וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מאכלים מפתיעים שיעזרו לכם לישון טוב יותר בלילה

אכילה רגע לפני השינה אומנם לא תסייע לכם לישון טוב יותר, אבל יש כמה מאכלים שניתן להוסיף לתפריט ארוחת הערב כדי להרדם מהר יותר ולישון שינה איכותית יותר. הנה כמה מזונות מפתיעים שיעזרו לכם לישון טוב יותר בלילה

איריס קול מראיינת את פרופ' ריבי טאומן בנושא הפרעות שינה - גורמים וטיפול/מערכת וואלה

יש אנשים שעבורם שנת הלילה מגיעה מאוד בקלות, ואילו עבור אחרים מדובר במשהו נכסף שלוקח לו לא מעט זמן. אנחנו כבר יודעים שבהייה במסך הטלפון יכולה להפריע שינה, כמו גם מחשבות טורדניות והרגל גרוע כמו נשנוש במיטה או מול הטלויזיה. ולעומתם, יש הרגלים שדווקא יכולים לתרום לאיכות השינה שלנו ואפילו לסייע לנו להרדם מוקדם יותר. ולא מדובר רק על מקלחת חמה. הנה כמה מאכלים שאתם יכולים לאכול בארוחת הערב או שעה לפני השינה שעשויים לסייע לכם לישון טוב יותר:

סובלים מהפרעות שינה? תקראו גם את זה:
מומחים קבעו: הטיפים המוזרים שיעניקו לכם שינה מושלמת
זו תנוחת השינה שהכי בריא לישון בה
ההשפעה המוזרה של פחות מ-8 שעות שינה על הגוף

חסה
חסה טובה מאוד לדיאטה שלכם, אבל מתברר שגם לשינה. כאשר אתם חותכים חסה לסלט הירקות של ארוחת הערב מופרש ממנה חומר חלבי הנקרא Lactucarium. לחומר הזה יש תכונות מרגיעות ויש הטוענים שההשפעה שלו על המוח דומה לאופיום כך שהוא יעיל לא רק לנדודי שינה אלא גם לחרדות.

דובדבנים
במחקר שנערך באוניברסיטת לואיזיאנה בשנת 2014, אנשים שסבלו מנדודי שינה ושתו מיץ דובדבנים עשיר במלטונין כל יום, ישנו כשעה וחצי בכל לילה בהשוואה לאלה שנטלו פלסבו.

דובדבנים הם בין המאכלים הטבעיים הבודדים שמכילים מלטונין - הכימיקל שאחראי על השעון הביולוגי שלנו ומווסת את שעות הערות והשינה שלנו. אנשים שמרבים לנסוע בעולם, נוהגים לעתים לקחת כמוסות מלטונין על מנת להקל את תופעות הג'טלג ולהסתגל מחדש לשעון המקומי.

חלב חם
תתפלאו אבל לא מדובר בסתם תרופת סבתא הוליוודית. חלב מכיל חומצת אמינו בשם טריפטופן, שהוא אחד החומרים שמעורבים בייצור סרוטונין במוח המקל על ההירדמות. אבל הדבר החשוב ביותר בחלב חם, הוא זה שהוא חם. כאשר אתם מעלים את הטמפרטורה של הגוף כלי הדם מתרחבים ומשחררים את החום מהר ככל האפשר אל הגוף ומרגיעים אותו.

מיץ אדום. ShutterStock
מכילים כימיקל שמווסת את שעות הערות. מיץ דובדבנים/ShutterStock

אורז לבן
לאורז לבן יש מדד גליקמי גבוה, מה שאומר שהגוף מעכל אותו באיטיות, וכך משתחרר סוכר לדם באופן הדרגתי ומתון. מחקר שהתפרסם בשנת 2007 בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition מצא שאכילת אורז ארבע שעות לפני השינה מסייעת לאנשים ליהרדם מהר יותר.

שקדים
השקדים עשירים במגנזיום, מינרל הדרוש לשינה איכותית וגם לבניית עצמות. מחקר שפורסם בכתב העת Orthomolecular Medicine מצא שכאשר רמות המגנזיום של הגוף נמוכות מדי, זה מקשה על השינה. בנוסף, שקדים מכילים את חומצת האמינו טריפטופאן שמשפיעה לטובה על איכות השינה.

בננות. ShutterStock
פצצת אנרגיה מרדימה. בננה/ShutterStock

בננות
בננות מסייעות לשינה משום שהן מכילות אשלגן ומגנזיום - חומרים טבעיים שאחראים על הרפיית השרירים בגוף. בנוסף מכילה הבננה את חומצת האמינו טריפטופאן המשפיעה לטובה על איכות השינה, כמו גם ויטמין B6 שחיוני ליצירת הסרוטונין.

בטטות
בטטות הן בעלות יתרון כפול למעוניינים לשפר את איכות השינה. בנוסף להיותן פחמימה מורכבת, הן מכילות גם אשלגן - שמסייע בהרפיית שרירי הגוף. עוד מקורות לאשלגן הם: תפוחי אדמה (אפויים, עם הקליפה), שעועית לימה ופפאיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully