וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החניכיים שלכם מדממות? אלה הסיבות לכך

צחצחתם שיניים ופתאום הופיע קצת דם על המברשת? קודם כל, אל תיבהלו. דימום מהחניכיים יכול להתרחש בגלל כמה גורמים די פשוטים. הנה כמה מהם

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

בווידאו: אלה הדברים שמסתתרים במברשת השיניים שלכם

דימום מהחניכיים היא אולי תופעה לא מאוד נעימה אבל היא די שכיחה ונוטה להופיע בשלבים שונים של החיים. ברוב המקרים הופעה של דימום מהחניכיים קשור בהיגיינת הפה שלכם, אבל מקרים מסויימים יכולים לנבוע ממקורות שונים. הנה 5 סיבות מדוע החניכיים שלכם התחילו לדמם:

דלקת חניכיים
מדובר על תופעה נפוצה מאוד שעל פי הסטטיסטיקות כ-80 אחוזים מאיתנו יסבלו ממנה בשלב זה או אחר בחיים. דלקת חניכיים (Gingivitis) נגרמת כתוצאה מהצטברות של רובד חיידקים לאורך קו החניכיים. התסמינים שלה כוללים בין היתר נפיחות, דימום, ריח רע מהפה, כאב בעת הלעיסה, רגישות בשיניים ובמקרים נדירים אפילו שיניים רופפות. הדרך היעילה ביותר למנוע את הדלקת היא כמובן להקפיד על צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי וביקורים תכופים אצל השיננית.

אתם מצחצחים חזק מדי
את הטעות הנפוצה הזאת רבים מאיתנו עושים - אנחנו מאמינים שאם נצחצח את השיניים חזק יותר, ניפטר יותר בקלות משאריות המזון שנתקעו בין השיניים. אם יש לכם נטייה לדלקות חניכיים, פעולה זו תגביר אותן משמעותית, תעצים את הכאב ותאריך את משך ההחלמה. כדאי להתייעץ עם רופא השיניים לגבי שימוש במברשות המותאמות לחניכיים רגישות, וכמובן להוריד את הלחץ מהמברשת בעת הצחצוח.

עוד בוואלה!

7 פעולות שגרתיות שהורסות לכם את השיניים

לכתבה המלאה

תרופות
לנטילת תרופות יש לפעמים תופעות לוואי, וחלק מהן עשויות להיות חניכיים מדממות. כדורים מסוימים שאנחנו נוטלים, כמו תרופות מדללות דם, תרופות נגד דיכאון ותרופות למחלות לב, עלולים להגביר דימום מהחניכיים. אם אתם חושדים שהדימום נובע מאחת התרופות הקבועות שאתם נוטלים מומלץ לפנות לרופא ולדווח לו על התופעה.

מחלת חניכיים. ShutterStock
לא להבהל. דלקת חניכיים/ShutterStock

הריון
אם אתן בהריון, יש סיכוי גבוה שתסבלו מחניכיים נפוחות ומדממות בעת צחצוח השיניים. מדובר על דלקת חניכיים בהריון, שנגרמת בין היתר כתוצאה משינויים הורמונליים במהלך ההריון המשנים את התגובה התקינה הגוף לחיידקים הגורמים למחלות חניכיים.

אבל בריאות החניכיים לא משפיעה רק עליך. מחקרים הראו את הקשר בין מחלת חניכיים ללידה מוקדמת של עוברים במשקל נמוך. בנוסף, רמות גבוהות של חיידקים בפיה של האם מעלות הסיכויים להתפתחות של עששת בתינוקות.

התחלתם להעביר חוט דנטלי
אם החלטתם להתחיל בשגרת טיפוח טובה יותר לשיניים שלכם והכנסתם חוט דנטלי לשגרה היומית שלכם, יש סיכוי שבהתחלה תסבלו מדימום בחניכיים. אין ממה להיבהל כאמור והדימום עובר תוך כמה ימים - כשהחניכיים יתרגלו לשינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully