וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיננית ממליצה לחלוק מברשת שיניים עם שאר בני הבית - והתגובות בהתאם

28.2.2023 / 23:51

השיננית ג'ס פוטר ממליצה למטופליה לחלוק מברשת שיניים עם יתר בני הבית בניסיון לחסוך כמה דולרים. ברשת הזדעזעו מההצעה שלה - אבל היו גם כמה שהסכימו

"זה בסדר גמור לשתף מברשות שיניים עם בני משפחה"/Jessica Anne

יש מי שחולק בגדים עם בן משפחה, לרובנו אין בעיה לחלוק אוכל, אך שיננית בריטית ממליצה כעת גם לחלוק מברשת שיניים עם שאר בני המשפחה - וכאן כבר נחצה גבול אדום )אם כי לא אצל כולם מתברר(. ג'ס פוטר, שיננית שכיכבה בגרסה הבריטית של תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (Married at First Sight), פנתה לטיקטוק כדי להסביר מדוע כדאי לכולנו לחלוק מברשת שיניים עם יתר בני הבית.

"האם אתם יודעים שאתם יכולים לחלוק מברשת שיניים כדי לחסוך כסף?" אמרה פוטר בתחילת הסרטון בן 51 השניות שלה, שכבר הגיע למאות אלפי צפיות בטיקטוק. היא הסבירה שזה טיפ שהיא חולקת עם הרבה מהמטופלים שלה - ויש גם כאלה שהסכימו ואימצו את הרעיון.

גיף צחצוח שיניים. Giphy
בזבוז של מברשת שיניים?/Giphy

נתחיל בהבהרה חשובה: שיתוף מברשת שיניים יכול לגרום למגוון רחב של בעיות בריאותיות. בין אם זה בכוונה או בשוגג, צחצוח עם מברשת השיניים של מישהו אחר (או לתת לו להשתמש בשלך) עלול לחשוף את השיניים, החניכיים והפה שלך לדברים מגעילים רבים שעלולים להוביל למחלות וזיהומים.

אלה הסיבות העיקריות שבגללן לעולם לא כדאי לחלוק מברשות שיניים:

- מברשות שיניים מכילות מגוון רחב של חיידקים, שיכולים לעבור הלאה כאשר אנשים חולקים מברשות שיניים. את הסטרפטוקוקוס מוטנס - חיידק מזיק שאחראי לזיהומים והגורם העיקרי לעששת - ניתן למצוא על מברשות שיניים, והוא עלול לגרום למחלה קשה. גרוע מכך, כאשר אתה חולק מברשת שיניים, כמות החיידקים שנמצאת עליה גדלה עם כל שימוש, ויש לך סיכוי גבוה יותר לחטוף זיהום.

- מברשות שיניים לא מעבירות רק חיידקים, אלא גם מחלות הנישאות בדם. זה קורה בגלל שכשאנשים מסוימים מצחצחים שיניים, החניכיים מדממות. המשמעות היא שכל חיידק או וירוס בפה - המועבר ממברשת השיניים - יכול להיכנס לזרם הדם. זה עלול לגרום לזיהומים ומחלות קלות, אבל אם האדם שאיתו אתה חולק את מברשת השיניים סובל מדלקת כבד מסוג B או שהוא נשא HIV, הם עלולים לעבור גם באמצעות שימוש במברשת שיניים כאשר יש דימום בחניכיים.

- מחלת חניכיים היא אחד מזיהומי הפה הנפוצים ביותר וניתן לטפל בה כאשר היא מתגלה מוקדם מספיק. למרבה הצער, היא מתפשטת בקלות באמצעות שיתוף מברשות שיניים, ואנשים רבים לא מבינים שיש להם את זה עד שמאוחר מדי. כאשר דלקת חניכיים אינה מטופלת היא עלולה להוביל לכמה בעיות בריאותיות חמורות שכוללות אובדן שיניים, מורסות כואבות ונסיגת חניכיים.

- אתה מסתכן במספר זיהומים כשאתה בוחר להכניס לפה מברשת שיניים של מישהו אחר. וירוסים, כולל הרפס סימפלקס מסוג 1, שהוא רק דוגמה אחת למחלות המופצות במברשת שיניים. הרפס סימפלקס מסוג 1 הוא הווירוס שגורם להרפס בשפתיים ובאיברי המין. גם וירוס הפפילומה (HPV) עשוי להדביק על ידי שיתוף מברשת שיניים ולגרום לסרטן הפה והוושט.

- חלקיקי מזון נשארים לרוב לכודים בזיפים של המברשת, גם אם אינך יכול לראות אותם. זה אומר שכאשר אתה משתמש במברשת שיניים של מישהו אחר, אתה חושף את פנים הפה שלך לכל מה שהוא אכל לפני שהוא צחצח בפעם האחרונה. לא רק שזה לא היגייני, אלא שחלקיקי מזון כלואים מהווים גם כר גידול לחיידקים מזיקים.

לסיכום, זה אף פעם לא חכם לחלוק מברשות שיניים. אם אתה מגלה שהשתמשת בטעות במברשת שיניים של אדם אחר, אל תיבהל - שטוף את הפה עם מי פה (או מים רגילים אם אין לך מי פה) כדי להיפטר מכל חיידק שאולי אספת. אם אתה מרגיש לא טוב או סובל מתסמינים חריגים לאחר שימוש במברשת שיניים של מישהו אחר, פנה לרופא שלך וידע אותו.

עוד בנושא:

אז למה היא בכל זאת ממליצה לשתף מברשות?

לפני שארוחת הבוקר שלכם מתחילה לעלות לכם בגרון, נרגיע ונציין שהשיננית מציעה את הטיפ המפוקפק הזה רק עבור מי שמשתמש במברשת שיניים חשמלית - ושם נמצא החיסכון. "אני תמיד ממליצה להשתמש במברשת שיניים חשמלית, אבל אני יודעת שכרגע עם כל מה שקורה מבחינה כלכלית - צריך לחסוך בכסף", אמרה השיננית. פוטר ייעצה לחלוק מברשת שיניים חשמלית אחת עם בני הבית: "אתם יכולים לקנות ידית אחת ומספר ראשים. כל אחד מכם יקבל ראש שונה ופשוט תחליפו ביניהם".

"היו לי שיחות רבות עם מטופלים במהלך השנים שאינם יכולים להרשות לעצמם מספר מברשות", אמרה פוטר ל-The Post, "הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם את זה. לכן חשבתי שזו תהיה דרך מדהימה 'לחלוק מברשת שיניים' מבלי באמת לעשות זאת. הרבה מטופלים אהבו את הרעיון הזה ואפילו אחד המטופלים שלי אמר שעשה זאת".

את זה ידעתם?

מסתבר שכולנו הגזמנו (ממש) בכמות משחת השיניים בצחצוח

לכתבה המלאה

פוטר גם הציעה שלא לקנות את ראשי מברשת השיניים החשמלית היקרים ביותר, שכן בכל בית מרקחת תוכלו למצוא זולים יותר ויעילים לא פחות. "אני גם תמיד אומרת שכל מברשת שיניים חשמלית שנרכשת לא צריכה להיות במחיר מלא, שכן תמיד אפשר למצוא אותה בחצי מחיר איפשהו", היא הוסיפה.

הנה ההסבר המלא שלה:

השתכנעתם?

הייתם מסכימים לחלוק מברשת שיניים חשמלית עם המשפחה?

בשום פנים ואופן לא
נשמע דווקא סבבה
268 משתתפים

על אף שקצת נרגענו מההסבר שמדובר במברשת שיניים חשמלית ובהחלפת ראשים קבועה, יש עדיין לא מעט שנחרדו מהרעיון: "ממש לא. ה-OCD שלי לא היה נותן לזה לקרות", כתב אחד ואחר הוסיף: "אמרתי את זה לרופאת השיניים שלי והיא אמרה שאני דוחה". שלישי כתב: "זה מתכון לטעויות. מספיק שבוקר אחד שכחתם להחליף ראש או החלפתם את הראש הלא נכון ואתם מלאים בחיידקים של בן בית אחר".

לעומתם, היו גם כמה שאהבו את הרעיון. "האמת שאני כבר עושה את זה. אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות 4 מברשות שיניים חשמליות, אז לכולנו יש ראשים משלנו עם פס בצבע שונה בתחתית", שיתף אחד המשתמשים ואחר הסכים: "המשפחה שלי כבר עושה את זה מזה 20 שנה". שלישי כתב: "אנחנו עושים את זה בבית שלי וחשבתי שזה נורמלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully