פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      העונה האדומה: 9 סיבות בריאות לאכול דובדבנים

      הם ישאיר אתכם צעירים, שבעים ובריאים - והם אפילו לא משמינים. הנטורופתית עתליה דלל חושפת את כל הסודות הבריאים של פרי הקיץ הכי מרענן בצלחת

      העונה האדומה: 9 סיבות בריאות לאכול דובדבנים
      צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט, בימוי: גיא גורן

      בסרטון: מרק צונן עם דובדבנים שמוציא את המיטב מפירות הקיץ המתוקים

      חוץ מעומסי חום ואלרגיות, חודש מאי מביא איתו גם יתרון אחד קטן ומשמח: הדובדבנים. הפרי האדום והטעים הזה עשיר במינרלים ובסיבים תזונתיים, ולכן כדאי מאוד לשלב אותו בתפריט היומי. הנה הסיבות הכי טובות לרוץ לקנות דובדבנים.

      1. דובדבנים עשירים באשלגן - מינרל שחשוב במצבים של לחץ דם גבוה ומסייע לתפקוד התאים וליצירת אנרגיה. הדובדבן מכיל גם נתרן, ששילובו עם אשלגן מונע לחץ דם גבוה.

      2. דובדבנים עשירים בסידן שהכרחי לבריאות העצמות וגם מווסת ומזרז תהליכים חשובים אחרים בגוף. הסידן חשוב תמיד, אבל במיוחד בתקופת הגדילה ובזמן היריון והנקה.

      לא רק מוצרי חלב: 7 מקורות לסידן שאינם חלביים

      3. הפירות האדומים עשירים בברזל, שמחזק את הגוף, מסייע ביצירת תאי דם אדומים, נחוץ להובלת חמצן מהריאות לתאים ומשפר את הזיכרון. בדובדבנים יש גם מגנזיום - מינרל שמשתתף בכל תהליכי הבנייה והפירוק בגוף, מסייע למערכת השרירים והעצבים ומחזק את מערכת החיסון. דובדבנים התברכו גם באבץ שחשוב למערכת החיסון וחשוב לשיער, לציפורניים ולעור.

      עייפים וחיוורים? 10 סימנים שחסר לכם ברזל

      דובדבנים (ShutterStock)
      השיער, הציפורניים והעור יודו לכם (צילום: shutterstock)

      4. דובדבנים עשירים בוויטמינים ממשפחת ויטמיני B, ויטמין K, והם עשירים במיוחד בויטמין C שתורם לחיזוק מערכת החיסון.

      5. דובדבנים עשירים בסיבים תזונתיים התורמים להסדרת מערכת העיכול, למניעת עצירות ולהורדת רמות הסוכר בגוף. פרי הדובדבן עשיר במיוחד בפקטין, סיב תזונתי שמצוי בריכוזים גבוהים בקליפה של פירות אדומים - פירות יער, תותים, גוג'י ברי ועוד. מחקרים אחרונים מראים שפקטין משמש כתרופה לירידה בכולסטרול ולהרס של תאי סרטן הערמונית וסרטן המעי הגס.

      6. הדובדבן עשיר באנתוציאנינים - פיטוכימקלים המגנים מפני חומרים מסרטנים ושומרים על מערכת הלב וכלי הדם. דובדבנים מכילים גם נוגד חימצון בשם פלבונואיד קוורצטין, שלו תכונות אנטי-מסרטנות ואנטי-דלקתיות. יתרון נוסף לדובדבנים הוא העובדה שהם נחשבים מזונות בסיסיים, קרי לא חומציים, ובכך הם מנטרלים עודף חומציות בדם.

      דובדבנים (ShutterStock)
      בריאים גם ללב (צילום: shutterstock)

      7. בשל כמות גדולה של נוגדי חימצון, הדובדבן נחשב לפרי שמאט תהליכי הזדקנות.

      8. הדובדבנים מסייעים לשנת לילה טובה שכן הם אחד המקורות הטבעיים היחידים למלטונין - נוגד חמצון טבעי שנקרא "הורמון הלילה" וממלא תפקיד חשוב בשיקוף שעות החשיכה ועונות השנה למוח.

      מי צריך כדור שינה כשיש דובדבנים?

      9. דובדבנים מסייעים באיזון רמות הסוכר בגוף שכן המדד הגליקמי שלהם נמוך (פחות מ-20) לכן הם מומלצים לסוכרתיים ולאנשים שרוצים לרדת במשקל. מדד גליקמי נמוך תורם לפירוק איטי של מזון ושומר על רמות סוכר מאוזנות בדם. בהקשר זה כדאי לציין שב-100 גרם דובדבנים יש רק 51 קלוריות.

      הדובדבנים יישארו כאן עד יולי, אז מומלץ לצייד את הגוף עד אז בכל הטוב שהם מביאים איתם. הקפידו לרכוש דובדבנים קשים עם הגבעול ושימרו אותם במקרר.

      עתליה דלל היא נטורופתית N.D