וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם מתעוררים באמצע הלילה בימים האחרונים? זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 8:07

בתהחלה זה היה נראה לנו מקרי, אבל אז כמה מבנות המערכת סיפרו שהן מתעוררות בימים האחרונים באמצע הלילה ללא סיבה. או ככה לפחות הן חשבו. אז מה הסיפור עם הלילות האחרונים?

שיטה להתגבר על נדודי שינה/@dr.karanr

חילופי עונה יכולים לגרום לנו להרגיש שונה בכל מיני דרכים: אצל חלק מאיתנו כאבי הראש מתרבים, אצל אחרים האלרגיות חוזרות, ואם שמתם לב שלא ישנתם טוב מאז שמזג האוויר השתנה ומעט התקרר, ממש לא דמיינתם את זה.

השינה שלנו מושפעת מעונות השנה, וכרגע מחזורי השינה שלנו עשויים להשתנות לקראת החורף. "במהלך החורף, כאשר שעות האור נמוכות מאשר בקיץ, המוח הוא נחשפים לפחות אור בערבים - וזה אומר שהגוף שלנו מייצר יותר מלטונין (הורמון השינה), שמשפיע עלינו בכך שהוא גורם לנו להרגיש עייפים", הסבירה ד"ר שרה פטאל באתר הבריטי אינדיפנדנט. "עם פחות אור שמש, יש גם פחות הזדמנות לגוף לייצר ויטמין D. רמות נמוכות של ויטמין D קשורות לירידה בחסינות, עייפות, כאבי מפרקים ושרירים ושינוי במצב הרוח".

לדבריה, הזמן שבו אנחנו רוצים ללכת לישון ולקום קשור לכמות הסרוטונין והמלטונין שלנו. "לקראת תקופה זו של השנה, הסרוטונין שלנו מצטמצם מוקדם יותר כי מחשיך מוקדם יותר, וזה משנה את הרצון הפנימי שלנו לישון וגורם לנו להרגיש פחות עירניים כשאנחנו מתעוררים".

אז מה אפשר לעשות כדי להלחם בתופעה?

צעירה שלא מצליחה להרדם. Sergey Mironov, ShutterStock
אל תתיאשו זה תיכף יעבור. אישה מתקשה לישון/ShutterStock, Sergey Mironov

לצאת החוצה
בראש ובראשונה נסו לצאת החוצה כמה שניתן במהלך היום, שכן חשיפה לאור טבעי ממש טובה להפעלת קולטני הסרוטונין - מה שמשפיע באופן שיר על השינה שלכם.

שמרו על חדר השינה קריר
טמפרטורת חדר השינה היא חלק אינטגרלי מהיגיינת שינה, בנוסף לחדר חשוך והוצאת הטלפון מהחדר. למעשה הטמפרטורה הטובה ביותר שתסייע בשינה רגועה היא כ-18.3 מעלות צלזיוס, על פי קרן השינה הבינלאומי. וגם כדאי להחליף את השמיכה החמה לסדין קל.

קחו תוספי ויטמין D
הכמות היומית המומלצת של ויטמין D נעה בין 400 יחידות בינלאומיות (IU) ל-800 יחידות בהתאם לגיל. הבעיה היא שכדי להשיג ויטמין D אנחנו צריכים שמש. בקיץ מספיקה חשיפה של כ-20 דקות לשמש הבוהקת כדי למלא לנו את המצברים, אבל בסתיו ובחורף - כאשר העור שלנו מכוסה יותר והשמש נדיבה פחות - יש צורך בלפחות שעתיים ביום.

פעילות גופנית
על פי לא מעט מחקרים שנערכו בנושא, פעילות גופנית מובילה לשיפור באיכות השינה הכוללת, מקצרת את משך הזמן עד להירדמות, מאריכה את סך שעות השינה, וגורמת לשיפור בתפקוד היומי ושיפורים גופניים ומנטליים נוספים. למקרה שהייתם צריכים תירוץ לקום מהספה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully