וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיקות טובות לשיניים בדיוק כמו צחצוח - כך טוענים רופאים

15.8.2022 / 0:05

נשיקות מגבירות את ייצור הרוק ומנקות את הפה מחיידקים רעים ומחומצות הגורמות לעששת. הנה כל הסיבות להתנשק - וגם סיבה אחת שלא

5 עובדות על נשיקות/מערכת "אסור לפספס"

אין ספק שמשהו מוזר קורה לגוף שלנו בזמן הנשיקה - כולנו מרגישים את זה, אבל לא בדיוק יודעים להסביר לעצמנו מה זה. ההתרגשות, הרעד, הפרפרים בבטן, הדופק המואץ - כל אלו מהווים ביטוי לתהליכים גופניים שמופעלים או מתעצמים במהלך הנשיקה. כעת מסתבר שישנם רופאי שיניים שטוענים שנשיקה צרפתית טובה לשיניים בדיוק כמו צחצוח שיניים - אך כמובן לא כתחליף.

האורתודנט ד"ר חאלד קאסם טוען שאנשים צריכים להתנשק במשך 4 דקות ביום בנוסף לצחצוח השיניים והשימוש בחוט הדנטלי. הוא אמר לסאן הבריטי: "היתרון העיקרי של נשיקות הוא שהן מייצרות יותר רוק בפה שלכם. רוק מנטרל את החומצות שיושבות על השיניים שלכם, מה שמסייע להפחית את הסיכון לחלות בעששת. זה יכול גם להסיר חיידקים מהשיניים שלכם כדי להפחית את רובד הפלאק העיקש. אז תמשיכו להתנשק אם אתם רוצים נשימה רעננה ושיניים בריאות".

גיף נשיקה. Giphy
נשיקה טובה לשיניים שלכם - כמעט כמו צחצוח/Giphy

נשיקה יומית גם מפחיתה את הסיכון לזיהום גם מאחר שחיידקים מהרוק של בן הזוג מחזקים את המערכת החיסונית שלכם - ולהיפך. יתרונות בריאותיים נוספים של נשיקה כוללים הפגת מתחים, הודות ל"הורמוני האהבה" המשתחררים בנשיקה - ומראה צעיר יותר שנובע מהפעלת שרירי הפנים.

יש יוצאים מן הכלל: זוגות עשויים להחליף חיידקים רעים ולהגביר את הסיכון לעששת אם לאחד מהם יש בעיות בשיניים. ד"ר קאסם, מנהל אימפרס אורתודנטיה, הוסיף: "ההשפעה השלילית היחידה של נשיקות היא כאשר אנשים חולים, סובלים מהרפס או שכבר יש להם היגיינת פה גרועה. חוץ מזה, תתנשקו - אבל תמשיכו לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי. זה לא במקום, זה בנוסף".

איגוד רופאי השיניים הבריטי אישר וחידד: "נשיקות אינן תחליף לשמירה על שגרת היגיינת הפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully