וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מאכלים שמצמצמים עייפות ומעלים אנרגיה

16.5.2018 / 6:08

מרביתנו מכירים את התחושה הזו באמצע היום כשהעייפות משתלטת על כל חלקה טובה ואנחנו מנסים לנצח אותה בעזרת עוד כוס קפה או קוביית שוקולד. הנה כמה מאכלים הרבה יותר בריאים שכדאי להוסיף לתפריט כדי לשמור על ערנות במהלך היום

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידיאו: כמה עובדות על קפה שלא הכרתם

עייפות וחוסר אנרגיה הם נחלתם של רבים. אולי רבים מדי. אורח החיים היושבני, יחד עם השעות הארוכות בעבודה והמטלות בבית, הופכת רבים מאיתנו לסמרטוטים שרק מחכים לרגע הזה שהראש נוגע בכרית. אבל לחוסר האנרגיה הזה גם אחראית התזונה שלכם. רגע לפני שאתם הולכים להכין לעצמכם עוד כוס קפה, הנה כמה תוספות קטנות שיגבירו לכם את האנרגיה במהלך היום ויצמצמו את העייפות:

עוד בנושא:
איך הופכים להיות בן אדם של בוקר?
עזבו את הקפה: 7 צמחי מרפא שישאירו אתכם ערניים
כך תתכננו את היום לפי השעון הביולוגי ותשפרו אותו משמעותית

1. לימון

מים עם לימון. ShutterStock
מעולה לפתיחת הבוקר. מים עם לימון/ShutterStock

לא סתם אומרים שהוא מוסיף המון. למרות שמרביתנו מתעוררים בבוקר בעזרת קפה, מומלץ לנסות להחליף אותו בכוס מים חמימים עם לימון סחוט.

המשקה הזה לא רק מנקה את הגוף ומפנה רעלים, אחרי שנת הלילה ולפני התחלת היום, אלא הוא מהווה חיזוק חיסוני לגוף כולו, כיוון שהוא עשיר בוויטמין C. הלימון בתערובת מנקה את הדם ואת מערכת העיכול ומגביר מטבוליזם, ובכך עוזר להורדת במשקל.

במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר

2. זרעי צ'יה

יוגורט עם זרעי צ'יה ופירות. ShutterStock
עשירים בסיבים תזונתיים. זרעי צ'יה/ShutterStock

זרעי צ'יה מעניקים לגוף אנרגיה יציבה בגלל היחס הטוב שבין חלבון, שומנים וסיבים תזונתיים בשילוב העובדה שמדובר בדגן מלא. תכולת הסיבים הגבוהה בזרעי הצ'יה מאיטה את ספיגת המזון, מאיטה את ספיגת הסוכרים לזרם הדם, ומספקת תחושה של מלאות שמונעת אכילת יתר, סיבה עיקרית לכך שאנשים יכולים להיות מאוד עייפים הרבה לפני זמן השינה.

המאכלים העתיקים הכי בריאים בצלחת שלכם

3. שעועית

רק שעועית. ShutterStock
תחנת כוח תזונתית. שעועית/ShutterStock

תחנת הכוח התזונתית הזו עשירה בסיבים תזונתיים מה שאומר שהיא מספקת אנרגיה מתמשכת ללא צניחות סוכר. השעועית היא תוספת טובה לתזונה שלכם והיא מומלצת בעיקר לטבעונים וצמחונים כיוון שהיא מהווה מקור חילופי לחלבון החיוני שמגיע לרוב בעיקר ממוצרים מן החי.

בנוסף, יש בשעועית מינרלים חשובים כמו סידן (90 מ"ג ב-100 גרם בדומה לחלב) וברזל החיוניים לשמירה על העצמות ולמניעת אנמיה, ויטמינים מקבוצת B החיוניים לתפקוד תקין של גופנו ולייצור אנרגיה.

מה יש בכל סוג של שעועית ואיך היא תורמת לנו?

4. תרד

תרד. ShutterStock
עוזרת לנצח עייפות שנובעת מחוסר ברסל. תרד/ShutterStock

פעמים רבות עייפות נגרמת על ידי חוסר של ברזל בגוף, שכן הוא מסייע לתאי הדם האדומים בהעברת חמצן לחלקים שונים של הגוף. בירקות עליים כמו תרד יש כמות יפה וזמינה של ברזל, בנוסף למגנזיום - שגם הוא מינרל שחשוב לתהליך הפקת האנרגיה בגוף.

חשוב לדעת כי ספיגה של ברזל ממקור צמחי נבלמת הן על ידי סידן והן על ידי משקאות כמו תה או קפה. הטאנין שבתה והקפאין שבקפה פוגמים בספיגת הברזל, ולכן לא מומלץ לשתות או לאכול חלב ומוצריו במקביל לצריכת משקאות אלו. כמו כן, חומצה אוקסלית המצויה בתרד ובפטרוזיליה יכולה לפגוע אף היא בספיגת ברזל, ולכן חשוב לגוון בעלים הירוקים שאוכלים ולאכול אותם לסירוגין.

13 סיבות משכנעות במיוחד להתחיל לאכול ירוקים

5. ביצים

ביצה עלומה. ShutterStock
חשובה במיוחד לכאלה שמוציאים הרבה אנרגיה. ביצה עלומה על טוסט/ShutterStock

מחקר משנת 2009 מצא כי ביצים הן "מזון בעל ערך" עבור אנשים שעורכים אימוני סיבולת הדורשים את כל האנרגיה הנוספת שהם יכולים לקבל. ביצה אחת מכילה 6 גרם של חלבון איכותי ואת כל תשע חומצות החלבון החיוניות שמשפרות את הדרך בה השרירים שלכם משתמשים בגלוקוז.

ביצים הן גם מקור מצוין של ברזל, נוגדי חמצון וויטמינים רבים.

סלמונלה: האם עדיף להימנע מאכילת ביצים?

6. שיבולת שועל

שיבולת שועל. ShutterStock
עשירה בסיבים מסיסים. שיבולת שועל/ShutterStock

ארוחת בוקר המשלבת את הכמות הנכונה של חלבונים ופחמימות יכולה לשמור על רמת אנרגיות גבוהה במהלך היום, מה שהופך שיבולת שועל לבחירה מצוינת. שיבולת שועל היא אחד מהמאכלים העשירים בסיבים מסיסים המתעכלים בגוף במשך שעות ומספקים אנרגיה זמינה לכל היום.

שיבולת שועל עשירה בחלבון, ובמינרלים כגון סידן, אבץ, אשלגן, מגנזיום, ברזל, ובוויטמינים כמו חומצה פולית וויטמיני B. דייסת שיבולת שועל (המכונה גם דייסת קוואקר) עשירה בסיבים תזונתיים שמאטים את קצב הספיגה ותורמים לשובע לאורך זמן.

אם אתם סובלים מעייפות, דייסת קוואקר יכולה גם להיות ארוחת הערב מושלמת עבורכם. שיבולת השועל תורמת לשינה איכותית מכיוון שהיא מכילה טריפטופן - חומצה אמינית המסייעת ליצירת מלטונין - הורמון השינה. בנוסף מדובר במזון שמרגיע את הבטן ובכך תורם לשינה רגועה ואיכותית.

4 הדייסות הכי בריאות שיש

7. בננה

בננות. ShutterStock
פצצת אנרגיה צהובה. בננה/ShutterStock

ב-2012 החליטו חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה לבחון איך באמת משפיעה הבננה על תחושת הערנות. הממצאים, שפורסמו בכתב העת המדעי PLoS One, הראו כי הפרי האהוב הזה נחשב יעיל בשמירה על האנרגיה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, ביעילות דומה למשקאות האנרגיה שחלק מהספורטאים צורכים לפני האימון. זאת מכיוון שהבננה עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן - מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

מה בננה אחת ביום יכולה לעשות לכם לבריאות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully