וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שכולנו הגזמנו (ממש) עד עכשיו בכמות משחת השיניים בצחצוח

4.8.2021 / 0:50

כמה משחת שיניים אתם שמים על המברשת בכל צחצוח? חושבים שזה נכון לשים כמה שיותר משחה כמו בפרסומות? ובכן, רופאת שיניים חשפה שההיפך הוא הנכון ויש לה גם סרטון שמסביר כיצד עושים זאת נכון

מהי כמות משחת השיניים הנכונה בה צריך להשתמש?/@dr.k.sarvendran/Tiktok

כמה משחת שיניים אתם שמים בזמן הצחצוח? ובכן, מי שחשב שכמה שיותר משחה זה יותר טוב - טעה. רופאת השיניים ד"ר קארית'קה סארבנדראן, שמנהלת קליניקה פרטית לרפואת שיניים בטורונטו קנדה, שיתפה בטיקטוק שלה עצה שתשנה לכם לגמרי את התפישה לגבי צחצוח השיניים.

בסרטון היא חושפת את הכמות הנכונה של משחת שיניים שמבוגר צריך להשתמש בה, ומסתבר שאתם ממש לא צריכים למלא את המברשת במשחה, כפי שרואים בפרסומות למשחת שיניים. "זו הכמות שהם שמים בפרסומות - זה לא הכרחי בכלל", היא הסבירה, "כל מה שאתם צריכים זה כמות משחה בגודל של אפונה, זה מספיק".

צפו בהסבר שלה

אנשים היו די מופתעים אחרי צפייה בסרטון שלה והודו שהם השתמשו בכמות גדולה בהרבה. "תודה על העצה החכמה", כתב אחד, "מסתבר שהשתמשתי בהרבה יותר משחה ממה שצריך", כתב מגיב נוסף.

עוד בוואלה!

מסתבר שאנחנו מצחצחים את השיניים בסדר הלא נכון

לכתבה המלאה

לאחר מכן היא פרסמה סרטון נוסף בו הדגימה כמה משחת שיניים צריך להשתמש עבור ילדים מתחת ומעל לגיל 3 - בערך בגודל של גרגר אורז.

וזו הכמות הנכונה עבור ילדים

לא מעט מחקרים שנערכו בעבר הוכיחו כי שימוש ביותר מדי משחת שיניים עלול לגרום נזק לשיניים - מכיוון שהיא יכולה לפרק את ציפוי השן - האמייל.

משחת השיניים מכילה חומרים שוחקים במרכיביה, שיכולים, יחד עם שיפשוף נמרץ מדי, לפגוע באמייל ולדלל אותו לאורך זמן. אחת הסיבות שבגללן לא צריך להפריז בכמויות של המשחה הוא החומר הפעיל בה, פלואוריד. הפלואור הוא מינרל טבעי שמשמש כאחד המרכיבים של ציפוי השן. בלעדיו מתהווים סדקים וחורים בשיניים. יצרניות משחות השיניים משתמשים באחת הנגזרות של המינרל, פלואוריד, בהרכב המשחות שלהם. אולם עודף פלואוריד סביב השיניים יוצר רעלת פלואור (פלואורוזה), מחלה המאופיינת בשינוי צבע או בכתמים על זגוגית השן עקב חשיפה מופרזת לפלואוריד. המצב הזה מתפתח בעיקר בקרב ילדים כיוון שאחת הבעיות עם משחת שיניים לילדים הן טעמן המתוק שגורם לילדים לבלוע אותן.

בדו"ח שפרסם כתב העת הבינלאומי לרפואת שיניים בשנת 2011 נחשף גם כי אנשים רבים טועים לעתים קרובות בצחצוח יתאר של השיניים, מתוך מחשבה שזה יגרום להן להיראות לבנים יותר. "למעשה ההפך קורה: ככל שהאמייל הופך לדק יותר, שכבת הדנטין שנמצאת תחתיו קרובה יותר לפני השטח, וכתוצאה מכך השיניים מקבלות מראה כללי כהה יותר, מה שמעודד אפילו עוד יותר צחצוח", כך עלה מהמחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully