וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד הבריאותי הזה כבש את טיקטוק - אבל האם הוא בריא?

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 6:47

גולשים רבים בטיקטוק נשבעים שאחרי שהוסיפו כמה טיפות של הכימיקל הזה למים שלהם - זה השפיע לטובה על העור, המשקל ואפילו ריח הגוף. אבל רגע לפני שאתם רצים לחנות הטבע - בואו נראה מה אומרים על זה, אתם יודעים, רופאים ומדענים

אם יש דבר אחד שמתפשט מהר יותר מאש בשדה קוצים זה המלצות לשיפור הבריאות שלא דורשות שום מאמץ או השתדלות. כיום בעידן הטיקטוק, הטרנדים האלו מתפוצצים אפילו חזק יותר מבעבר, עם הבטחות מרחיקות לכת שלא תמיד ברור מי עומד מאחוריהן ומה האינטרס שלו.

בחודשים האחרונים מתפרסמים בטיקטוק לא מעט סרטונים של צעירים (ובעיקר צעירות), שמסבירים איך כלורופיל שינה להם את החיים. לדברי טיקטוקריות אקראיות, הוספה של 15 טיפות כלורופיל למים עזרה להן לשפר את הבריאות בכל מני דרכים. החל מהעלאת רמת האנרגיות, דרך שיפור בריאות העור, סיוע בירידה במשקל ועד אפילו להפחתה בריח רע מהגוף, בעיה שנפוצה יותר, בדיוק כמו אפליקציית הסרטונים, בימי התיכון העליזים.

ההאשטג #chlorophyll אף הפך לאחר הפופולריים ביותר ברשת החברתית בחודשים האחרונים עם יותר מ-322 מיליון צפיות במצטבר. אז זה לא שאנחנו לא סומכים על חבורה של מתבגרים עם העצה הזאת שבסך הכול נראית מאוד הגיונית, אבל כדי להבין האם באמת כדאי לאמץ את הכלורופיל - בואו נראה מה יש למדע לומר בנושא.

@chlorophyllgirl

Day 3 shows my skin most clearly without makeup ? ##chlorophyll ##skincare ##chlorophyllwater

♬ Here - ✨?????✨

אז מה זה בעצם כלורופיל ולמה הוא משמש?

ירוק הוא צבע שנקשר במוחנו מאז ומתמיד לבריאות טובה. זאת בין היתר מכיוון שפירות, ירקות ובאופן כללי צמחים ירוקים - מעניקים לנו חמצן והמון רכיבים חיוניים אחרים בתזונה. הכלורופיל הוא פיגמנט שנותן לצמחים את צבעם הירוק. זהו למעשה הרכיב שמאפשר לצמחים לבצע פוטוסינתזה - המרה של אנרגיית האור לאנרגיה כימית שמאפשרת לייצר חומרים מזינים לכל שרשרת המזון.

תוספים כמו טיפות כלורופיל, שונים מעט בהרכבם מהפיגמנט שבצמחים. הם בדרך כלל מכילים רכיב בשם כלורופילין שהוא חצי סינטטי ונוצר על ידי שילוב של כלורופיל עם נתרן ונחושת על מנת לשפר את הספיגה שלו בגוף. הסיבה לכך היא שמערכת העיכול שלנו מפרקת את הכלורופיל בצורתו הטבעית לפני שהוא נספג במעי, שם הוא באמת נדרש כדי להפיק ממנו תועלת.

עוד בוואלה!

טיקטוק זו לא הבעיה הכי גדולה של הילדים שלכם

לכתבה המלאה

לשתות או לא לשתות? הדעות חלוקות

נתחיל מהסוף - בחודשים האחרונים מומחים ברחבי העולם קיבלו פניות מכתבים ששאלו האם כדאי לשתות מים עם כלורופיל. רוב המומחים, כך נראה, לא בדיוק יודעים לספק תשובה חד משמעית. ב-NBC ראיינו כמה רופאים ומדענים, שרובם טענו כי הכלורופיל עשוי להיות יעיל בשיפור היבטים שונים בבריאות, אבל הוסיפו שפשוט אין מספיק הוכחות שתומכות בהמלצה הנחרצת לשתות אותו בכל בוקר.

אחת המרואיינות, רופאת המשפחה ד"ר נואל רייד, הסבירה זאת כך: "ידוע שכלורופיל מכיל נוגדי חמצון וחומרים נוגדי דלקת ולכן ייתכן שהוא יכול לתמוך בבריאות התאים, הרקמות והאיברים בגופנו, אבל נדרשים מחקרים נוספים כדי להבין כמה ואיך הוא באמת משפיע עלינו".

גם במגזין הניו יורקרי The Cut שוחחו עם מומחים שונים, בהם הדרמטולוגית ד"ר עזדה שירזי, שסיפקה הסבר דומה: "טיפות כלורופיל כנראה לא ישפיעו עליכם לרעה - אבל אין יותר מדי הוכחות לכך שהן ישפיעו עליכם לטובה. לדוגמה, יש הוכחות מסוימות לכך שכלורופיל יכול להפחית דלקות והצטברות של חיידקים בעור, אבל יש מעט נתונים שמראים כי שתיית כלורופיל יכולה להשפיע על האקנה או באופן כללי על מראה העור".

עם זאת, לדבריה, נערכו כמה מחקרים קטנים שמראים שההרגל הזה אכן יכול להפחית במידה מסוימת את העוצמה של התקפי האקנה.

ויש גם תופעות לוואי לא נעימות שכדאי להכיר

למצוא מחקרים שתומכים באופן נחרץ וחד משמעי ביעילות של כלורפיל, זה אתגר גדול יותר מכל אתגר אחר שתמצאו בטיקטוק. אבל בכל זאת, ישנם כמה ממצאים מעניינים בנושא. בנוסף למחקרים קטנים שמצביעים כאמור על יעילות אפשרית בהפחתת אקנה, מחקר אחר שנערך בקוריאה על נשים מעל גיל 45, מצא כי הכלורופיל הפחית "במידה ניכרת" את הקמטים ושיפר את גמישות העור. עם זאת, מדובר במחקר קטן ודרושות עדויות נוספות כדי לספק קביעה נחרצת בהקשר הזה.

בנוסף, על אף שחלק מהטיקטוקרים מבטיחים ששתיית כלורופיל תסייע לשפר את העיכול ואף לרדת במשקל, לפעמים זה דווקא יכול לגרום להשפעה הפוכה. במקרים מסומים הכלורופיל עלול לגרום לבעיות במערכת העיכול כמו שלשול או שינוי בגוון הצואה או השתן. אז אם אתם מתכוונים להוסיף את הטיפות הירוקות לתפריט, עדיף להתייעץ עם רופא כדי להבין אם זה באמת כדאי.

ובאופן כללי, במקום להוסיף כמה טיפות של כלורופיל למים, אולי כדאי לאמץ הרגלים שאנחנו כבר יודעים שהם יעילים בשיפור הבריאות, על פי עשרות מחקרים שנערכו עליהם לאורך השנים. אחת הדרכים הקלות לעשות זאת היא, תחזיקו חזק, פשוט לאכול יותר פירות וירקות. כן, כל החבילה ולא רק הפיגמנט שמעניק להם את הגוון הירוק. שורה ארוכה של מחקרים הוכיחו כי זו דרך קלה ויעילה להפחית את הסיכון למחלות, לשפר את המצב הנפשי, להאט את תהליך ההזדקנות ובאופן כללי לשפר את הסיכויים להאריך ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully