וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה דרך מפתיעה שתגרום לילדים שלכם לאהוב ירקות

4.9.2017 / 7:56

ירקות זה מאוד בריא, אבל לכו תסבירו את זה לפעוט בן שנה וחצי או אפילו לילד בן שלוש. חוקרים מצאו דרך אפקטיבית לגרום לתינוקות להתרגל ולאהוב טעמים של ירקות, אבל היא תדרוש מכם תכנון מוקדם

תינוק אוכל. ShutterStock
אפשר להכין את בלוטות הטעם עוד הרבה לפני שלב הטעימות/ShutterStock

כולם יודעים שירקות זה בריא, אבל לשכנע ילדים לאכול אותם זה לא כל כך פשוט. מחקר חדש מגלה שיש דרך להגדיל את הסיכויים שהילדים שלכם יהיו מיחידה הסגולה שדווקא אוהבים לאכול ירקות, אם רק תתכננו מספיק זמן מראש – ותניקו אותם.

החוקרים ממרכז מונל לכימיה שבפילדלפיה הגיעו למסקנה שתינוקות יונקים נחשפים מגיל מוקדם מאוד לטעמים של ירקות, באמצעות חלב האם. כשתינוקות מתחילים בטעימות של מזון מוצק, טעמם של ירקות רבים הוא עז מדי עבור החיך שלהם. אולם, עבור בלוטות הטעם של תינוקות שניזונו מהנקה מדובר בהלם משמעותי הרבה פחות.

עוד בנושא:
בלי לריב: הכללים שיעזרו לכם לגדל ילדים שאוכלים הכל
כמה חומרי הדברה אוכלים הילדים שלנו?
חלצו שד: סיבות שכדאי לאמהות להניק בגללן

אמא מניקה תינוק. ShutterStock
החוויה החושית של התינוק תלויה מאוד בתזונתה של האם/ShutterStock

"החוויה החושית של כל תינוק היא ייחודית, אך טעמו של המזון הראשון שהם טועמים – וזה כולל את התקופה שהם ברחם – תלוי מאוד בתזונתה של האם", אמרה ג'ולי מנלה, ביופסיכולוגית במרכז מונל ומי שהובילה את המחקר. אם אישה אוכלת ירקות במהלך ההריון שלה, הטעם שלהם עובר אל מי השפיר ובהמשך משפיע גם על טעמו של החלב שלה. זה מסייע לתינוק שלה להיחשף לטעמם של ירקות ולהתרגל אליו.

עוד באותו נושא

הטריק הפשוט שגורם לילדים לאכול יותר ירקות

לכתבה המלאה

מיץ ירקות לפני כל הנקה

לטובת המחקר התבקשו 97 אמהות לשתות מיץ סלק, סלרי או גזר באופן שגרתי. לאחר מכן המשיכו החוקרים לעקוב אחר הרגלי התזונה של התינוקות שלהן ככל שאלה גדלו. הנשים שהשתתפו במחקר נחלקו ל-5 קבוצות: 3 מהקבוצות שתו חצי כוס של מיץ ירקות לפני הנקות, במשך חודש, אך כל קבוצה החלה במועד אחר: קבוצה אחת של אמהות החלה בניסוי כשהתינוקות שלהן היו בני שבועיים, קבוצה שניה החלה בניסוי בגיל 6 שבועות וקבוצה שלישית החלה בגיל 10 שבועות. קבוצה רביעית של אמהות שתתה מיץ ירקות במשך 3 חודשים לפני הנקות, החל מגיל שבועיים. והקבוצה החמישית היתה קבוצת ביקורת שבה האמהות לא שתו מיצי ירקות כלל.

כאשר הגיעה העת של התינוקות שהשתתפו במחקר להתחיל לאכול ארוחות של מזון מוצק (בגיל 8 חודשים), הוצעו להם שלושה סוגים של דייסת דגנים: ללא תוספת טעם, בטעם גזר ובטעם ברוקולי. החוקרים גילו שתינוקות שאמותיהם השתייכו לקבוצות ששתו מיץ ירקות לפני הנקות העדיפו דייסה בטעם גזר על פני הדייסה ללא תוספת הטעם וגם על פני הדייסה בעלת הטעם הלא מוכר להם – ברוקולי.

מיץ סלק. ShutterStock
שלוק לפני כל הנקה?/ShutterStock

גם לתזמון ולמשך החשיפה לירקות יש משמעות, גילו החוקרים – התינוקות שאמותיהם החלו לשתות את מיצי הירקות בגיל המוקדם ביותר (שבועיים) אכלו כמות גדולה יותר מדייסת הגזר וגם עשו זאת מהר יותר מהתינוקות האחרים.

השורה התחתונה העולה מהמחקר היא שנכונותם של ילדים לאכול ירקות קשורה באופן הדוק מאוד לחשיפה מוקדמת ועקבית שלהם לטעמים הללו, ושהנקה בשילוב של צריכת ירקות בתזונת האם המניקה עשויה להיות הדרך האפקטיבית ביותר לעשות זאת כבר מגיל צעיר מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully