פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      סיפור בדקה: למה אנשים התחילו לאכול קליפות של בננות?

      זה כבר עובדה די ידועה שרוב המרכיבים הטובים נמצאים דווקא בקליפה של הפירות והירקות, אבל משום מה אנחנו ממשיכים לאכול בננות מקולפות. לא עוד!

      סיפור בדקה: למה אנשים התחילו לאכול קליפות של בננות?

      לא ברור אם מדובר בשיגעון תזונתי חדש או באמת פשוטה שפשוט התעלמנו ממנה עד כה, אבל עולם הדיאטות מצרף אליו חברה חדשה ומפתיעה - קליפה של בננה.

      מה שמוגדר על ידי העולם המערבי כפסולת של מזון משמש כבר אלפי שנים כמרכיב חשוב בתזונה של מקומות כמו הודו, אפריקה והקאריביים. בננה היא אומנם פרי מאוד עשיר ובריא, אך מסתבר שהקליפה שלה אפילו יותר. הקליפה מכילה חומרים מזינים כמו ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B, לוטאין - נוגד חימצון שתורם לבריאות העין - נוגדי חימצון אחרים וכמויות גדולות של סיבים מסיסים ובלתי מסיסים. כמו הבננה, גם הקליפה מאטה את העיכול, מגבירה את תחושת המלאות, עוזרת בהורדת כולסטרול ובגדול - טובה לשמירה על המשקל.

      אם כבר החלטתם לזרום עם הטרנד, דעו לכם שלמרות שקליפות של בננות צהובות מכילות תכונות אנטי סרטניות, קליפות של בננות ירוקות הן בריאות יותר. הקליפות הירוקות מכילות כמות יפה של פרוביוטיקה ועמילן עמיד, שהוא סוג של פחמימה שמתפקדת כמו סיבים תזונתיים, עוזרת לשלוט ברמות הסוכר בדם ותורמת לתחושת שובע לאורך זמן. בשל העובדה שעמילן עמיד לא יכול להיספג לחלוטין על ידי הגוף, אנחנו מקבלים פחות קלוריות ממנו.

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      לא לשכוח לשטוף לפני האכילה (צילום: shutterstock)

      כאן לא מסתיימים היתרונות הבריאותיים של הקליפה ומחקרים מצאו כי קליפות ירוקות מכילות טריפטופן שמפיק סרוטונין ודופמין, עד כדי כך שאכילת שתי קליפות ביום במהלך שלושה ימים עשויה להעלות את הרמות של הכימיקלים שגורמים להרגשה טובה במוח ב-15 אחוזים.

      אז איך אוכלים את זה? כקודם כל מכיוון שמדובר בקליפה חשוב מאוד לשטוף אותה טוב, וכמובן שעדיף לאכול בננות אורגניות. את הקליפות הצהובות אפשר לאכול בקלות יחד עם הבננה, אם היא בשלה או להוסיף לשייקים ומשקאות בריאות. הקליפה הירוקה כבר תתאים הרבה יותר בתבשילים ויש שאומרים שיש לה טעם של תפוח אדמה.