וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיכאון? כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם לצאת מזה

31.3.2015 / 7:45

דיכאון הוא מצב נפשי נפוץ שמקשה מאוד על הסובלים ממנו. לפני שמתחילה הידרדרות, ישנם כמה דברים שניתן לעשות כדי לעצור אותה. הנה 5 טיפים פשוטים

חרדה ודיכאון. ShutterStock
הפרעה נפוצה ביותר/ShutterStock

דיכאון הוא אחת מהפרעות מצב הרוח הנפוצות ביותר שקיימות. רבים מאתנו עוברים תקופות של עצבות, עייפות, חוסר חשק לפעולה ותחושת פסימיות, ולפעמים אף מגיעים למצב שבו מופיעות בעיות שינה ואף למצב שבו כבר לא יוצאים מהבית. אם אתם מרגישים שאתם נכנסים לדיכאון או שמישהו קרוב אליכם סובל ממנו, חשוב לשים לב למצב ולהתמודד איתו. לפניכם מספר המלצות פשוטות ואפקטיביות לטיפול בדיכאון.

לא להתרחק מחברים

כאשר אנו מדוכאים, חשוב מאוד לשמור על מעגל קרוב ותומך שיעזור לנו לעבור את התקופה הזאת. לרוע המזל, הדיכאון מושך אותנו בדיוק לכיוון השני - להתבודד, להסתכסך ולהתקשות בתקשורת עם אחרים. כדאי לדבר עם האנשים הקרובים אליכם ולהסביר להם כיצד אתם מרגישים. כשאנחנו מדוכאים, הרבה פעמים אנחנו פסימיים מדי בנוגע לאכפתיות של אלה שסביבנו, ואתם עשויים להיות מופתעים לטובה מרמת ההבנה שלה תזכו. חשוב להוציא את עצמכם מהבית וללכת לפגוש חברים גם אם אתם מרגישים שלא מתחשק לכם - הרבה פעמים תשנו את דעתכם כשכבר תהיו מוקפים באנשים ותגלו שאתם נהנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספרי לחברות שלך מה עובר עליך/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצאת החוצה

הקשר בין מחסור באור שמש ודיכאון מוכח, ורבים מודעים לעובדה שבמדינות עם מעט שמש שיעור ההתאבדויות גבוה ולהיפך. חשיפה לאור השמש גורמת לייצור של ויטמין D בגוף, שיש קשר הדוק בינו לבין מצב הרוח. ישנו אפילו סוג של דיכאון הנקרא דיכאון חורף - SAD (seasonal affective disorder). לכן אל תיתנו לעצמכם להיסגר בבית או להישאר תמיד תקועים במשרד. צאו לטייל, שבו על ספסל בפארק, לכו לים ותשתזפו. גם אם זה יכול להרגיש קצת מטופש, אחר כך תמצאו שמצב הרוח יכול להשתפר.

בנוסף, דיכאון יכול לגרום לנו להמעיט בפעילות גופנית מתוך תחושה של עייפות וחוסר חשק. אבל דווקא ספורט מוכח כמשפר את מצב הרוח באופן משמעותי. חובבי הכימיה שבינינו יתעניינו באנדורפינים שמשתחררים במוח במאמץ גופני ומרימים את המורל, אבל גם אם אתם לא אוהבים לתת הסבר הורמונלי לכל רגש - קשה להכחיש את תחושת התרוממות הרוח שבאה אחרי אימון גופני טוב. שילוב של פעילות גופנית ושמש הוא כמובן מבורך.

עוד באותו נושא

כל מה שאתם חייבים לדעת על ויטמין D

לכתבה המלאה
דייסת קינואה. ShutterStock
רק מלראות אותן נהיה יותר שמח. פחמימות מורכבות/ShutterStock

לאכול נכון

הקשר בין תזונה ודיכאון הוא רחב ומורכב, ואפשר לקרוא עליו באריכות רבה יותר כאן. ישנם ויטמינים שחשוב לשים לב שנמצאים בדיאטה שלכם, בייחוד ויטמין B לסוגיו. בנוסף, כדאי לשים לב שאוכלים דגנים מלאים שמכילים פחמימות מורכבות. פחמימות מורכבות מכילות כמות גדולה של סרוטונין שחשוב לשינה ולמצב הרוח. על מנת להתאים לעצמכם את התזונה שלכם, ניתן ללכת לדיאטן או נטורופת שיעזור לכם למצוא תפריט אישי.

תוספי המזון שיוציאו אתכם מהדיכאון

לפנות לייעוץ

רבים מאיתנו נרתעים מהתווית של "פסיכולוג". בתרבות פופולרית התקבעה דמות של גבר מזוקן עם סיגר שיגיד לנו לשכב על ספה וישאל אותנו על היחסים שלנו עם אמא שלנו, אבל האמת היא שהפסיכואנליזה הפכה כבר מזמן לחלק קטנטן ויוצא דופן בעולם הייעוץ והטיפול. ישנו כיום מגוון רחב של גישות שונות לעזרה, מטיפול התנהגותי בשיטת CBT, עבור בפגישות קבוצתיות ועד לפסיכודרמה ולטיפול באמנות. ייתכן שיעזור לכם לבטא את עצמכם במוזיקה או במשחק, לפגוש אנשים נוספים שמתמודדים עם מה שעובר עליכם או לעבוד עם מטפל על סדר יום קבוע שיכניס אתכם לשגרה. כדאי לבדוק קצת על גישות שיכולות לדבר אליכם ולקבל המלצות מחברים שאתם מרגישים שאפשר לדבר איתם על הנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפעמים פשוט צריך ייעוץ מקצועי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיפול תרופתי

לעיתים יש צורך בטיפול תרופתי שיעזור להעלות את רמת הסרוטונין במוח. זה יכול לשמש כפתרון לטווח ארוך, או כפתרון זמני שיעזור בתקופה שבה אתם עוברים תהליך של הידוק היחסים החברתיים, ניהול אורח חיים ממריץ ותהליך ייעוץ פסיכולוגי. פסיכיאטרים יכולים לרשום עבורכם תרופות, לאחר שתשוחחו איתם, תתנו להם להכיר אתכם ותסכימו יחד על הטיפול המתאים ביותר עבורכם. אם קיימת רתיעה ממפגש עם פסיכיאטר, גם רופאי משפחה יכולים לרשום נוגדי דיכאון, וייתכן שיהיה לכם קל יותר לפנות אליהם, במיוחד אם אתם מטופלים אצלם כבר תקופה ארוכה.

עוד בנושא:
האם מריחואנה יעילה נגד דיכאון?
מסם לתרופה: כך הפך קטמין לכלי טיפולי בדיכאון
הקשר העצוב בין קומדיה ודיכאון

  • עוד באותו נושא:
  • דיכאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully