וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר זיהוי: מה יש בכל סוג של שעועית ואיך היא תורמת לנו

25.1.2018 / 8:27

שעועית ידועה זה שנים כתוספת בריאה לתבשילים, שמשפרת משמעותית את המרקם שלהם וגם עוזרת לחזק את הגוף. עם זאת, לכל סוג של שעועית השפעות שונות ומיוחדות על הבריאות. כך תבחרו את הסוג שמתאים בדיוק לכם

בבושקה הפקות

החורף אמנם התחיל לאט השנה, אבל הקור בחוץ כבר ללא ספק מצדיק את הרצון להתפנק עם צלחת מרק חמה. כל מי שמבשל יודע כמה כוח יש לשעועית להפוך כל מרק סתמי להצלחה מסחררת שתפתיע את בלוטות הטעם. השעועית לא רק משדרגת את הטעם, אלא גם תורמת לבריאות בדרכים שונות, ולכל סוג שלה יש השפעה קצת שונה ובהחלט חשובה על מצב הגוף. כדי לעזור לכם לבחור את הסוג שמתאים לכם ביותר, הכנו רשימה של כל מה שטוב בכל אחד מהסוגים שלה.

עוד בנושא:
5 דרכים מדהימות בהן דגנים מלאים ישפרו את הבריאות שלכם
הרבה יותר מתוספת: כך תבחרו את האורז הכי בריא בשבילכם

שעועית לבנה - מחזקת את הלב

סלט שעועית לבנה. נמרוד סונדרס
מלא אשלגן. סלט שעועית לבנה/נמרוד סונדרס

השעועית הזו עשירה בחלבונים ובמינרלים לרבות סידן וברזל. היא מכילה כמויות גדולות של ויטמינים מקבוצת B וחומצות אמינו חיוניות. הייחודיות של סוג השעועית הזה טמון בעבודה שהוא מכיל אשלגן בריכוז גבוה. מחקר שפורסם בכתב העת Nutrition מצא כי השיעור הגבוה של האשלגן שבהן מסייע להפחית את לחץ הדם ולשמור על לב בריא לאורך זמן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שעועית שחורה - מגנה על המוח

שעועית שחורה. נמרוד סונדרס
שומרת על הזיכרון. מרק שעועית שחורה/נמרוד סונדרס

במטבח הלטיני מהווה השעועית השחורה חלק בלתי נפרד מכמה מהתבשילים, הקדרות והמרקים המפורסמים ביותר. הסוג הזה עשיר ביותר נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ומינרלים חיוניים מכל שעועית אחרת. השעועית השחורה עשירה באנתוציאנין. זהו פיגמנט שמקנה לה את הצבע הייחודי שלה ובין היתר הוכח במחקרים שונים כגורם שתורם להעצמת תפקוד המוח. במחקר שפורסם ב-1999 בכתב העת Journal of Neuroscience נמצא קשר בין צריכה מוגברת של הרכיב הזה לבין שמירה על הזיכרון והתפקוד המוטורי בגיל מבוגר. כמה מחקרים נוספים שנערכו מאז חיזקו טענה זו.

שעועית אדומה - ניקוי רעלים טבעי

שעועית אדומה. ShutterStock
צריכים מוליבדן? תבשיל שעועית אדומה/ShutterStock

כמו כל סוגי השעועית שברשימה, השעועית האדומה מכילה שיעור גבוה של סיבים תזונתיים המשפרים את תהליך העיכול, אולם הייחודיות שלה טמונה דווקא ברכיב אחר שמצוי בה בשיעור הגבוה ביותר - מוליבדן. זהו מינרל ייחודי שמצוי רק במעט מזונות ברחבי העולם וממלא תפקיד חשוב בניקוי הרעלים של הכבד. כך עולה ממחקר שפורסם ב-2004 בכתב העת Nutrition science and Vitaminology . רבע כוס שעועית אדומה בלבד מספקת 100 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של הרכיב החיוני הזה.

שעועית בובס - מקור טבעי לחלבונים

קציצות דגים מעל ראגו שעועית לימה של עינב ברמן. דרור עינב
מומלצת לטבעונים. שעועית בובס/לימה/דרור עינב

ב-100 גרם של שעועית בובס (הידועה גם כשעועית לימה), תוכלו למצוא שיעור מדהים של סיבים תזונתיים - 31.8 גרם. סיבים אלו תורמים לשיפור תהליך העיכול ולהארכת תחושת השבוע. שעועית הבובס מכילה גם שיעור גבוה ביותר של חלבונים - כ-24 גרם ב-100 גרם - מה שהופך אותה לבחירה מומלצת למזון לאחר אימון גופני ולמי שמנהל אורח חיים צמחוני או טבעוני וזקוק לחלבונים מהצומח.

שעועית צבעונית - תשאיר אתכם צעירים

שעועית בתוך טורטייה עבור סוגת. סטילס: אפיק גבאי, אפיק גבאי
מלא נוגדי חמצון. טורטיה עם שעועית/אפיק גבאי, סטילס: אפיק גבאי

באנגלית נקראת השעועית הזאת Kidney Bean בשל הדמיון שלה לכליות. בנוסף לעובדה שהיא מכילה, כמו סוגי שעועית נוספים ברשימה, כמויות גדולות של חלבון, ויטמינים ומינרלים, יש בה גם נוגדי חמצון בשיעור גבוה ביותר. בסקירה ששערכה מחלקת החקלאות של ארצות הברית ב-2004 נמצא כי שעועית צבעונית מכילה כמות גדולה יותר של פרואנטוציאנידינים מכל סוג אחר של שעועית וכן מחמוציות ואוכמניות. זהו סוג של נוגד חמצון שלצד המלחמה ברדיקלים חופשיים הגורמים לסרטן, ידוע כגורם שעוזר להגן על העור ועל שאר הגוף מנזקי הזמן ובכך לשמור על מראה צעיר ורענן יותר.

מאור מואיגר בשיתוף סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully