וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: 2 הדרכים הכי יעילות לגרום לילדים לאכול ירקות

16.3.2017 / 10:26

הקרב על הירקות מוכר לכל הורה, והוא אחד הקשים שבוויכוחים. אז איך צולחים אותו? פשוט מפסיקים להילחם ומנסים גישה אחרת. הנה שני מחקרים בנושא שאולי יעזרו לכם לפלס את הדרך לקיבה של ילדיכם

ילדים אוכלים ירקות. ShutterStock
כשתפסיקו להילחם, הם ינסו לבד/ShutterStock

שוב אתם נלחמים עם הילד כדי שרק יטעם קצת ירקות. אתם מתחננים שיגלה סוף סוף שהירק לא מפחיד כמו בדמיון שלו. גם אתם בטח הייתם עקשנים בדיוק כמוהו, אבל משום מה הידיעה הזאת לא מובילה אתכם לתובנות שיעזרו לנצח במאבק המעיק. אז האם בכל זאת יש דרך לשכנע אותם? למזלכם, גם המדע התגייס למטרה החשובה הזאת, וחוקרים מצאו שתי שיטות יעילות לשיפור הסיכויים שלכם מול הסרבנות העיקשת. אנחנו מזהירים מראש, לא מדובר בנוסחאות קסם, אלא פשוט שיטות שנמצאו יעילות יותר מאחרות.

עוד בנושא:
כמה ירקות ופירות צריך לאכול ביום, ואיזה הכי מומלצים?
אסור לריב ליד הילדים? קלישאות ההורות שכדאי שתשכחו
כמה שוקולד הילדים שלכם אוכלים בהשוואה לאחרים?

חוקרים מהקולג' האוניברסיטאי בלונדון, מצאו כי הדרך היעילה לנצח במלחמה היא פשוט להבין שזאת לא מלחמה, ולפנות לכלים שונים מוויכוח. בסדרת מחקרים שנערכו גם במוסדות החינוך וגם בבתים, מצאו החוקרים שכאשר מציעים לילדים פעמים רבות לאורך היום ירקות, חותכים אותם לחתיכות קטנות מאוד ומתגמלים אותם במדבקות מחייכות, הם יאכלו יותר ירקות גם בטווח הארוך.

מדבקות. ShutterStock
המדבקה והגזר – זו הדרך לליבם?/ShutterStock

במהלך הניסוי, ילדים שבחרו לאכול את הירקות זכו למדבקה מחייכת, בעוד ילדים שלא רצו, לא ספגו ביקורת כלשהי בשל הבחירה, אבל לא קיבלו מדבקה. הילדים שאכלו וקיבלו מדבקה המשיכו לאכול יותר ירקות כשלושה חודשים לאחר שהוצע להם התגמול. החוקרים השתדלו להציע את הירקות לא בזמני הארוחות, שלטענתם נתפסים כזמנים מלחיצים יותר עבורם.

עוד באותו נושא

הורות מוסיפה שנתיים שלמות לתוחלת החיים

לכתבה המלאה

למה לא לשחק עם האוכל?

אם הילדים שלכם פחות מתלהבים ממדבקות, הנה עוד דרך שאולי תפלס את דרככם ללב ולבטן שלהם וגם אולי תספק לכם הנאה משותפת על הדרך. חוקרים מאוניברסיטת דה מונפורט אומרים שכדי לשכנע את הילדים שלכם לאכול ירקות, אתם צריכים להשתחרר ממשפט ההורים הכי שחוק ומאוס – "לא לשחק עם האוכל".

משחק בירקות. ShutterStock
אתם עוד עשויים ליהנות מהמשחק הזה/ShutterStock

מי שהובילה את המחקר, הפסיכולוגית ההתנהגותית הלן קולט'רד, הסבירה כי "כשנותנים לילדים לגעת, לקרוע ולמעוך את הירקות, נבנה במוחם דימוי חיובי ומהנה יותר שלהם, שיפתח סקרנות גם לגבי הטעם שלהם". אז כן, כמו שלילדים שלכם יש בטח נטייה להכניס את כל הצעצועים שלהם לפה, אולי אם הם יתחילו לשחק אם האוכל, זה כבר פחות יפריע לכם.

בין אם אתם בוחרים להאמין למסקנות המחקרים האלו או לא, חשוב שתדעו שהדרך לליבם של ילדיכם היא פשוט לשחרר, ולשאוף לראות את המציאות מהעיניים שלו. זו גם הדרך להישאר קרובים לילדיכם וגם למנוע מהם להתמרד או להתעקש. כשהם יבינו וירגישו שאתם באותו צד ולא אחד נגד השני – אתם כבר תנצחו את הכול, בלי לנצח אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully