וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו תנוחת השינה שהכי בריא לישון בה

11.4.2018 / 6:07

איך אתם ישנים - על הבטן? על הצד? או על הגב? רק אחת מהאפשרויות הללו זכתה בתואר "תנוחת השינה המומלצת ביותר", השאר עלולות לגרום לכם לבעיות גופניות ובריאותיות שונות

האם נמצאה הדרך הכי טובה להילחם בעייפות באמצע היום?/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: עייפים במהלך היום? נסו קפה ושנ"צ

לכל אחד מאיתנו יש את הבקרים האלה שבו אנחנו מקיצים, ולמרות שישנו מספר סביר לגמרי של שעות, אנחנו עדיין מרגישים מטושטשים ועייפים כאילו הסוללות שלנו לא נטענו כמו שצריך במהלך שנת הלילה. מומחים טוענים שהסיבה לכך עשויה להיות נעוצה בתנוחה שבה ישנתם - מתברר ששינה על הגב היא תנוחת השינה הטובה ביותר והמומלצת ביותר.

אין חולק על כך שלשינה יש חשיבות גדולה לבריאות שלנו, אבל אלה לא רק שעות השינה שחשובות. גם לאיכות השינה יש משמעות גדולה והיא עשויה להיות מושפעת מכל מיני גורמים, כמו: התאמת שעות השינה לשעון הביולוגי, נוחות השינה, מספר היקיצות ועוד. אם אתם מוצאים את עצמכם קמים עייפים ולא נינוחים לעתים קרובות או שאתם מתקשים לשמור על ריכוז במהלך היום, יכול להיות שהבעיה נעוצה בתנוחה שבה אתם ישנים.

עוד בנושא:
מה תנוחת השינה האהובה עליכם אומרת על הבריאות שלכם?
מומחים קבעו: כמה שעות באמת כדאי לישון
מחקר: נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים

אישה ישנה. ShutterStock
על איזה צד אתם ישנים? אחד מהם עדיף על השני . אישה ישנה על הצד/ShutterStock

רוב האנשים ישנים על הצד, כך על פי נתוני המכון לשינה, אך תנוחה זו עלולה לגרום לכאבים בכתף ובירך. יש אפילו מחקרים שגילו ששינה על צד ימין, באופן ספציפי, עלולה להחריף מצבים של צרבת. כך שאם אתם חובבי שינה על הצד, נסו לישון דווקא על צד שמאל. הסיבה היא שישנו מעין שסתום שתפקידו למנוע ממיצי הקיבה לעלות במעלה הגרון. בשינה על צד ימין הוא נפתח מעט ומאפשר לחלק מהמיצים הללו לגלוש לכיוון הוושט. בשינה על צד שמאל זה לא יקרה לכם. המומחים ממליצים גם לקנות כריות עבות מספיק כדי לתמוך בראש שלכם ולתחוב כרית אחת גם מתחת לברכיים כדי לשמור על הגב התחתון.

התנוחה הכי גרועה: על הבטן

התנוחה הכי גרועה לישון בה, לדברי מומחים, היא על הבטן. רק 7 אחוזים מהאוכלוסייה מעדיפים לישון כך, אבל גם להם מומלץ להמנע מכך, משום שהתנוחה הזאת מפעילה לחץ על כל מערכות הגוף. הסיכויים שתתעוררו עם איבר רדום או עם תחושת נימול גדלים כאשר אתם ישנים על הבטן, כמו גם הסיכויים שתסבלו מכאבי פרקים ושרירים. המעט שאתם יכולים לעשות, אם אתם מאלה שמסוגלים לישון רק על הבטן, זה לקנות כרית שטוחה יחסית, כדי להקטין את העומס על הצוואר שלכם.

כאמור, התנוחה הטובה והמומלצת ביותר על ידי מומחים לשינה היא - על הגב. אולם, תנוחה זו היא העדיפה על 8 אחוזים מהאוכלוסייה בלבד. בין הסיבות שהפכו אותה למומלצת: הפחתת כאבים וסיכוי נמוך מאוד לגרימת צרבת (משום שהראש מוגבה ביחס לחזה). עם זאת, כדאי לקחת בחשבון ששינה על הגב מגבירה את הסיכויים לנחירות. אם אתם סובלים מדום נשימה בשינה, זו ככל הנראה אינה התנוחה המתאימה לכם.

אישה ישנה על כרית. שאטרסטוק, ShutterStock
על הבטן? על הפנים/ShutterStock, שאטרסטוק

אם אתם רגילים לישון על הבטן או על הצד ורוצים לעשות שינוי ולהרגיל את גופכם לישון על הגב, נסו להניח כריות משני הצדדים שלכם כשאתם הולכים לישון, במטרה למנוע מכם להסתובב ולחזור לתנוחת ברירת המחדל שלכם לאחר שתרדמו. אם זה לא עובד, אתם יכולים לעלות שלב ולתפור כדורי טניס לצדי חולצת הפיג'מה שלכם. התחושה הלא נעימה שתרגישו אם תנסו להסתובב לצד כבר תגרום לכם להתגלגל חזרה על הגב.

למרות שההמלצה הגורפת היא לישון על הגב, אם תנוחה זו מסבה לכם אי נוחות עדיף להמנע ממנה. בסופו של דבר נוחות היא המפתח, ותנוחה שאינה נוחה לכם תגרום לכם להתעורר מספר רב של פעמים בלילה או לישון שינה פחות איכותית.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully