וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוניה ברי: הסופר פוד החדש שאתם לא מכירים

18.12.2016 / 10:00

היא מכונה ה"קינג קונג של האוכמניות", ואכן הארוניה ברי טומנת בחובה מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. משמירה על המשקל, דרך שיפור מערכת העיכול ועד למניעת מחלות. הכירו את הכוכבת החדשה שהגיעה גם לארץ

ארוניה. ShutterStock
פרי יבש חדש ובריא/ShutterStock

שנת 2017 כבר בפתח, וזה הזמן להכיר את מה שמוגדר ברחבי העולם כסופר פוד הבא. אחרי הגוג'י ברי והאסאי, מגיעה אלינו אוכמניית הארוניה.

היא אומנם עגולה וסגולה, כמו מרבית אחיותיה, אבל טעמה כל כך עז ועפיץ, שהמתיישבים האירופאים שגילו אותה קראו לה chokeberry. הסיבה העיקרית לטעם העז היא העובדה שהאוכמנייה הלא מוכרת הזו עמוסה בנוגדי חמצון ופלבנואידים. ניתן לצרוך אותה כמשקה או כפרי יבש, והיא יכולה להיות תוספת למאכלים שונים. הנה עוד כמה מהיתרונות של הפרי שזכה לכינוי "הקינג קונג של האוכמניות":

עוד בנושא:
צבע אדום: אילו פירות יעזרו לכם לרדת במשקל?
העונה האדומה: 9 סיבות בריאות לאכול דובדבנים
האם באמת יש מזונות על?

עמוסה בוויטמינים ומינרלים
פירות הארוניה מכילים מינרלים וויטמינים חשובים כמו ויטמין C, ויטמין E, ויטמין B2, ויטמין B6 וחומצה פולית. בנוסף, היא מכילה אבץ, ברזל, מגנזיום וסידן.

תמיכה בסוכרת וכולסטרול גבוה
הארוניה ברי (Aronia melanocarpa) מכילה הרבה מאוד פלבנואידים ונוגדי חמצון שיוצרים אפקט אנטי באקטריאלי ואנטי סוכרתי. התרכובות ידועות כלוחמות בהיווצרות חסימות עורקים ומורידות את כולסטרול ה-LDL בדם. התרכובות הללו עוזרות להוריד את רמות הסוכר בדם ולהביא לשיפור משמעותי ביכולת הגוף לייצר אינסולין טבעי.

שמירה על משקל בריא
חלק ניכר מתכונות הצמח הבא לידי ביטוי במחקרים, היא סיועו האפשרי במניעת אגירת השומנים בגוף – מה שמקל בשמירה על המשקל. בנוסף מדובר בפרי בעל ערך קלורי נמוך ובמקביל בעל כמות סיבים גבוהה יחסית, מה שתורם לתחושת שובע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוסים בוויטמינים ומינרלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפקט אנטי-דלקתי
הארוניה-ברי מכיל נוגדי חמצון רבים הידועים ביכולתם להגן על הגוף ועוזרים במניעה של הופעת דלקות בגוף - מה שעלול להצית מחלות כרוניות נפוצות. הצבע הסגול כהה של הפרי מסמל את העובדה שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים ( פי 5 מאשר באוכמניות רגילות) הקרויים אנתוציאנינים שהם פיגמנטים שמסייעים השמירה על התא ומסייעים כאמור הפחתת דלקתיות בגוף.

במחקר שנערך בשנת 2014 בבית אבות בנורבגיה נמצא כי חולים שצרכו את מיץ הארוניה למשך שלושה חודשים, נטו לסבול פחות ובעוצמה פחותה מדלקת במערכות השתן. הסיבה נעוצה בכך שהחומר הפעיל בפרי אינו מאפשר לחיידקי ה- E.COLI להיצמד לדפנות דרכי השתן ולכן החיידקים נשטפים החוצה.

רכיבים אנטי סרטניים
על פי מחקרים שונים הארוניה יכולה לסייע לעכב גידולים במגוון סוגי סרטן כגון: סרטן השלפוחית, השד, מעי הגס, ריאות וסרטן העור. ישנם מגוון מחקרים המראים קשר ישיר בין הארוניה ברי ובין הרס והפסקת התפתחותם של תאים סרטניים. המחקרים מראים קשר ישיר בין צריכה של נוגדי החמצון, הפיגמנטים והפלבנואידים אשר נמצאים בשפע בארוניה ברי ובין חיזוק התאים ונטייה ירודה לפתח גידולים סרטניים. מחקרים ראשוניים הראו גם כי הארוניה עשויה להועיל בהאטת הצמיחה של גליובלסטומה - סוג של סרטן מוח קטלני.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פירות יער. ShutterStock
עוזרות בשיפור זרימת הדם/ShutterStock

שיפור זרימת הדם
כחלק מסגולות המרפא הרבות שנחשפו בצמח ניתן לראות כי הפוליפנול המרוכז בארוניה יכול לסייע בהאטת חסימת של עורקים בכך שהוא משמר את האלסטיות שלהם ועל רמות הפלזמה בדם המסייעת גם היא במניעה. הפוליפנול הודגם במחקרים כגורם מונע ומעכב של חסימות ובעיות במערכת הדם.

סיוע בעיכוב מחלת האלצהיימר
אחד מהתהליכים המזיקים ביותר של הרדיקלים החופשיים הוא על המוח והקוגניציה. האנתוציאנינים המצויים בארוניה מפחיתים את הסטרס החמצוני למוח. בצורה זו הם עשויים למנוע הופעה של אלצהיימר, דמנציה והפרעות קוגנטיביות בגילאים מאוחרים.

במחקר ספרדי שבו נבדק תרכיז הארוניה בשילוב עם מיץ לימון נמצא כי הצריכה של שניהם יחד, עוזרת לעכב באופן יעיל יותר התפתחות של דמנציה.

חיזוק מערכת העיכול
הפלבנואידים המצויין בארוניה ברי יכולים לסייע בהקלה על כיבים ונגעים מדממים ולתמוך בפעילות מערכת העיכול ובתפקוד הנורמלי שלה. בנוסף, כמות הסיבים הגבוהה באוכמניה, עוזרת לעיכול טוב יותר ועוזרת למניעת התכווצויות בבטן ונפיחות. התרכובות האורגניות שמצויות בארוניה מגנות על הבטן מחיידקים מסוכנים, זאת הודות לפעילות הטבעית החזקה של נוגדי החמצון.

בריא לעיניים
הקרוטנואידים המצויים באוכמניות הארוניה מפחיתים את הסטרס החמצוני בעין ולמעשה כך מאטים ואף מונעים התפרצות של מחלות כמו ניוון מקולרי וקטרקט.

מומלץ להתייעץ עם רופא לפני הוספת ארוניה לתפריט באופן קבוע.

הכותבת הייתה אורחת של חברת "אימפורט 4 יו", מפיצה בלעדית של הארוניה בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully