וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק ניוז: אנחנו לא באמת יודעים מה בריא ומה לא

כל דבר הוא סופר פוד, אין באמת דרך קלה לשכנע ילדים לאכול ירקות, הגביעונית היא רעיון מעולה אך מסורבל לשימוש ולמרות שאנחנו כותבים על זה מלא, אנחנו עדיין לא יודעים אם קפה זה טוב או רע לבריאות. וואלה! בריאות מכה על החטאים שבין אתר לחברו

ארוחת בוקר שכוללת לחם, דגנים וביצים. ShutterStock
אנחנו לא יודעים אם היא הכי חשובה ביום, אבל היא בהחלט הכי טעימה/ShutterStock

מדי שנה אנחנו כותבים כאן על עשרות אם לא מאות מחקרים, גילויים חדשים ומסעירים ומגמות מעניינות בתחומי הבריאות והתזונה. אנחנו תמיד משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו כדי לוודא ולאמת את המידע ומקורותיו ולהנגיש אותו בצורה ברורה לכם הקוראים, כדי שתוכלו ללמוד ממנו ולהסיק את המסקנות הנכונות עבורכם. אבל גם אנחנו אנושיים וקורה שאנחנו נסחפים בהתלהבות של טרנד בריאותי כלשהו, או תולים תקוותינו במחקר חדש ומבטיח ומפרסמים אותם בליווי כותרות מפוצצות, רק כדי לגלות לאחר כמה חודשים שהטרנד הכובש שדיווחנו עליו היה בקושי גחמה חולפת והתקווה המדעית הגדולה הופרכה.

יום כיפור הוא הזדמנות מצויינת גם עבורנו כמדור לעשות חשבון נפש ולבקש את סליחתכם על חטאים שבין אתר לחברו. הנה כמה פדיחות כאלה שעשינו השנה. אנחנו פונים ללב שלכם, אנא שפטו אותנו ברחמים והעניקו לנו סליחה ומחילה למען ירבו זכויותיכם כטוקבקים אשר על שפת האייטם:

סופר פוד – יש דבר כזה בכלל?

ארוניה ברי, לוקומה וקומבוצ'ה הם רק כמה מהשמות המשונים שנקבנו בהם במהלך השנה האחרונה לצד שם התואר "סופר פוד" (מזון על). בשנה האחרונה הבנו שכמעט כל פריט במקרר או במזווה שלכם יכול להיות סופר פוד אם רק יקבל את הספין הנכון או הטיפול הנכון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יוגורט עם זרעי צ'יה ופירות. ShutterStock
אם יש לזה שם אקזוטי, אולי זה סופר פוד. יוגורט עם זרעי צ'יה/ShutterStock

כשהדיבור על סופר פוד התחיל עוד היינו תמימים, זרקו לנו שמות אקזוטיים כמו גוג'י ברי, אסאי, צ'יה וכדומה, אבל כשאזלו השמות המומצאים, ולקלחת מזונות העל נזרקו שמות של מאכלים שאפילו לא ידעו שהם כאלה, כמו אבוקדו ועדשים – התחלנו לחשוד. יש הרבה מזונות עם יתרונות בריאותיים ותזונתיים שיתרמו לשובע ולהרגשה הכללית הטובה שלכם מבלי שנקשור להם כתרים ממותגים.

אנחנו לא באמת יודעים אם קפה בריא או לא

אנחנו חייבים להוריד משהו מהלב – אין לנו מושג אם קפה זה טוב או לא טוב לבריאות ואם ארוחת הבוקר היא באמת הארוחה הכי חשובה ביום. כמו כולם, גם אנחנו מתקשים להתחיל את היום בלי מנת קפאין (או ארבע) ואנחנו מוצאים נחמה גדולה בכמה מהמחקרים שפרסמנו השנה וטוענים שלא רק שקפה לא מזיק לבריאות, אלא שהוא עשוי אף להאריך את תוחלת החיים שלנו.

קפה. ShutterStock
או שזה יאריך לכם את החיים, או שזה יהרוג אתכם/ShutterStock

לצד הקפה והדיכאון של הבוקר, אנחנו אוהבים לנשנש משהו, ואם אפשר אז שיהיה מתוק. לכן, אנחנו נתלים בתקווה במאמרים של דיאטניות שמסבירים שארוחת בוקר מעירה את המוח ונותנת בוסט לחילוף החומרים למשך כל היום. ככה אנחנו מוכרים לעצמנו (ולכם) שלא רק שעוגה לארוחת בוקר זה לא משמין, זה אפילו מרזה.

גביעונית – סערה בכוס

כמה רצינו שזה יעבוד... כל כך שמחנו למצוא מוצר היגיינה נשית עם אידיאולוגיה שונה, שפונה לנשים בגובה העיניים ומציע להן פיתרון אמיתי לימי הווסת שלא כולל נוזל כחול במקום דם ובנוסף לכל הוא גם אקולוגי וחסכוני. מוצר שהבשורה שלו היא לא רק בפרקטיקה, אלא גם בשינוי של השיח בין נשים על המחזור החודשי שלהן. כמה חבל שזה כל כך מסורבל וקשה ליישום.

גביעונית. ShutterStock
החלום ושברו. גביעונית/ShutterStock

נכון, הזהירו אותנו שלוקח זמן להסתגל לזה ו"להבין את הקטע" אבל גם אמרו שאחר כך זה נהיה קל וטבעי לשימוש. אז לא, הזמן אמנם עבר אבל המאבקים למיקום נכון של הגביעונית עדיין ניטשים. ולפעמים כשאת במחזור וגם ככה כואב לך הכל ואת שונאת את העולם, אין לך כוח לעוד מלחמה מיותרת ומה שנחוץ לך הוא פיתרון של "שגר ושכח".

אין באמת דרך קלה לגרום לילדים לאכול ירקות

הדרך הקלה היחידה לגרום לילדים לאכול ירקות היא לטגן אותם בשמן עמוק ולטבול אותם בשוקולד נוזלי, אוקיי? אבל בקטע בריאותי זה פחות עובד. אז המדע וגם אנחנו ממשיכים לחפש דרכים יצירתיות שיסייעו לנו במאבק הסיזיפי הזה וישכנעו את הילדים שלנו ושלכם לטעום גזר, או משהו. אז השנה בישרנו לכם מספר פעמים על "טריקים", "טיפים" ושיטות "קלות" שיגרמו לילדים שלכם להחליף את שקית הדובונים בצלחת ירקות חתוכים.

ילדים אוכלים ירקות. ShutterStock
נסו לטגן אותם בשמן עמוק ולטבול בשוקולד/ShutterStock

ניסינו כמה מהן בבית והן הצליחו בערך כמו הלייט נייט של צביקה הדר. הילדים שלנו עדיין יורקים עלינו מלפפונים ואוכלים בעיקר אורז בלי כלום, וכנראה שגם שלכם. אז סליחה שנטענו בכם תקוות שווא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully