וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לאכול כדי לשמור על הלב?

פליקס פלג

5.12.2014 / 8:45

מחלות לב מוגדרות כרוצח השקט והן אחראיות למותם של מיליוני בני אדם בעולם כל שנה. לצד התרופות שקיימות נגד כולסטרול, הפתרון הבריא והזול ביותר נמצא במה שאתם אוכלים

מזונות חורף. ShutterStock
טוב לחורף וללב/ShutterStock

זה עשרות שנים שמחלות לב וכלי דם מדורגות כגורם העיקרי לתמותה בעולם המערבי. על אף שלגורמים גנטיים וסביבתיים יש השפעה על קיומן של מחלות לב, אין ספק כי גם השמנת יתר וסוכרת הן בעלות תפקיד מרכזי בהתפתחותן.

אחד המאפיינים של מחלות לב וכלי דם הוא פגיעה במבנה כלי הדם, עקב שקיעה של חומרים שומניים המובילים לסתימתם ובכך גורמים למחלות לב שונות. הכולסטרול, חומר כימי שומני שרמה גבוהה שלו בדם קשורה באופן ישיר לעלייה בסיכון למחלות לב, הוא האשם העיקרי בכך, ולכן הפחתת הרמות שלו בדם מהווה יעד מרכזי בטיפול להפחתת הסיכון למחלות אלו.

כיום אומנם קיימים טיפולים תרופתיים רבים להפחתת רמות הכולסטרול, אך הם מלווים לרוב בתופעות לוואי שונות. לשינוי אורח החיים והתזונה שלנו, לעומת זאת, אין תופעות לוואי אך הוא בעל השפעה מכרעת על רמות הכולסטרול בדם ועל הבריאות הכללית שלנו.

ארטישוק

ארטישוק. ShutterStock
כל יכול. ארטישוק/ShutterStock

ארטישוק מכיל רכיבים טבעיים רבים המסוגלים לתרום רבות לבריאותנו. הוא עוזר בנטרול רעלים בכבד, מסייע במניעת חסימת דרכי מרה והפחתת לחץ הדם. בשנים האחרונות התגלו חומרים פעילים נוספים בארטישוק, המסוגלים להגביר את ייצור חומצות המרה מהכולסטרול שבגוף ובכך לתרום להפחתת רמות הכולסטרול בדם.

אם אתם אוהבים את המטבח החורפי, נסו לגוון בסלט אנטיפסטי הכולל ארטישוק יחד עם פלפלים, קישואים, חצילים ופטריות בתיבול של שמן זית, לימון ורוטב בלסמי - מנת בריאות ישר ללב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ג'ינג'ר

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
מקור טבעי ועשיר לנוגדי חמצון רבים. ג'ינג'ר/ShutterStock

רמות גבוהות של כולסטרול מהוות סיכון מוגבר, עקב הנטייה שלהם לעבור חמצון ובכך להפעיל שרשרת תהליכים מזיקים לגוף ופגיעה בכלי הדם. צמח הג'ינג'ר מהווה מקור טבעי ועשיר לנוגדי חמצון רבים המסוגלים לנטרל את תהליכי החמצון ובכך לתרום לבריאות הלב. בחורף ג'ינג'ר מהווה פתרון טעים במרק או בכוס התה.

לא רק דבש: פרונות לגרון כואב

שיבולת שועל

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
דייסת שיבולת שועל מנצחת/ShutterStock

מלכת הדגנים ללא ספק, עשירה בחלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים שתורמים לאיזון רמות הסוכר ורמות השומנים בדם. שיבולת השועל מאופיינת ברמה גבוהה של סיבים תזונתיים, המהווים מקור לפחמימה מלאה ואיכותית, שלא ניתנת לספיגה במערכת העיכול שלנו,. עובדה זו גורמת לניקוי מערכת העיכול ולסילוק של חומרים אחרים, ביניהם כולסטרול ורעלנים שונים.

צריכה של 3-4 כפות שיבולת שועל ביום מספקת 30 אחוזים מתצרוכת הסיבים המומלצת היומית. בחורף ניתן להתחמם עם דייסת שיבולת שועל מנצחת על בסיס חלב, חלב סויה או חלב שקדים בתוספת פירות ותבלינים שיעשירו את הטעם ויוסיפו לבריאות הגוף והלב.

5 דגנים מלאים שאתם לא מכירים

שמן זית

אילוסטרציה. ShutterStock
בריא בכל עונה. שמן זית כתית מעולה/ShutterStock

הנציג הרשמי והכי מוכר של חומצת השומן החד בלתי רוויה, המוכרת כאומגה 9, ואשר נחשבת לאחת מחומצות השומן הבריאות ביותר שקיימות, ובצדק. שמן זית הוא מרכיב מפתח בתזונה הים תיכונית, שנחשבת כבר שנים לתזונה הבריאה בעולם. מחקר גדול גילה שבכרתים אחוז התמותה היה הנמוך ביותר, והסיבה לכך לטענת החוקרים הייתה נעוצה בתזונה שלהם המאופיינת באחוז שומן גבוה שמקורו משמן הזית.

חומצת השומן אומגה 9, נחשבת לחומצת השומן היחידה המסוגלת להוריד את רמות הכולסטרול הרע (LDL), וזאת מבלי לפגוע ואולי אף להעלות את רמות הכולסטרול הטוב (HDL). כמו כן, שמן הזית עשיר בנוגדי חמצון רבים, ביניהם ויטמין E, המסוגל למנוע את חמצון הכולסטרול בדם ובכך למנוע את הנזק לכלי הדם. שמן הזית האיכותי ביותר הוא שמן זית בעל דרגת חמיצות נמוכה ביותר.

5 סיבות להכניס שמן לתפריט

תה ירוק

סייתה ירוק. ShutterStock
ספלי תה ירוק ביום יסייעו לחילוף החומרים בגוף/ShutterStock

מחקרים רבים מראים ששתייה של תה, ובעיקר תה ירוק, תורמת לבריאות הגוף. צריכה של תה ירוק תורמת לבריאות הלב ומפחיתה משמעותית את רמות הכולסטרול בדם. מחקר שכלל מאות נבדקים, הראה כי לתה הירוק גם תכונות מרפאות באיזון פרופיל השומנים בדם.

בנוסף, התה הירוק מהווה מקור לנוגד חמצון מיוחד, EGCG התורם לשמירה על הגוף ומנטרל תהליכי חמצון מזיקים. התה הירוק זכה למקום כבוד בנייר העמדה של האיגוד הקרדיו-וסקולרי, הטוען כי רצוי לשקול שימוש בתה ירוק להפחתת הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי והפחתת רמות הכולסטרול בדם. למרות שבנייר העמדה לא מצוינת הכמות אותה צריך לצרוך, מחקרים חדשים מדברים על שתייה של 3 ספלי תה ירוק כמינון האופטימאלי המסייע בתהליכים המטבוליים בגוף.

ההשפעה של התה הירוק על הדיאטה שלכם

תפוח

תפוחי גרנד סמית סמית' תפוח תפוחים עץ ירוק ירוקים. ShutterStock
מרחיק את הרופא. תפוח/ShutterStock

מחקרים הראו כי אכילה של 2-3 תפוחים ביום תורמת להפחתה של רמות הכולסטרול, זאת בעיקר עקב רמה גבוהה של סיבים תזונתיים. כמו כן, בתפוח מצויים רכיבים טבעיים רבים המסוגלים להביא לפירוק הכולסטרול העודף בדם ובכך לגרום לפינויו מהגוף.

אכילת פירות וירקות תציל ממוות

שוקולד מריר

שוקולד. ShutterStock
שורת שוקולד מריר ביום יכולה להיות חלק מתפריט מאוזן ובריא/ShutterStock

שוקולד מריר (מעל 70% קקאו) מכיל רכיבים כימיים רבים המסוגלים להוריד את רמות הכולסטרול בדם ולמנוע את חמצונם. עם זאת, השוקולד המריר מכיל כמות רבה של קלוריות העלולות להביא להשמנה, ולכן יש להגביל את צריכתו. שורת שוקולד מריר ביום בהחלט יכולה להיות חלק מתפריט מאוזן ובריא.

עוד סיבה טובה לאכול שוקולד מריר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully