וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפשוט שגורם לילדים לאכול יותר ירקות

10.8.2017 / 7:02

המדע סוף סוף נחלץ לעזרתם של כל הורי העולם במאבקם הצודק לשפר את צריכת הירקות של ילדיהם, ובדק האם יש דרך פשוטה ויעילה לעשות את זה. התשובה: חיובית. הפרטים: בפנים

גזר. ShutterStock
אמ;לק - לא ככה/ShutterStock

הניסיון לוודא שילדים יאכלו מספיק ירקות (או בכלל) הוא אתגר שהורים רבים מתמודדים איתו על בסיס יומיומי. למזלם של כל ההורים באשר הם, המדע נחלץ לעזרה כדי לבדוק מהי הדרך היעילה ביותר לגרום לילדים לאכול ירקות. ומתברר שהפתרון פשוט למדי.

ממצאיו של מחקר אוסטרלי חדש מצביעים על כך שהנכונות של ילדים לאכול ירקות תלויה במידה רבה באופן ההגשה שלהם. חוקרים מהמרכז למדע חושים מתקדם באוניברסיטת דיקין האוסטרלית בדקו את התאוריה שלהם על קבוצה שמנתה 72 ילדים בגילאי גן. לכל אחד מהילדים שהשתתפו בניסוי ניתנה קופסה שהכילה 500 גרם של גזר מקולף ביום אחד, ואילו ביום אחד ניתנה להם קופסה שהכילה כמות זהה של גזר חתוך לחתיכות. לילדים ניתנו 10 דקות לאכול כאוות נפשם מהירקות שבקופסה בכל אחד מהימים.

עוד בנושא:
האם גזר באמת משפר את הראייה?
כמה פירות וירקות צריך לאכול ביום, ואילו הכי מומלצים?
מקרר או לא? כל השיטות להשאיר את הירקות שלכם בריאים

ילד אוכל שוקולד. ShutterStock
נסו את זה גם עם שוקולד/ShutterStock

הגזר המקולף השלם זכה לפופולריות גדולה יותר בקרב הילדים, שבחרו לאכול יותר ממנו – תיאר ד"ר ג'י ליאם, מרצה בכיר באוניברסיטת דיקין. "שקלנו את מה שנותר בקופסה לאחר הניסוי, והילדים אכלו בממוצע 8-10 אחוזים יותר מהגזר השלם מאשר מהגזר החתוך. גם להורים זה קל יותר – פשוט שימו גזר שלם בקופסת האוכל של הילד. זה פחות עבודה", לדבריו.

תוצאות המחקר הנוכחי הולמות ממצאים של מחקר אחר שנערך בעבר ומצא כי ככל שיש לנו יותר אוכל בצלחת, נאכל יותר. "באופן פוטנציאלי, ניתן להסביר את הממצאים החדשים באמצעות התיאוריה שגורסת שגודל המנה משפיע על סך הצריכה. כלומר, שגודל יחידות המזון שמוצג לפנינו יוצר איזושהי נורמה של צריכה – ככל שהיחידה גדולה יותר, סך הצריכה יהיה גדול יותר. במקרה הזה, הילדים אכלו גזר אחד שלם, כשהוגשו להם גזרים שלמים. מה שמוביל למסקנה שכשילד מתחיל לאכול גזר, רוב הסיכויים שהוא יסיים אותו", אמר ד"ר ליאם.

עוד באותו נושא

בלי לריב: הכללים שיעזרו לכם לגדל ילדים שאוכלים הכל

לכתבה המלאה

אפשר לגרום להם לאכול פחות שוקולד?

אבל לא רק שהטיפ הזה יכול לגרום לילדים שלכם לאכול יותר ממה שבריא להם, הוא יכול לעבוד גם הפוך – ולהקטין את הצריכה של מאכלים לא בריאים. "אם תחתכו שוקולד לחתיכות קטנות, למשל, הם עשויים לאכול פחות ממה שהיו אוכלים לו היו מקבלים אותו בשלמותו", אמר החוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully