פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      6 סיבות בריאות לאכול בננות

      בננות הן כנראה הפרי שיתן לכם הכי הרבה תמורה עבור ההשקעה שלכם, כי הן מכילות קצת מכל מה שאתם צריכים מבחינה תזונתית בביס אחד. הנה 6 סיבות טובות לשלב בננות בתזונה שלכם

      6 סיבות בריאות לאכול בננות

      בסרטון: מה קרה לאישה שאכלה רק בננות במשך 12 יום?

      אם אתם מחפשים דרך קלה, מהירה, זולה וטעימה לתת בוסט לבריאות שלכם תוך כדי שאתם ממשיכים בשגרת יומכם, בננה היא הכתובת שלכם. בננות מכילות ויטמינים מקבוצת A, C ו-6B, אשלגן, מגנזיום, חומצה פולית, נוגדי חמצון וגם ברזל, חלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים. בקיצור, תוכלו למצוא קצת מכל מה שאתם צריכים מבחינה תזונתית בבננה אחת - לזה אנחנו קוראים value for money.

      עוד בנושא:
      מה בננה אחת ביום יכולה לעשות לכם לבריאות?
      למה אנשים התחילו לאכול קליפות של בננות?
      5 חלקי פירות שממש לא כדאי לכם לזרוק

      ועכשיו, בהרחבה: כל הסיבות הבריאות לאכול בננות וכל היתרונות התזונתיים והבריאותיים שהיא יכולה לספק לכל אחד, בכל גיל:

      בננות (ShutterStock)
      דרך קלה, מהירה, זולה וטעימה לתת בוסט לבריאות שלכם. בננה (צילום: ShutterStock)

      ויטמין 6B - מסייע בעיכול
      בננות ידועות כמסייעות לתהליך העיכול. ויטמין 6B המצוי בהן תורם לתהליכי העיכול משום שהוא עוזר לפרק פחמימות ושומנים. הוויטמין הזה גם עוזר בסילוק כימיקלים מזיקים מהכבד והכליות ושומר על בריאותה של מערכת העצבים בגוף.

      ויטמין C - טוב לעור ולמצב הרוח
      כשחושבים על מקורות תזונתיים לוויטמין C בננות הן לא האפשרות הראשונה שקופצת לראש (מישהו אמר פירות הדר?), אבל כדאי להתחיל לחשוב עליהן. בננה בגודל בינוני יכולה לספק לכם 10 אחוזים מהכמות היומית המומלצת של ויטמין C. ויטמין C מסייע להגן על התאים מפני הנזק שנגרם להם על ידי רדיקלים חופשיים, ויש לו חלק גם בייצור של קולגן - שהוא החומר שמעניק לעור גמישות, ובייצור הורמון הסרוטונין שמווסת את השינה ואת מצב הרוח.

      מנגן - טוב לעור
      בננה בינונית מכילה עד 13 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של מנגן. גם מנגן, כמו ויטמין C, תורם לתהליך ייצור הקולגן בגוף.

      אשלגן - שומר על בריאות הלב
      אכילת בננות תורמת לבריאות הלב ומערכת העצבים - האשלגן שמצוי בפרי הצהוב תומך בשרירים המתכווצים בגוף, ביניהם גם הלב, ומסייע לשמור על דופק תקין ועל לחץ דם נמוך.

      טוסט עם חמאת בוטנים ובננה (ShutterStock)
      תעזור לכם לשמור על הלב ועל לחץ הדם. טוסט עם חמאת בוטנים ובננות (צילום: ShutterStock)

      רכיבים תזונתיים חיוניים לתינוקות
      בהיותן עשירות באשלגן, בננות מסייעות לווסת את לחץ הדם ומונעות היווצרות של אבנים בכליות ודלדול עצמות - כל אלה הן סוגיות בריאותיות שמטרידות בעיקר מבוגרים וקשישים. אך לבננות יתרונות משמעותיים גם עבור תינוקות וילדים, שעיקרם - מניעת חוסרים תזונתיים. בנוסף, בננות מכילות סוכרוז, פרוקטוז וגלוקוז - סוכרים טבעיים שמספקים לילדים כמויות גדולות של אנרגיה, שלהן הם זקוקים. אגב, מאותה סיבה הן מומלצות גם לספורטאים מקצועיים שזקוקים ליותר אנרגיה מהרגיל.

      מסייעות בשמירה על המשקל
      בננות יכולות לעזור במניעת עלייה במשקל משום שהן מספקות לגוף (הן לגופם של מבוגרים והן לגופם של תינוקות וילדים) יותר אנרגיה. הן מכילות סיבים תזונתיים שמייעלים את תהליכי העיכול - בננה אחת מכילה 12 אחוזים מקצובת הסיבים היומית המומלצת.