וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב האינקה: תכירו את הסופר פוד החדש שמגיע מפרו

12.4.2017 / 12:22

לוקומה הוא פרי פרואני שמתואר כשילוב בין בטטה ואבוקדו ומשמש כבר שנים את המקומיים כתחליף סוכר עבור חולי סוכרת ולטיפול בפצעים ומחלות עור. בואו לגלות כיצד אתם גם יכולים ליהנות מיתרונותיו

פרי הלוקומה מפרו. ShutterStock
איך יכול להיות שמשהו כל כך מתוק יהיה גם בריא?/ShutterStock

נדמה שבשנים האחרונות בכל כמה חודשים אנחנו שומעים על סופר פוד חדש שמוכתר כלהיט הטרנדי החדש, בשל סגולותיו הבריאותיות. הבחור החדש בשכונה של מזונות העל הוא פרי בשם לוקומה (Lucuma) שמגיע כל הדרך מפרו, שם הוא זכה לכינוי 'זהב האינקה', ככל הנראה בשל צבעו ובשל יתרונותיו הבריאותיים.

הלוקומה מתואר כשילוב בין אבוקדו ובטטה ומרבים להשתמש בו בשייקים, מיצים ואפילו בקינוחים, משום שטעמו "מזכיר בטטות מתוקות ומזוגגות במייפל" – כך נכתב באתר popsugar. אנחנו יודעים מה עובר לכם בראש: לא יכול להיות שמשהו שהוא מתוק וטעים יהיה גם בריא. אבל מסתבר שהלוקומה משמש מזה זמן כממתיק בעל מדד גליקמי נמוך, עבור חולי סוכרת. השימוש בלוקומה כממתיק נעשה לאחר שהפרי עובר ייבוש ואז נטחן לאבקה דקה המשמשת כתחליף בריא לסוכר. ניתן גם להפיק מהפרי שמנים, שבהם משתמשים המקומיים לריפוי פצעים וגירויים בעור.

עוד בנושא:
בחנו את עצמכם: סופר פוד או סתם משהו שהמצאנו?
ארוניה ברי: הסופר פוד הבולגרי שאתם לא מכירים
5 מזונות עתיקים שנחשבים לסופר פוד

פרי הלוקומה מפרו. ShutterStock
נוגדי חמצון, אבץ, סידן, ברזל ועוד/ShutterStock

הסיבה שהלוקומה נחשב למזון על היא תכולת האנטי-אוקסידנטים הגבוהה שלו. נוגדי החמצון מסייעים לגוף להלחם ברדיקלים חופשיים, שגורמים שלל תחלואות ונזקים בגוף. לצד נוגדי החמצון, מכיל הפרי גם שפע של מינרלים וויטמינים כמו אבץ, ברזל, בטא-קרוטן, סידן וניאצין.

אולם, משום שמדובר בפרי שעדיין אינו מאוד מוכר, לא נערכו הרבה מחקרים אודותיו ואודות יתרונותיו הבריאותיים. מחקר שנערך בשנת 2010 גילה ששמן לוקומה מקדם את התחדשות תאי העור וכי הוא עשוי להיות רכיב אפקטיבי בתכשירים לטיפוח העור ובתרופות לטיפול במחלות או נזקים בעור.

עוד באותו נושא

האם באמת יש מזונות על?

לכתבה המלאה

ההשפעות ארוכות הטווח אינן ידועות

על אף שיש מקום לחקור עוד את הפרי והשפעותיו על הגוף והבריאות, ניתן לומר כבר כעת כי הוא מהווה תחליף ראוי לסוכר, וניתן להשתמש בו בכל דבר החל מאפייה, הכנת גלידות וקינוחים או כתוספת לשייק הבוקר שלכם. עם זאת, נכון לעכשיו ממליצים להשתמש בו במתינות, היות שעקב מיעוט המחקרים אודותיו עדיין לא ברור מהן השפעותיו לטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully