וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ה-Z מאמצים טרנד טיפולי לעצלנים: "הירקבות במיטה". האם זה בריא?

6.6.2023 / 0:02

עצלני דור ה-Z בחרו בטרנד טיפולי המכונה "הירקבות במיטה", שכשמו כן הוא: קורא לאנשים לשכב כל היום במיטה בלי לזוז. פרופסור לשיווק מבית הספר לעסקים יוצא נגד הטרנד: "כך לא תתקדמו מקצועית ורומנטית. צאו מהבית!"

טרנד ה"נרקבים במיטה"/TIKTOK

עם כמעט 305 מיליון צפיות בטרנד הזה בטיקטוק, נראה ש"הירקבות במיטה" היא אחת השיטות המועדפות על בני דור ה-Z לטיפול עצמי. על אף שזה נשמע קיצוני, יותר ויותר צעירים מאמצים את הטרנד של שכיבה במיטה לפרקי זמן ארוכים בשעות היום - מעבר לשינת הלילה או הצהריים המקובלת. כלומר, הם בוחרים להתעצל.

זה לא משנה מה אתם עושים בזמן שאתם שוכבים במיטה, הטרנד קורא פשוט לשכב עליה ולנוח. יש מי ש"נרקב במיטה" תוך כדי צפייה בנטפליקס, אכילת ג'אנק או סתם בהייה בתקרה, בעוד שאחרים מנצלים את זמן המיטה הנוסף שלהם לטיפול מסכת פנים, שינה על מצעי משי ומדיטציה.

כן. זה משהו שבאמת קורה

@elizza_ro I love my bed more then myself #fypシ ♬ everlong

תומכי הטרנד טוענים ש"הירקבות במיטה" היא דרך מצוינת לשקם את הבריאות הפיזית והנפשית כאחד, בין אם אנשים מתאוששים מצינון, שבוע עמוס או שיכרות. על אף שאנשים מאז ומתמיד העדיפו להישאר במיטה תקופות זמן ארוכות, רבים מאנשי דור ה-Z מציינים שהיום זו אופציה מזדמנת יותר וזו צריכה להיות פעולה הכרחית ונטולת אשמה כדי להתרענן ולצבור כוחות - גם אם היא נעשית לא רק בסוף השבוע.

משתמשת הטיקטוק @g0bra77y שיתפה סרטון שצבר יותר מ-1.4 מיליון צפיות ובו אמרה: "מי לעזאזל אוהב להירקב במיטה שלו???" - לפני שהצביעה על עצמה. הסרטון הזה, כמו רבים אחרים בנושא, הניב המון תגובות. "הלוואי שזה היה מקובל להגיד לאנשים שזה התחביב שלי", כתב אחד ואחר הוסיף: "אני מרגיש שהמטרה שלי בחיים האלה היא להירקב במקומות שונים. המיטה שלי, מיטת המלון, חוף הים, הערסל וכו'. הגעתי לעולם הזה כדי לשכב ולהירקב". "זו בהחלט הפעילות האהובה עליי", סיכם אחר.

מה אתם אומרים?

להרקב במיטה

חולה על זה!
מה זה השטויות האלה?!
1307 משתתפים
@k14nn4 kinda living for the unhinged marie antoinette hair ?? #princesscore ♬ PR3TTY WH3N 1 CRY - chaerries

"זה הורס לכם את העתיד"

סקוט גאלווי, פרופסור לשיווק בבית הספר לעסקים של סטרן באוניברסיטת ניו יורק, אמר בפסגת מועצת המנכ"ל של הוול סטריט ג'ורנל כי "עבודה מהבית מעכבת צמיחה בקריירה והזדמנויות רומנטיות". הוא הסביר בסרטון ששותף בטיקטוק: "אתם לא צריכים להישאר בבית. זה מה שאני אומר לצעירים. הבית מיועד ל-7 שעות שינה וזהו. כמות הזמן שאתם מבלים בבית נמצאת בקורלציה הפוכה להצלחה שלכם מבחינה מקצועית ורומנטית. אתם צריכים לצאת מהבית. עדויות הצביעו על כך שלאנשים שעובדים מחוץ לבית יש שיעורי הצלחה גבוהים יותר".

@carlhutjrs

i love that were bed - rotting together ??

♬ its called freefall - sped up sounds

במאמר שפורסם בחודש שעבר על ידי כלכלנים מהרווארד, הבנק הפדרלי של ניו יורק ואוניברסיטת איווה, הודגשה הבעיה שעובדים מרחוק מקבלים פחות משוב על עבודתם בהשוואה לעמיתיהם העובדים במשרד.

הכלכלנים ניתחו תקשורת וירטואלית של מהנדסי תוכנה מחברת הטכנולוגיה Fortune 500 ומצאו שכאשר מהנדסים הגיעו פיזית למשרדים, הם קיבלו 23% יותר משוב על העבודה שלהם מאשר מהנדסים שעבדו בצוותים מרחוק. "מערכות יחסים אישיות חשובות כשמדובר בהתקדמות בקריירה", אמר גאלוואי בעבר ל-CNN כשדן בחסרונות של ריחוק חברתי. "אם אתה צעיר ושאפתן, לך למשרד. מסלול הקריירה שלך מתבסס לא מעט על מערכות יחסים במשרד. ישנם שניים או שלושה אנשים מתאימים לכל משרה והמחליט מי יקבל את הקידום יבחר את האדם שיש לו את הקשר הטוב ביותר איתו. המשרד מצוין ליצירת מערכות יחסים. אל תוותר על זה", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully