וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאסור לכם להשתמש במי פה לאחר צחצוח שיניים

18.7.2021 / 23:24

משתמשים במי פה אחרי שאתם מצחצחים שיניים? רופאת שיניים מזהירה שאתם ממש צריכים להפסיק עם ההרגל הזה, בגלל סיבה אחת בלתי צפויה

זו הסיבה בגללה אסור להשתמש במי פה אחרי צחצוח שיניים/@annapetersondenta

מתברר שכולנו טעינו ברוטינת צחצוח השיניים שלנו. בעוד רבים מאיתנו נוטים לצחצח שיניים, לשטוף במים ולהעניק טאץ' נוסף של הגנה עם מי פה - רופאת השיניים אנה פיטרסון טוענת שזו טעות חמורה.

רופאת השיניים טוענת כי זו טעות להשתמש במי פה לאחר צחצוח השיניים, וכי למעשה עלינו להשתמש בהם לאחר האוכל - או לפני הצחצוח. בסרטון טיקטוק היא מסבירה: "משחת השיניים שלכם, איתה אתם מצחצחים את השיניים, מכילה כ-1450pp פלואוריד. למי פה יש רק 220pp פלואוריד. זהו ריכוז נמוך בהרבה והוא לא מספיק כדי להגן על השיניים מפני סוכרים שאתם אוכלים ושותים. לכן כשאתם מצחצחים שיניים ולאחר מכן שוטפים במי פה - אתם פשוט מורידים את כל הפלואוריד בריכוז גבוה לטובת פלואוריד בריכוז נמוך".

שימוש במי פה. ShutterStock
מומלץ להשתמש במי פה רק לפני הצחצוח או לאחר הארוחה/ShutterStock

פיטרסון מבהירה כי היא לא נגד שימוש במי פה: "אני ממליצה על זה למטופלים שלי, אך לא כל מטופל זקוק לזה. אני בהחלט לא אומרת להם להשתמש בהם לאחר הצחצוח". היא הוסיפה: "לאחר צחצוח עדיף לשטוף רק במים מאשר לשטוף במי פה, למעשה עדיף רק לצחצח ואז לירוק את מה שנותר בפה ולא לשטוף את הפה במים. כך תשאירו כמה שיותר מהפלאוריד שבמשחה על השיניים שלכם להגנה מירבית". כשנשאלה בתגובות האם הסדר הנכון הוא חוט דנטלי, מי פה ואז צחצוח היא השיבה: "כן, זה טוב. הכי מומלץ להשתמש במי פה לאחר האוכל, אך אין נזק בלעשות את זה גם ככה".

רופאת השיניים אנה פיטרסון מסבירה:

בסאן הבריטי דווח שב-NHS חיזקו את הדברים: "לאחר הצחצוח יש לירוק את משחת השיניים העודפת ולא לשטוף את הפה מכיוון שזה שוטף את הפלואוריד המרוכז במשחת השיניים שנותרה. זה ידלל אותה ויפחית את השפעותיה המונעות. שימוש במי פה המכילים פלואוריד עשויים לסייע במניעת עששת, אך אל תשתמשו במי פה מיד לאחר שצחצחתם שיניים כי זה ישטוף את הפלואוריד המרוכז שבמשחת השיניים שנותרה על השיניים שלכם. בחרו זמן אחר לשימוש במי פה, כמו לאחר ארוחת הצהריים. בנוסף, אין לשתות או לאכול כ-30 דקות לאחר השימוש במי פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully