וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים את הראש: הטרנדים הבריאותיים שמיצינו ב-2014

30.11.2014 / 10:35

2014 אוטוטו נגמרת וזה הזמן להיפטר מכל הטרנדים המעצבנים שהיא הביאה איתה. השנה הרבה אנשים ביקשו להכנס לנו לצלחת לגוף ולפרטיות, ועכשיו זו ההזדמנות שלנו להגיד להם מה אנחנו חושבים

קייל

קייל. ShutterStock
טריק בשיווק, או אמת צרופה? קייל/ShutterStock

אם עוד פעם מישהו יגיד סופר פוד לידינו, אנחנו לא אחראים למה שיקרה. מזונות העל, שכבשנו בשנה האחרונה כל חלקה טובה, מתחילים לאבד מקסמן והגיע הזמן. אחרי שהאיחוד האירופאי אסר להשתמש במושג כדי לתאר דברי מזון, ודיאטנים הכריזו שהוא שגוי, הקייל, כרוב העל כפי שכונה בישראל, ואיתו גם הגוג'י ברי, וזרעי הצ'יה, ירדו מהבמה וחזרו למקומם הטבעי. למקרר.

אבל אחרי שסיימנו ללכלך, חשוב גם לתת לו כבוד. הקייל הוא לא באמת סתם עוד ירק, והוא מכיל סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, רכיבים נוגדי דלקת ואפילו אנטי סרטניים. בנוסף, הכרוב החביב מוריד את רמות הכולסטרול הרע בדם, ובכך מפחית את הסיכון למחלות לב. כמויות הוויטמינים והמינרלים הגדולות בו (בעיקר ויטמין A,K ו-C) מסייעות לחיזוק המערכת החיסונית ובניית העצם, ונוגדי החימצון בו נמצאו יעילים נגד התפתחות תאים סרטניים, כמו גם על שמירה על בריאות העין.

סוגרים שנה בוואלה! - לכל הכתבות
מזונות העל שנמצאים במטבח שלכם

טבעונות

טל גלבוע. נועם מושקוביץ
שמה את הטבעונות במיינסטרים. טל גלבוע, זוכת האח הגדול 6/נועם מושקוביץ

הטרנד, סליחה, המגמה הבריאותית והתזונתית הכי חזקה שהובילה את השנה שעברה, הרבה הודות לעבודתן של כמה נשים, היא כמובן הטבעונות. טל גלבוע, ננה שרייר, אורי שביט ומיקי חיימוביץ', כל אחת בתחומה, העלו את הטבעונות לסדר היום הציבורי, ואם בעבר חלב סויה היה נחשב למשקה של רגישים ללקטוז, או סתם תימהוניים, היום הוא לגמרי בלב המיינסטרים ואפילו ברוב המקומות לא דורשים עליו תוספת מחיר. הטבעונות אומנם הוכרזה כתזונה הכי בריאה עבור בני האדם, והיא חסה על חייהם של מיליארדי בעלי חיים, אז למה בכל זאת הרבה אנשים לא יכולים לשמוע עליה עוד מילה?

כי מי רוצה בימינו לשמוע את האמת על הדרך שעשה השניצל אל הצלחת שלנו, או על מה עומד מאחורי החביתה שהכנו לילד לארוחת הבוקר ואיך לקחנו לעגל את החלב של אמא. החברה האנושית כבר די מזמן פשטה את הרגל, והפרקטיקות שציינו מופיעות בכל סרטון יו טיוב, כך שתאמינו לנו, אם נרצה, נסתכל. ובינתיים, תפסיקו לצעוק עלינו מחוץ לסופר שיש לנו מוגלה בשקית. זה לא נעים לנו.

למה כדאי לכם לאכול כמו טל גלבוע?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דיאטת פלאו

מדריך הבשר של חוות צוק. אפיק גבאי
יוצאים לצוד?/אפיק גבאי

ואם דיברנו על טבעונות, אין ספק שיותר מרגיזה ממנה היא דיאטת הפלאו. הדיאטה הקדמונית, לא רק מעודדת אכילה של בעלי חיים, אלא משתמשת במילים כמו "שרשרת המזון" ו"אבולוציה"- כאילו שאנחנו עדיין חיים במערה וחורטים על הקיר ציורים של ביזונים וממוטות. רוצים ליהנות מ"דיאטת איש המערות"? נראה אתכם יוצאים לצוד את הפרה שלכם.

הדיאטה הפליאוליתית, אומנם נשענת גם על כמה עקרונות טובים, ביניהם הימנעות מאכילת סוכר, קמח לבן ומזונות מעובדים, אבל על הדרך היא מציעה גם להיפטר מכל הדגנים והקטניות בתפריט ולצרוך בעיקר גבינות שמנות, ביצים ובשר. ועכשיו בלי לדון בשאלה אם בני האדם הם טורפים, צמחונים או טבעונים, באמת נראה לכם שהקדמונים אכלו בשר עם אנטיביוטיקה לצד גבינת פילדלפיה?

הדרך הכי מוזרה לשמור על דיאטת הפלאו

קרבות אוכל, גם לתינוקות

אוליביה וויילד. מגזין גלאמור, סריקה
אוליביה ויילד חולצת שד/סריקה, מגזין גלאמור

אחד מהדיונים הכי פוריים שהתקיימו השנה, עסק בזכות של נשים להניק בפומבי. למי לא היה מה להגיד בנושא? השחקנית אוליביה ווילד עודדה, הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה גלית גוטמן השוותה את ההנקה להטלת צרכים ברחוב, ואפילו האפיפיור התערב בסוגיה והפציר בנשים להאכיל את התינוק הרעב שלהן, גם אם זה באמצע הפלאזה.

מה לא הציעו לאמהות הטריות שמניקות בציבור? סינרים, שמלות מיוחדות, חיתולים, הכל כדי להסתיר את הדבר הבסיסי ביותר שכל אמא נדרשת לעשות - להאכיל את התינוק שלה. ואלו, מנגד פתחו במתקפת פייסבוק והחליפו את תמונת הפרופיל שלהן שמתעדת אותן מניקות. אין לנו מושג מי התחיל את כל זה, מה שאנחנו כן יודעים, שבאופן מפתיע נושאי הדגל משני המחנות היו, ובכן.. נשים. הרי אם להאמין ללואי סי קיי, אין מצב שלגברים יהיה משהו נגד ציצי.

להניק או לא להניק: זו השאלה

צום מיצים

ניקוי מיצים. ShutterStock
ממממ.. עשב חיטה/ShutterStock

מי לא רוצה להיות רזה? ואם אפשר שזה יהיה מהר, מה טוב. דיאטות המיצים שהחלו לכבוש לפני שנים את קהל שוחרי הבריאות שנסע במיוחד עבורן לכל מיני מקומות שכוחי אל, הגיעו אלינו הביתה. סדר היום התובעני שמלווה אותנו, פלוס השעות הארוכות בעבודה וחוסר הסובלנות של העידן הנוכחי, גורמים לנו לחפש אחרי פתרונות אינסטנט וכאלו שמגיעים אלינו עד הבית.

דיאטות המיצים, שאורכות בין שלושה ימים לשבוע, מבטיחות לנקות את הגוף מרעלים ומבקשות מכם על הדרך לוותר גם על סוכר, קפה ,סיגריות ואלכוהול. או במילה אחרת גמילה. כמו בכל תכנית, גם פה יש כאלה ששורדים את הצום כדי לספר וגם להשוויץ בקילוגרמים שהשילו, ויש את אלה שמגיעים עם הלשון בחוץ, כשכל מה שהיא רוצה לעשות זה לטעום פחמימה.

הדרך לרזון עוברת בצום מיצים

TRX

trx. ShutterStock
רוצה לראות את הגומיה שלי?/ShutterStock

מי אתם האנשים שקושרים את עצמם לגומיות במתקני השעשועים של הילדים ברחבי העיר? אימוני ה-TRX שכבשו הלכה למעשה כל חלקה טובה, הפכו לספורט הכי פופולרי בשנה האחרונה, יחד עם המרתונים ואימוני הקרוספיט. ב-2014, זה כבר לא מספיק לרוץ ולהזיע בחדר הכושר, איפה שהקהל יחסית מצומם, וחלקנו צריכים לאוורר את הגוף והפרסונה גם בחוץ. אין תמונה זה לא קרה. וממילא אומרים שהתחת חזר לאופנה.

אימון מושלם לאימהות: TRX עם עגלת תינוק

עוד בנושא:
המשקאות הלוהטים לחורף 2015
התבלינים שיחממו אתכם בעונה הקרה
המדריך הטבעוני השלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully