וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק ניוז: סליחה שגרמנו לכם להשמין

כתבות על תזונה ודיאטה תמיד זוכות לעניין כי כולנו, מה לעשות, אוהבים לאכול אבל שונאים להשמין. הנה כמה כותרות מבטיחות מאוד שפרסמנו השנה ובמבט שני נראות לנו היום קצת פזיזות

אישה מנסה לסגור ג'ינס על בטן שמנה. ShutterStock
טעות שלנו, סורי. השמנה בטנית/ShutterStock

כתבות בענייני תזונה הן הזן הפופולרי ביותר של כתבות במדור הבריאות ובתוך הסוגה המועדפת הזאת כתבות תזונה שעוסקות בירידה במשקל ובדיאטה הן הדובדבן שבקצפת. מדובר באחד הנושאים הכי חמים ומעניינים אתכם הקוראים והאמת שגם אותנו, ככותבים ומדווחים. וגם המדע לא נשאר אדיש - בשנים האחרונות יש שפע של מחקרי תזונה שעוסקים בהשפעות של מאכלים על הגוף והמוח שלנו ובמיוחד על הגזרה. כנראה שגם לחוקרים וביולוגים יש אישיוז עם המשקל, אחרת אי אפשר להסביר את אינפלציית המחקרים מז'אנר "זה הרכיב התזונתי שאחראי להשמנה / יעזור לכם לרדת במשקל מהר".

באווירת חגי תשרי הבאים עלינו לטובה שוב מצאנו את עצמנו עושים חשבון נפש ובודקים בציציות של עצמנו לגבי כל מיני הבטחות והצהרות בומבסטיות שיצאנו בהן השנה בענייני אוכל ודיאטה. מקווים שתמצאו בלבכם מקום (כי בואו, אם הקשבתם לכל מה שפרסמנו פה, במכנסיים בטח לא נשאר לכם יותר מדי מקום) לסלוח לנו.

עוד בנושא:
וואלה! בריאות מתוודה: אלה חטאי הבריאות שלנו
אתם יכולים להפסיק להתאבסס על המשקל שלכם בחגים
3 סיבות שהחגים מוציאים אתכם מדעתכם, והדרך להתמודד איתן

אכילת פסטה טובה לדיאטה

אישה אוכל פסטה. ShutterStock
כל דיאטה מתחילה בפרידה ממנה. פסטה/ShutterStock

פסטה היא הקורבן הראשון של כל דיאטה כמעט. מדובר במאכל עם תכולה היסטרית של פחמימות, ולכן כל מי שמעוניין לרדת מידה בבגדים נאלץ להיפרד ממנה די מהר. עם זאת, זה לא אומר שזו פרידה קלה כי באמת שמדובר באחד המאכלים הטעימים, המשביעים והמספקים ביותר שקיימים. לכן, כשהתפרסם המחקר הזה שטען שפסטה לא גורמת לעלייה במשקל ובשומן הגוף שמחנו בו מאוד ומיהרנו לדווח עליו גם לכם (מיד אחרי שסיימנו לאכול צהריים. נחשו מה אכלנו?). אבל אם קוראים את האותיות הקטנות, מבינים שהבעיה מראש לא היתה עם הפסטה עצמה, אלא איתנו ועם הכמויות שאנחנו אוכלים ממנה (הרבה) והתוספות שאנחנו מוסיפים לה (רוטב, גבינה וכו'). אז אלא אם כן אתם מתחת לגיל 7 ומחשיבים חופן של פסטה בלי כלום כארוחה משובחת, אתם יכולים לחזור להתייחס לפסטות כאל גורם עוין לגזרה.


לכתבה המקורית לחצו כאן

עוד באותו נושא

פייק ניוז: אנחנו לא באמת יודעים מה בריא ומה לא

לכתבה המלאה

תאכלו גבינות שמנות, זה בריא

גבינות עיזים. רעות סהר, מערכת וואלה!
תאכלו, זה בריא/מערכת וואלה!, רעות סהר

כלל ידוע הוא שכל דבר טעים יותר עם גבינה. תחשבו על פרמזן מעל הפסטה שלכם, על גבינה בולגרית ליד האבטיח שלכם, על חוטי גבינה מותכת שנמתחים בין סלייס של פיצה והשפתיים שלכם (גם לכם נהיה חם, או שזה רק אנחנו?). אחרי לא מעט שנים בהם מוצרי החלב בעלי אחוזי השומן המלאים סבלו מיחסי ציבור מאוד מפוקפקים ורגליהם נדחקו לטובת מוצרים דלי שומן, שמחנו לגלות בזמן האחרון יותר ויותר מחקרים שמצאו שהם דווקא הרבה יותר בריאים ושאנשים שאכלו מוצרי חלב בעלי אחוזי שומן גבוהים לא היו בסיכון מוגבר למחלות לב ושבץ. ממש לא מזמן התפרסם עוד מחקר כזה, והוא היה גדול, מדוייק ומקיף יותר מכל קודמיו. מאידך, נשנוש גבינות שמנות על בסיס קבוע אולי לא יעשה אתכם חולים, אבל זה כן עלול לעשות אתכם, נו... איך קוראים לזה? אה, שמנים.


לכתבה המקורית לחצו כאן

פחמימות לא גורמות לכם להשמין

בורקס ליאון ביפו. ראובן קסטרו
אם אתם עכברים, זו ארוחה לגמרי לגיטימית ולא משמינה. בורקס/ראובן קסטרו

את הכותרת הזאת ביססנו על מחקר רציני ומאוד מפורט שבדק כל מיני סוגים של דיאטות ותזונה וכיצד הם משפיעים על הגוף. החוקרים גילו שהדבר היחיד שיש לו השפעה משמעותית על הסיכויים להשמין הוא שומן, ושכמות הפחמימות והסוכרים לא השפיעו על כמות השומן בגוף. אלא שהמחקר הזה נערך בעכברים וממצאיו טרם שוכפלו בבני אדם. לכן, בהנחה שאתם אנושיים ולא עכברים, כדאי שתמשיכו לשים לב גם לכמות הפחמימות והסוכר שאתם אוכלים. לפחות לעת עתה.


לכתבה המקורית לחצו כאן

לרדת במשקל בלי ספורט או דיאטה

אישה שמנה אחרי אימון כושר. ShutterStock
תצטרכו להמשיך עם זה. אישה מתאמנת/ShutterStock

מי מאיתנו לא היה שמח לרדת במשקל בלי לבלות שעות במכון, בלי לצאת להליכה בערבים הלחים וההבילים, בלי להקפיד על דיאטה, ספירת קלוריות ומפגשי שקילה שבועיים - זה נשמע כמו חלום לא? שמחנו מאוד לקרוא את המחקר של אוניברסיטת לאפבורו שבישר שבמקום להזיע על ההליכון, אנחנו יכולים לשכב לנו בכיף באמבטיה חמה וליהנות מהקלוריות שנושרות. אבל כדי שזה באמת יעבוד צריך לשכב באמבטיה חמה במשך שעה שלמה, וגם אז כמות הקלוריות שתשרפו תהיה בערך 140, שווה לחצי שעת הליכה (לא ריצה, אימון כוח, רכיבה על אופניים - שהן פעילויות ששורפות הרבה יותר קלוריות). זה לא רע בכלל, אבל זה לא משהו שאפשר לשים עליו את כל יהבכם הדיאטטי.


לכתבה המקורית לחצו כאן

אכילת שוקולד תעשה אתכם חכמים יותר

חטיפי דגנים מלאים ושוקולד. דרור עינב
הוא אולי לא יעשה אתכם חכמים, אבל הוא יעשה אתכם שמחים. שוקולד/דרור עינב

מדי פעם אנחנו תופסים את עצמנו וקולטים כמה אנחנו שטחיים ועסוקים רק במראה חיצוני ורזון, אז אנחנו מיד מנסים לכפר על זה עם מחקר על אינטליגנציה. וכך באה לעולם הכתבה על כך ששוקולד מריר משפר את הקוגניציה ואת תפקודי המוח. שוב, זה לא שבדינו את העניין הזה מלבנו - הוא מגובה במחקר לגיטימי. אבל ההשפעות על המוח ניכרו בניסוי אחרי שהמשתתפים אכלו כמעט 50 גרם שוקולד מריר - זה כמעט חצי חבילה. ובדיעבד זאת לא נראית לנו כמו המלצה שתואמת אורח חיים בריא.


לכתבה המקורית לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully