פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      13 סיבות משכנעות במיוחד להתחיל לאכול ירוקים

      חם לכם ואתם מתקשים לאכול מאכלים כבדים? עלים וירקות ירוקים הם הפיתרון הכי זמין ובריא בצלחת שלכם, מלבד הטעם, הם מציעים אינספור יתרונות בריאותיים. וכן, כל מה שירוק זהב הוא

      ירקות ירוקים (ShutterStock)
      אנרגיה ירוקה (צילום: shutterstock)

      הקיץ הוא לא העונה הכי קלה או בריאה שיש, אבל יאמר לזכותו שהוא גורם לנו לבחור במזון קליל, כזה שיש לו אנרגיה מקררת ומרעננת. בתקופה הקרובה כדאי לכם לנצל את זה ולהוסיף לתפריט שלכם הרבה ירוקים מרעננים ובריאים. עלים ירוקים נחשבים למזון על מכיוון שהם מכילים ריכוז גבוה של רכיבים תזונתיים חשובים.

      בין הירוקים המומלצים: עלים ירוקים (והרבה), עשבי תיבול, ברוקולי, קייל, קישואים, כרוב, כרוב ניצנים, סלרי, נבטים, ארטישוק, זוקיני, אספרגוס, תפוחים, קיווי, אצות ועשב חיטה. אתם יכולים ליהנות מירוקים בסלט, בתבשילי קטניות או בשייק ירוק ובריא. שייק הוא האופציה המומלצת ביותר, שכן בהכנתו הבלנדר מפריד את מרכיבי הירוקים וטוחן אותם, כך שלמערכת העיכול יותר קל לעכל ולספוג את הרכיבים השונים מאשר מלעיסת פרי או ירק בשלמותו. בנוסף, הבלנדר שומר על הסיבים התזונתיים, האנזימים, הוויטמינים והמינרלים שיש בירק ובפרי.

      הנה 13 סיבות בריאות להתחיל לאכול ירוקים על בסיס יומי:

      1. עשירים בכלורופיל. ככל שהמזון ירוק יותר הוא מכיל יותר כלורופיל - החומר המפיק את האנרגיה בצמחים. הכלורופיל בגוף תורם ליצור תאי דם אדומים, משפר את זרימת הדם, מעלה את רמת הברזל ותורם לניקוי רעלים.

      עשבי תיבול (ShutterStock)
      להוסיף עשבי תיבול לאוכל (צילום: shutterstock)

      2. הירוקים עשירים בפיטוכימיקל חשוב בשם לוטאין המסייע בחיזוק הראייה. הלוטאין הוא נוגד החימצון החזק ביותר לשמירה על בריאות העין והוא אף מפחית סיכון להתפתחות מחלות עיניים גם ממקור גנטי. כמו כן, הלוטאין מסייע לשמירה על מערכת הלב וכלי הדם ומערכת העור ותורם לבריאות הכללית.

      3. הם מכילים נוגדי חימצון רבים. בנוסף ללוטאין, עלים ירוקים מכילים נוגדי חימצון נוספים שמתפקדים כקוטלי רדיקלים חופשיים ושומרים על התאים שלנו.

      4. העלים מחזקים ומעודדים את פעילות מערכת חיסון.

      5. עשירים במינרלים כגון אשלגן, סידן ומגנזיום. מדובר במינרלים חשובים בתזונה היומיומית בשמירה על לחץ דם תקין, מניעת אוסטופרוזיס ותפקוד תקין ובריא של הגוף.

      6. עשירים בוויטמינים כגון חומצה פולית, ויטמין C ו-K. ויטמינים אלה מחזקים את מערכת החיסון ומשמשים כנוגדי חימצון ושמירה על התאים. בנוסף, ויטמין K ממלא תפקיד עיקרי וחשוב בקרישיות הדם.

      7. טובים למערכת העיכול. העלים הירוקים מכילים אנזימי עיכול, וכך עוזרים לנו לעכל מזונות אחרים ומקלים על תופעות לא נעימות של מערכת העיכול.

      8. העלים עשירים בסיבים תזונתיים המשפרים את תהליך העיכול, מסייעים להורדת כולסטרול, תורמים לשובע וירידה במשקל.

      9. אפשר לאכול כמה שרוצים. למשפחת הירוקים ערך קלורי נמוך. לירקות ירוקים כמו כרוב וחסה יש אפילו ערך קלורי שלילי, מה שאומר שהאנרגיה (הקלוריות) הדרושה לפירוקם עולה על כמות הקלוריות שהם מכילים.

      שייק ירוק (ShutterStock)
      טובים לבריאות. בייחוד בשייקים ומשקאות (צילום: shutterstock)

      10. מפחיתים לחץ דם גבוה. בזכות תכולה גבוה של אשלגן וסיבים תזונתיים המשפיעים לטובה על ריכוז הנתרן בדם ומאזנים את לחץ הדם. גם המגנזיום בעלים מסייע להורדת לחץ הדם משום שהוא תורם להרחבתם.

      11. פועלים לעיכוב תהליכי הזדקנות. אומנם את ההזדקנות לא ניתן למנוע באופן טבעי אבל אפשר למנוע בעיות בריאותיות שמגיעות עימה כגון האטת חילוף החומרים, בעיות שינה וכדומה. עלים וירקות ירוקים נחשבים למזונות שמעכבים תופעות אלו.

      12. בעלי מדד בסיסי בגוף. בעולם המערבי מרבית התזונה הינה בעלת אפקט חומצי, מה שעלול לגרום להתפתחות מחלות ודלקות. הירוקים מאזנים את רמות החומציות בגוף ושומרים על האיזון שלו.

      13. מונעי מחלות. הירוקים מסייעים לניקוי רעלים בגוף, ולכן חלקם נחשבים כמונעי סרטן ומחלות דלקתיות כרוניות.

      יש לציין כי מי שנוטל מדללי דם צריך להתייעץ עם הרופא המטפל, כיוון שירוקים מכילים כמות גבוה של ויטמין k העלול לסתור את התרופה.

      עתליה דלל היא נטורופתית N.D