים והראייה, שיפור מראה העור ועידוד פעולת מערכת העיכול. ערך קלורי: פחות מ-20 קלוריות לפרי בודד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מלון

מלון. ShutterStock
טוב ללחץ הדם/ShutterStock

המלון עשיר באשלגן ומכיל מעט מאוד נתרן, עובדה שהופכת אותו למאכל המיטיב עם לחץ הדם ושילובו בתזונה עשוי לתרום להפחתת לחץ דם גבוה. פרט לאשלגן, המלון מכיל גם סיבים תזונתיים וויטמינים (בהם ויטמין C, ויטמין B6, חומצה פולית, ויטמין K ומגנזיום). וכפי שוודאי שמתם לב, הוא גם עסיסי מאוד, קרי עתיר נוזלים - מה שאומר שהוא גם מרווה מאוד ואכילתו בקיץ מסייעת לגוף להימנע מהתייבשות.

ענבים

ענבים. ShutterStock
הרבה סוכר אבל יתרונות חשובים בעיכוב סרטן/ShutterStock

ענבים הם מסמלי הקיץ, אבל חוץ מלהיות אקסטרה טעימים בבריכה, יש להם גם לא מעט להציע מבחינה בריאותית. הם אמנם מכילים די הרבה סוכר, אבל יש בהם גם ויטמינים (בהם ויטמין C, ויטמין K, תיאמין, ריבופלאבין, ויטמין B6) ומינרלים (אשלגן, מנגן, נחושת). ונוסף על כך, הם מכילים גם תרכובות טבעיות שחלקן נמצאו במחקרים כבעלות סגולות המגנות מפני סוגים מסויימים של סרטן, כמו למשל רסוורטול שנמצא במספר רב של מחקרים כבעל ערך במניעת סרטן ובטיפול בו. הרסוורטול הוא סוג של נוגד חמצון עוצמתי, שמפחית את רמת הדלקתיות בגוף ומעכב את צמיחתם והתפשטותם של תאים סרטניים בגוף.

אבטיח

כוס אבטיח. ShutterStock
טוב ללב/ShutterStock

אבטיח עשיר בוויטמינים (ויטמין C, ויטמין A וויטמינים מקבוצת B) ובדומה לפירות אדומים אחרים, הוא מכיל גם ליקופן - נוגד חמצון שמסייע במניעת סוגים שונים של סרטן, בהם סרטן הערמונית. בנוסף, הליקופן מיטיב עם בריאות הלב וכלי הדם ומסייע בהפחתת לחץ דם. כמו המלון, הוא עשיר בנוזלים ונחשב למאכל מרווה מאוד.

דובדבנים

עוגת היער השחור. שני סנדרס
יכולים לסייע לשינה/שני סנדרס

דובדבנים עשירים בוויטמינים ממשפחת ויטמיני B, ויטמין K, והם עשירים במיוחד בוויטמין C שתורם לחיזוק מערכת החיסון. בנוסף הם מכילים מינרלים חשובים כמו אשלגן - מינרל שמסייע לתפקוד התאים וליצירת אנרגיה, סידן - שהכרחי לבריאות העצמות וגם מווסת ומזרז תהליכים חשובים אחרים בגוף, ברזל - שמסייע ביצירת תאי דם אדומים ומשפר את הזיכרון ומגנזיום - שמסייע למערכת השרירים והעצבים ומחזק את המערכת החיסונית.

עוד מאפיין ייחודי יחסית של דובדבנים, הוא שהם מכילים כמות גבוהה יחסית של מלטונין (המכונה גם "הורמון השינה") שמסייע לגוף להתכונן למצב של שינה ומסייע בהרדמות.

אפרסק

אפרסק ונקטרינות. ShutterStock
מוריד כולסטרול/ShutterStock

אפרסקים מכילים ויטמינים (A, C, E, K) ומינרלים כמו אשלגן, ניאצין, נחושת ומנגן. ישנם מספר מחקרים שהראו כי אפרסקים נקשרים לחומצות המרה - תוצרי לוואי של כולסטרול שמיוצרות בכבד, ואכילת האפרסק מסייעת לסלק את התרכובת הזאת החוצה, יחד עם הכולסטרול הרע שהיא מכילה וכך מפחיתה מעט את רמת הכולסטרול המזיק בדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully