וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "מסיכת הבוטוקס" הוויראלית שעשויה מ-2 מרכיבים באמת עובדת?

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 10:33

עוד יום, עוד טרנד חזק ברשתות החברתיות - והפעם מסיכת הפשתן שיכולה לכאורה להחליף בוטוקס. אז מה היא בדיוק עושה ומה המומחים אומרים?

מסיכות פנים מומלצות/מערכת וואלה!

אם אתם גוללים ב-TikTok ומתעניינים בטיפוח העור, אין ספק שנתקלתם במסכת זרעי הפשתן הוויראלית שמבטיחה תוצאות דמויות בוטוקס. הטרנד שקיבל בוסט מיוצרת ה-TikTok ויקטוריה בניטז זכה ליותר מ-7 מיליון צפיות, ובו היא נראית טובלת את אצבעותיה בסיר מלא בתערובת מעט עכורה דמויית סליים, ומצהירה: "אתם רואים את זה כאן? זה בוטוקס. זה בוטוקס שאתם מכינים בבית".

המשיכה של הגולשים אל המסיכה היא ככל הנראה בעובדה שמכינים אותה עם שני מרכיבים - מים וזרעי פשתן. וכמובן המחיר הזול שלה. אבל האם היא בכלל עובדת? ומה אומרים רופאי העור על הטרנד החדש?

מהי מסכת בוטוקס עשה זאת בעצמך?

זרעי פשתן הם זרעים חומים קטנים שעמוסים בסיבים וחומצות שומן אומגה 3 וויטמינים ומינרלים אחרים. הם משמשים בדרך כלל כדי לשפר את העיכול ולהקל על עצירות, אך מחקרים מראים גם שצריכתם יכולה לעזור בהורדת רמות הכולסטרול. כעת, כאמור, הזרעים העמוסים בחומרים מזינים זוכים לתהילה גם כאשר מדובר בבריאות העור והשיער.

להכנת המסכה מערבבים חצי כוס זרעי פשתן לשתי כוסות מים עד שנוצרת תערובת סמיכה דמוית ג'ל. יש ויכוחים אם כדאי להשתמש במים קרים או חמים, או להביא את הזרעים והמים לרתיחה יחד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

האם זה עובד?

אליזה לוקוו, כתבת של ה-SUN הבריטי החליטה לבחון את המסיכה על פניה. היא לקחה חצי כוס זרעי פשתן וצנצנת כוס מים חמים וערבבה אותם במשך 30 שניות ואז הכניסה את הצנצנת למקרר ל-24 שעות.

אחרי שמרחה את המסיכה שלדבריה הייתה מימית מדי, היא דיווחה כי העור שלה הרגיש יבש עד כדי שהייתה צריכה למרוח עליו קרם לחות.

בניסיון השני המסיכה הייתה עבה ורירית יותר. "שלפתי את בד הגבינה שלי והפרדתי את הגופף מהזרעים. לג'ל שנשאר בקערה היה גוון אפור חום בהיר - למען האמת, הוא נראה קצת כמו נזלת"', היא כתבה. לדבריה, "המסכה עובדת מהר ואחרי 15 דקות הפנים שלי היו לרוב חסרות תנועה". היא הוסיפה כי "לאחר חצי שעה, הפנים שלי הרגישו מאוד יבשות ומתוחות. זה היה מעט מגרד בכל פעם שניסיתי להזיז אותן". לאחר כשעה היא הורידה את המסיכה.

אז מה היא אומרת?
"העור שלי הרגיש די רך ולמרבה המזל, הוא נראה והרגיש הרבה פחות יבש ומגרד מאשר לאחר ניסיון אחד. עשיתי את טיפוח העור הרגיל שלי ואני יכולה להודות שהעור שלי נראה זוהר למדי. ביומיים הבאים, שמתי לב שהפצעונים מתחת לסנטר ובצוואר שלי היו קטנים יותר ופחות אדומים. אבל אני לא יכולה לומר בוודאות שזה היה בגלל המסכה או אם היה אפקט פלצבו כלשהו".

היא סיכמה: "מבחינת מסכות, זה לא מבולגן מדי להכנה ולסנן, כל עוד יש לכם בד גבינה או מסננת טובה. ונראה שהוא נשמר כמה ימים טובים במקרר. אני לא משוכנעת שזו התשובה של הטבע לבוטוקס, ואני חושבת שאצטרך למרוח מחדש את המסיכה באופן עקבי כדי לראות שינויים גלויים בעור שלי. האם אעשה את המסכה שוב? אני לא בטוחה".

אישה חופנת בידיה זרעי פשתן. ShutterStock
אישה חופנת בידיה זרעי פשתן/ShutterStock

מה המומחים אומרים?

"כל פעם אני רואה טרנד דבילי (ולפעמים אף מסוכן) נוסף בטיקטוק וכל פעם אני מופתעת מחדש עד כמה טרנד יכול להתקבע בתודעה על אף שהוא רדוד ומנותק מכל עובדה", אומרת לנו ד"ר להבית אקרמן, רופאת עור מומחה.

"הטרנד האחרון המדובר זה זרעי הפשתן. מספיק להקליד את צמד המילים הללו ונקבל שלל סרטונים בהן כוכבות לשניה מורחות על עצמן עיסה דביקה דמויית סליים תוך מלמול הבטחות להצערת העור, והגדילו לעשות לאחרונה והבטיחו תוצאה של בוטוקס. למה? סתם. כי בא. זה מגובה מחקרית? ממש לא.

אז מה כן ידוע למדע בשלב זה? בוטוקס (בוטולינום טוקסין) מוגדר כתרופה ומשמש בטיפולים רפואיים אסתטיים ואחרים כבר מעל ל-30 שנה עם מחקרים רבים מאוד בדבר השפעותיו. בקצרה, החומר מוזרק לשריר וגורם להפחתה בכיווץ שלו. למה זה עוזר נגד חלק מהקמטים? (בעיקר קמטי ההבעה בשליש העליון של הפנים) כיוון שהקמטים הללו מופעים בעיקר בכיווץ בשריר ולכן הזרקת הבוטולינום תרפה אך השריר ותשפר משמעותית את הקמט. לא סתם הזרקה זו היא הטיפול האסתטי השכיח ביותר בעולם כולו. בטיפול נכון מדובר בטיפול מעולה, בטוח ויעיל. מה הקשר בין זרעי פשתן וקמטים - ואם נחדד מה הקשר בין זרעי פשתן להשפעה על השריר הגורם לקמטים (בדומה לבוטוקס)? זהו, שפשוט כלום!! זרעי פשתן עשירים בחומצות אומגה 3, סיבים, ויטמין e (נוגד חמצון חזק ועוד שלל ויטמינים ומינרלים שבהחלט יכולה להיות להם השפעה על גמישות העור, הברק של העור והזנה של העור, אבל אין להם שום אפקט על השריר ולכן אין שום אפקט דמוי בוטוקס. מה גם שבעוד שהשפעת זריקת הבוטולינום מחזיקה למספר חודשים - פה האפקט חולף כעבור מספר שעות".

"עוד משהו שכדאי לציין, גם דבר טבעי, טוב ככל שיהיה, כאשר הוא מופק באופן פרטיזני בבית ללא כל יידע ומיומנות לא יועיל במקרה הטוב, ובמקרה הרע יכול לגרום לגירויים של העור. ממליצה בחום למי שרוצה להינות מהבשפעה המיטיבה של זרעי פשתן על העור לרכוש מוצר המכיל את החומר במקומות מורשים ומוצר שעבר התאמה למריחה על העור וקיבל אישור של משרד הבריאות. והבוטוקס? כרגע הוא ימשיך לככב כטיפול הנפוץ ביותר ולא נראה שיש לו יורש בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully