וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים מתמכרים לטרנד הבריאות "מים סקסיים" - אך האם זה באמת בריא?

3.4.2024 / 0:02

דור ה-Z שמאמץ לעצמו כל שבוע טרנד חדש מכור כעת לטרנד "המים הסקסיים", רק שבניגוד לטרנדים מזיקים אחרים, לטרנד הזה יש דווקא כמה יתרונות בריאותיים מובהקים. עם זאת, מומחים ממליצים גם במקרה הזה לא להגזים כי זה בקלות עלול להפוך להרסני

קלי מכינה"מים סקסיים"/@kellygracemae

אתם לא שותים מספיק! אין אדם שלא יצא לו לשמוע את המשפט הזה. זה לא מפתיע שאנשים לא שותים מספיק מים. הם כן שותים מספיק קולה או קפה, אבל מים? המשקה החיוור אך הכל כך חיוני הזה נותר מאחור - ובעוד מומחים רבים ממליצים על צריכה של לפחות שש עד שמונה כוסות מים ביום, רבים מאיתנו ממשיכים לחיות על משקאות מוגזים. כעת מתברר שדווקא הדור הצעיר הצליח להפיץ טרנד הקורא לשתות יותר מים וזה די מפתיע בהתחשב בטרנדים המאוד לא שימושיים ואף מסוכנים שהם מפיצים בדרך כלל ברשתות. גם הפעם הם לא חפים מפשע, שכן מה שמתחיל כטרנד בריאות ששווה לאמץ אותו, עשוי להפוך לטרנד מסוכן אם תגזימו איתו.

אז הכירו את טרנד הבריאות "מים סקסיים", שכשמו כן הוא - מנסה להפוך שתיית מים לדבר נחשק. יוצרת התוכן קלי גרייס מיי היא זו שטבעה את המונח המפוקפק הזה לאחר שהאזינה למנחת הפודקאסט לורין בוססטיק מדברת ב-The Skinny Confidential על האופן שבו היא הופכת את הקפה שלה לחוויה שנראית חושנית ומועילה לגוף.

אז מה זה בכלל "מים סקסיים"?

מדובר בכוס מים גדולה מעושרת בפירות, ירקות ותוספי מזון מעורבבים. רצוי ללגום את המים מכוס שיקית עם קשית לשימוש חוזר. המרכיבים בפועל יכולים להשתנות, אבל המטרה היא "לתבלן" את כוס מי השתייה שלכם, ליצור רומנטיזציה להידרציה ולמקסם את צריכת המים היומית שלכם.

"מים סקסיים הם הזמן הרומנטי הזה ביום שבו אני שותה בו את המים שלי בבוקר והופכת אותם למהנים יותר", הסבירה מיי ל-Women's Wear Daily, "זה מרגיש פחות כמו מטלה ויותר כמו טקס טיפול עצמי".

עבור מיי, מנת המים הסקסיים שלה כוללת הוספת תערובת של אבקות, מינרלים, לימון ואלמנטים פרקטיים אחרים בתוספת קוביות קרח ב"כוס חמודה" עם קשית. היא בדרך כלל מתחילה עם מים מסוננים ממכונת סינון מים בשיטת האוסמוזה ההפוכה שלה, ואז מוסיפה להם מגוון של פירות וירקות, כמו גם תוספי מזון ואבקות, כולל קולגן ואלקטרוליטים, בין היתר.

באחד הסרטונים האחרונים שלה, היא הסבירה שלא חייבים להגזים: "מים סקסיים יכולים פשוטו כמשמעו להיות רק מים, קרח ולימון", הבהירה, "שתו את המים שלכם, זה כל העניין". עם זאת, באחד הסרטונים המוגזמים שלה היא הופכת את כוס המים הגדולה שלה לתרופת סבתא עם תוספי מזון כמו ויטמין סי, אלקטרוליטים ומגנזיום, כמו גם קולוסטרום, פפטידים של קולגן וטיפות מולטי ויטמין של מיצוי פטריות. מתכון אחר שלה כולל מים מסוננים, לימון, מלפפון, מנטה, כדור קולוסטרום, כלורופיל, פטריות רעמת האריה וקורדיספס ומולטי ויטמין של מיצוי פטריות.

לאור זאת נשאלת השאלה - האם זה בטוח לערבב כל כך הרבה תוספי מזון? והאם לתוספות האלה יש באמת יתרונות בריאותיים כשהם באים יחד?

אז האם זה בריא או מסוכן?

"הוספת טעמים ותוספי מזון שונים למים שלכם בהחלט יכולה להיות בעלת השפעה חיובית", אומרת רבקה ראסל, דיאטנית מוסמכת ומייסדת The Social Nutritionist ל-Popsugar. היא מסכימה עם דבריה של מיי, לפיהם "מים סקסיים" עשויים "להפוך את חוויית שתיית המים לקצת יותר מעניינת, ולכן הטרנד הזה למעשה מעודד אנשים לשתות יותר".

"ערבוב של המרכיבים הנכונים יכול להיות מועיל - אך זה מגיע עם כמה אזהרות", מבהירה ראסל. אם תוסיפו מינרלים מסוימים למים שלכם, זה עשוי לעזור לגוף שלכם לספוג יותר H2O ולאפשר הידרציה ביעילות רבה יותר. תוספת אחת עם הטבה שהוכחה מחקרית - כמו סיבים לשיפור מערכת העיכול או אחת מהאבקות הירוקות שאושרו על ידי מומחים ברשימה זו - יכולה גם לסייע בהוספת יתרונות בריאותיים למשקה הבוקר שלכם.

אולם, כמה ממתכוני המים הסקסיים של מיי הכילו כמה תוספי מזון מעט משונים, מה שמעלה מספר דגלים אדומים. ראשית, תעשיית תוספי המזון אינה מוסדרת בקפדנות על ידי מנהל המזון והתרופות, כך שזה עשוי להיות קשה למצוא מוצרים איכותיים עם יתרונות בריאותיים מוכחים. גם אם כל המרכיבים שאתם מוסיפים למים הסקסיים שלכם בטוחים - הם עלולים ליצור אינטראקציה מסוכנת זה עם זה או עם תרופות אחרות שאתם צורכים בשגרה שלכם. "תוספי מזון וצמחי מרפא מסוימים יכולים ליצור אינטראקציה עם תרופות או תוספי מזון אחרים, אז כדאי לפעול בזהירות עם מה שאתם מוסיפים לכוס", הזהירה ראסל.

"באופן ספציפי כשמדובר במינרלים, הם עשויים להתחרות על ספיגה, כך שהוספה של קבוצה שלמה של מינרלים שונים היא אולי לא הרעיון הטוב ביותר", היא אמרה. מיי עצמה גם מציינת שהכלורופיל, אותו היא מוסיפה פעמים רבות ל"מים הסקסיים" שלה, יכול לעכב את ספיגתן של תרופות מסוימות, אז במקרה שכזה אתם צריכים להקפיד לצרוך אותם בזמנים שונים.


עוד טרנדים מטיקטוק:
האם "מסיכת הבוטוקס" הוויראלית שעשויה מ-2 מרכיבים באמת עובדת?

דור ה-Z מאמצים טרנד טיפולי לעצלנים: "הירקבות במיטה". האם זה בריא?

@lifeofreillyyy Replying to @PB here is my extremely lengthy water recipe that truly makes you glow from the inside out !!!! @ARMRA sponsor me ???? #lifeofreillyyy #sexywater #magicalwater #health #wellness ♬ original sound - REILLY KRUG

בנוסף, נטילה של יותר מדי תוספי מזון או הוספה של יותר מדי טינקטורות (מיצוי צמחים) ל"מים הסקסיים" שלכם יכולה להקשות על זיהוי האשם במידה ומופיעה אצלכם תגובה שלילית, לפי ראסל. "לדוגמה, כלורופיל וקולוסטרום שניהם יכולים לגרום לבעיות עיכול. אם תוסיפו את שניהם בבת אחת, סביר שלא תדעו מיהו האשם במצבכם, במיוחד אם שניהם חדשים בצריכה שלכם".

ראסל הוסיפה: "באופן כללי, אתם לא צריכםי להוסיף תוספי מזון לשגרה שלכם רק בגלל שמישהו ברשתות החברתיות עושה זאת. זה גם תמיד רעיון טוב להתייעץ עם הרופא שלכם בנוגע לכל התוספות שאתם מעוניינים לצרוך, במיוחד אם אתם נוטלים תרופות מרשם כלשהן".

ד"ר אייזק דפקינס, קצין רפואה ראשי במרכזים לבריאות המשפחה ב-NYU Langone, הגיב בנושא ל-The Post: "הוספת אלקטרוליטים היא לא רעיון כל כך רע אם אתם שותים הרבה מים. אלקטרוליטים - כמו נתרן, אשלגן, מגנזיום וסידן - הם המינרלים בדם שכם שבעצם מסייעים לשמור על איזון של הגוף. כשאתם צורכים יותר מדי מים, אתה מדללים את האלקטרוליטים האלה וזו עלולה להיות בעיה אמיתית. במקרה של צריכה מוגזמת אתם עלולים להגיע לנקודה שבה אין לגוף שלכם מספיק אלקטרוליטים ליצור שתן ולשחרר את המים, מה שעלול להוביל לירידה ברמת הנתרן ולהרגשה לא טובה".

עוד על מים

החום הגדול רק התחיל: בואו לבדוק האם אתם שותים מספיק מים?

לכתבה המלאה

כאשר רמות הנתרן או האלקטרוליטים שלכם יורדות, אתם תתחילו לחוש בכאבי ראש או בחולשה. הוא הוסיף: "אם לא תהיו זהירים ותמשיכו לדלל אלקטרוליטים, צריכת מים מוגזמת עלולה להוביל להתפתחות נפיחות במוח, שעלולה לגרום להקאות או אפילו להוביל להתקף".

@hi_its_clem Didnt realize that glass straw was gonna make so much noise oml ? sexy water slay @kelly !!! #supplements #sexywater #elevatedwater ♬ original sound - clem ?

כשנשאלה מה כוס ה"מים הסקסיים" האידיאלית צריכה לכלול, ראסל מציעה לשמור את זה פשוט. המתכון שלה הוא כמה טיפות מינרלים, במיוחד אם אתם שותים מים מסוננים מאוד, ואלקטרוליטים ללא סוכר לתוספת מגנזיום, אשלגן ונתרן כדי להגביר את ההידרציה.

בסך הכל, אם שידרוג כוס המים שלכם מעודד אצכם לשתות יותר, לכו על זה! אם אתם רוצים להכין לעצמכם "מים סקסיים", נקטו בגישה של "פחות זה יותר". הוסיפו קצת פירות או עשבי תיבול לצורך הטעם, בתוספת מעט אלקטרוליטים או כדור אבקת סיבים או תוסף אחר שאתם יודעים שטוב עבורכם - ותתנגדו לדחף להוסיף עוד. "שמרו על זה פשוט, שימו לב למה שאתם מוסיפים ואל תצפה לניסים בריאותיים", אומרת ראסל, "גם מים רגילים זה נהדר. רק חשוב לשתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully