וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאמנים במכון? המיץ הזה ישקם לכם את השרירים

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 7:20

מים הם הנוזל הכי בריא שאתם יכולים להכניס לגוף שלכם, אבל זה לא אומר שאין משקאות אחרים שיכולים לתרום לבריאות שלכם. הנה אחד ממש מפתיע (וטעים!)

מיץ דובדבנים. ShutterStock
מקרר ובריא. מיץ דובדבנים/ShutterStock

הטמפרטורות בחוץ מצמיאות מאוד, וזה זמן מעולה להעמיס עלינו נוזלים (עדיף מים), ולמרות שחלק מהמיצים עמוסים בסוכרים נוספים ואולי לא ממש טובים לבריאות, חלק מהם יכולים דווקא להועיל לבריאות בדרכים רבות. מיץ דובדבנים הוא אחד מהם כיוון שהוא מפחית את הדלקתיות בגוף ומסייע להתאוששות השרירים לאחר אימון.

לפי בית הספר לרפואה של הרווארד, דלקת כרונית קשורה למחלות לב, סוכרת, סרטן ודלקת פרקים, כמו גם מחלות כמו קרוהן וקוליטיס. לכן, כל מה שיכול להוריד את ערכי הדלקת בגוף - חשוב לנו מאוד. באתר The Healthy ערכו ראיון עם ג'סיקה איזקס, דיאטנית ספורט, שדיברה עם על הדרכים הספציפיות שבהן שתיית מיץ דובדבן יכולה להועיל לאימונים, להתאוששות השרירים ולדלקתיות הכללית.

איך מיץ דובדבנים מפחית דלקת?

"מיץ דובדבנים מכיל נוגדי חמצון ותרכובות פוליפנול אנטי דלקתיות - מיקרונוטריינטים המופיעים באופן טבעי בצמחים - שהוכחו על ידי מחקר כמאיץ התאוששות מפעילות גופנית מבוססת כוח, מחליש דלקות וכאבים בשרירים, כמו גם משפרים סמני שריר (פירוק)", אמרה איזקס.

איזקס גם מצביעה על שני מחקרים נוספים כדי להוכיח את דבריה. אחד מהם מגיע מכתב העת של האגודה הבינלאומית לרפואת ספורט אשר מראה כיצד מיץ דובדבנים מפחית מתח חמצוני (שגורם לדלקת בגוף) ונזק לשרירים וללב בעקבות אימוני התנגדות. השני הוא מכתב העת האירופי למדעי הספורט שהגיע למסקנה כי תרכיז דובדבנים חמוצים יכול גם להפחית את ההשפעות של נזק לשרירים ולשפר את ההתאוששות עבור נשים.

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
משקם שרירים אחרי אימון/ShutterStock

בשל הרכיבים התזונתיים העשירים ונוגדי החמצון הנפוצים במיץ זה, הוא יכול לעזור להפחית כאבי מפרקים ודלקות, ולהפחית את תסמיני דלקת פרקים. מיץ דובדבנים גם מקדם בריאות מוח טובה יותר, מסייע לשינה ואפילו מחזק את המערכת החיסונית על ידי הפחתת הסיכון לזיהום.

ככלל, הדובדבן הוא בעל ערך תזונתי גבוה, עשיר בוויטמינים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ברזל, סידן ומגנזיום. בנוסף הוא עשיר באנתוציאנינים - פיטוכימקלים המגנים מפני חומרים מסרטנים ושומרים על מערכת הלב וכלי הדם. דובדבנים מכילים גם נוגד חימצון בשם פלבונואיד קוורצטין, שלו תכונות אנטי-מסרטנות ואנטי-דלקתיות.

כמה צריך לשתות?

כדי להפיק את מירב התועלת ממיץ דובדבנים, איזקס ממליצה לצרוך מיץ דובדבנים שעה לאחר האימון לצד ארוחת ההתאוששות מהאימון.

"הדרך הקלה ביותר לצרוך מספיק דובדבנים חמוצים כדי להפיק את היתרונות הקשורים להפחתת הדלקת תהיה לצרוך כוס גדולה של מיץ דובדבנים, תרכיז מיץ דובדבנים או גלולה של אבקת דובדבן. "היתרונות הללו יחולו גם על דובדבנים טריים או קפואים, עם זאת, הכמות שתצטרך לצרוך כדי למקסם את היתרונות הללו תהיה לפחות 2 כוסות דובדבנים, הנצרכות פעמיים ביום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully