וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתתחילו לשתות יותר מים

7.2.2017 / 7:02

מטיפול בעצבים ובמתח, דרך חיזוק הגוף ועד מניעה של מחלת הסרטן: אלו רק חלק מהדרכים המדהימות בהן שתייה מרובה משפיעה לכם על הבריאות

ShutterStock

רופאים ממליצים על שתייה של שמונה כוסות מים ביום כדי לעמוד בדרישה הבסיסית של הגוף. זה לא סוד שמים חשובים לתפקוד תקין, אבל הם עושים הרבה יותר מזה. המים עשויים לגרום לכם לזהור מבפנים החוצה, ולהעצים כמעט כל תהליך שקורה בגופכם.

אם עוד לא הבנתם שאתם חייבים לעמוד בכמות המומלצת של מים בכל יום, אולי העובדות האלו יעזרו בשכנוע העצמי. הנה כל הדברים שיקרו לגוף שלכם ברגע שתתחילו לשתות כמו שנדנדו לכם כשהייתם קטנים.

עוד בנושא:
כך הקפה של הבוקר יכול להאריך לכם את החיים
למה אסור לכם לשתות יותר מדי מים כשאתם חולים?
המשקל שלכם משתנה מהבוקר לערב? הנה הסיבה

הסיכון לסרטן יצנח

אולי בקריאה ראשונה זה ייראה לכם מופרך, אבל כמה מחקרים בדקו את הנושא ומצאו כי למים אכן יש תפקיד במניעת התפתחות גידולים סרטניים מסוגים שונים. מחקרים מצאו שאם שותים מספיק מים הסיכוי שלנו לחלות בסרטן המעי הגס צונח ב-45 אחוזים. כמו כן, הסיכון לסרטן בשלפוחית השתן צונח ב-50 אחוזים, וייתכן שגם הסיכון לסרטן השד, אם כי נתון זה לא אומת בוודאות.

הרעלים יתנקו מהר יותר

הכליות פועלות במרץ לאורך כל שעות היממה כדי לסלק רעלים מהגוף. ממש כמו כל מכונה בעולם, הכליות חייבות להיות משומנות היטב כדי לצלוח את התהליך המורכב והמים הם הדלק ששומר עליהן חיוניות ופעילות. ללא כמות מספקת של מים, הכליות יתקשו לסנן את הדם כראוי, מה שעלול לגרום לאבנים בכליות ולמחלות שונות. כשאין להן מספיק מים הן חוסכות באמצעות הפיכת השתן למרוכז יותר (ומכאן צבעו הצהוב), אך במקרה הזה יעילות הסינון תיפגע ולאורך זמן אף עלולה לגרום נזק רב לגוף.

עוד באותו נושא

למה מילוי מחדש של בקבוקי פלסטיק הוא כל כך גרוע?

לכתבה המלאה
כליות. ShutterStock
משמנים את המערכת/ShutterStock

היכולות הקוגניטיביות ישתפרו

מחקר שבדק את השפעות המים על פעילות המוח שלנו הוביל למסקנות מלחיצות במיוחד: חלק מהנבדקים חסרי המזל שהשתתפו במחקר שתו כמות מועטה של מים וסבלו מפגיעה בזיכרון לטווח קצר וירידה ביכולת הראייה. מנגד, מחקר קצת יותר חיובי בנושא מצא שאם תשתו יותר מהכמות הדרושה מדי יום, תובילו לשיפור הזיכרון לטווח קצר.

תרגישו ששתיתם מספיק (גם אם זה לא המצב)

תהיתם פעם איך עובדת תחושת הרוויה? אז בעיקרון אם המוח שלנו היה מאותת ששתינו מספיק רק כשהמים היו עושים את כל הדרך לתאים, היינו ממשיכים לשתות ולשתות עד למצב של הרעלת מים (שנגרמת רק אם שותים שלושה ליטרים בבת אחת). לכן המוח מאותת שאנחנו רוויים ברגע שהמים נוגעים בבלוטות הטעם ובכך מונע שתייה מופרזת. פעולה דומה מתרחשת גם כשאנחנו צורכים מלח. בצריכת סמים קשים, המנגנון הזה יכול להיפגע וקיים סיכון לשתייה מופרזת ללא בקרה עד להרעלת הגוף.

תשתחררו מהשליליות

עצבניים רוב היום? נותנים לתת לכל דבר קטן להשפיע עליכם? כנראה שגם כאן הטיפה השקופה תוכל לעזור לכם לשפר את המצב במידה מסוימת. חוקרים מצאו ששתייה מרובה יכולה להשפיע באופן חיובי על מצב הרוח ולהפוך אותנו לפחות עצבניים ומבולבלים. חשוב לזכור כי לא מדובר בתרופה לבעיות אלו, וכי לרוע המזל אי אפשר להחליף את תהליך ההתבוננות הפנימית ואת העבודה העצמית בכוס מים.

גבר רותח מעצבים. ShutterStock
לפני שאתם מאבדים את זה, קחו שלוק/ShutterStock

תשמנו את המפרקים

כמו הכליות, גם המפרקים שלנו הם חלקים חיוניים שדורשים שימון ותחזוקה שוטפת. אז אם אתם סובלים מכאבים בברכיים ובמפרקים, כדאי שתשלפו את הבקבוק ותיקחו כמה לגימות גדולות וארוכות. למרות שאין לנו באמת מים במפרקים, יש בהם חומר בשם נוזל המפרק, שתורם לסיכוך שלהם ומונע שחיקה. חשוב לזכור כי מים הם לא תרופת קסם שתעביר את הכאב, אך צריכה מוגברת שלהם תגדיל את הריכוז של נוזל המפרק ותסייע להפוך את התנועה לחלקה יותר.

תיראו זוהרים יותר

אם אתם רוצים לקבל את האינדיקציה המדויקת ביותר למצב הבריאותי שלכם, כדאי שתעיפו מבט חטוף בעור שלכם. עור זוהר וחלק יותר אומר שהתאים בגופנו מתחדשים בקצב מהיר יותר. המים, בנוסף לשלל יתרונותיהם, תורמים גם כאן להאצת תהליך ההתחדשות של התאים, ובכך גורמים לנו גם להיראות זוהרים ובריאים לאורך זמן. המים מסייעים לעור גם לבצע את תפקידו החשוב בקירור הגוף, באמצעות הזיעה. כשאנחנו שותים יותר, הגוף שלנו חופשי להשתמש בכמות גדולה יותר שלהם על מנת לקרר את עצמו בשעת הצורך.

אישה צעירה מסתכלת במראה ובוחנת את הקמטים שלה. ShutterStock
החתיכה שתוסיף זוהר לפנים שלך/ShutterStock

תחייכו יותר

כן, מים לא לא יספקו לגופכם את הדלק שהוא צריך כדי לשרוד את היום. מסתבר, על פי בדיקות מקיפות של הנושא, שהם גם מחזיקים במפתח מסוים לאושר שלכם, או לפחות להימנעות מדיכאון וממחלות נפש שונות. מחקר אחד בנושא מצא שכאשר אנחנו מתייבשים, ניכרת ירידה משמעותית במצב הרוח ובתחושת החיוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully