וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכת לרופא שיניים? הוא עשוי לגלות לך אם את בהיריון

30.6.2021 / 0:03

סטודנטית לרפואת שיניים שיתפה סרטון שבו היא הסבירה: באמצעות הצצה בתוך הפה, הרופא יכול לראות סימנים שמעידים על היריון בשלב מוקדם - והתסמינים האלו מאפיינים בין 30 ל-50 אחוזים מהנשים ההרות

דברים שרופא השיניים יכול לדעת עליכם רק ממבט בפה/@thatdentalgal_

מי מאיתנו לא שונא את הביקור אצל רופא השיניים? זו חוויה לא נעימה במקרה הטוב, ומסויטת במקרה הרע. אלא שלנשים שבינינו, הביקור הזה עשוי לחסוך ביקור אצל רופא נשים שיגלה להן שהן בהיריון. כן, מסתבר שרופא השיניים יכול לדעת אם אישה בהיריון, רק על ידי הצצה בתוך הפה שלה.

נכון שבחילות, עייפות, שתן בתדירות גבוהה, איחור במחזור ורגישות בשדיים הם כולם סימפטומים ידועים של הריון מוקדם, אבל כעט מתגלה שהם לא היחידים. "זה לא רק בגלל הבחילות ושחיקת האמייל, אלא גם בגלל דלקת חניכיים בהיריון (pregnancy gingivitis) שמופיעה אצל 30 עד 50 אחוזים מהנשים בהיריון", הסבירה בסרטון ויראלי סוקמאני, סטודנטית בשנה הרביעית לרפואת שיניים שקוראת לעצמה בטיקטוק @thatdentalgal_. היא הוסיפה: "החניכיים הופכות מודלקות יותר, רכות ונוטות לדימום".

צפו בהסבר שלה

דלקת חניכיים בהיריון נגרמת בין היתר כתוצאה מהשינויים ההורמונליים המשנים את התגובה התקינה של הגוף לחיידקים הגורמים למחלות חניכיים.

מעל ל-650 אלף בני אדם צפו בסרטון שלה, והרבה נשים הסכימו עם האבחנה. אחת מהן שיתפה: "החניכיים שלי דיממו כל כך הרבה בזמן ההיריון. בזמן שציחצחתי שיניים הייתי צריכה להיות מאוד זהירה בגלל שכל נגיעה קטנה גרמה לדימום גדול".

לא רק נשים הסכימו איתה, גם על פי איגוד רופאי השיניים האמריקני נשים אכן נוטות יותר לחלות בדלקת חניכיים בזמן ההיריון. במהלך תקופה זו, דלקת החניכיים יכולה להופיע גם כגושים לאורך קו החניכיים המכונים "גידולי היריון" (אל דאגה, הם לא מסוכנים ונוטים להיעלם מעצמם לאחר הלידה).

עוד בוואלה!

מתכננת היריון? כדאי שתלכי גם לרופא השיניים

לכתבה המלאה

וזה לא כל מה שרופאי השיניים יודעים עליכם

@thatdentalgal_

This happened to a PT of mine a few months ago ##learnwithme ##dentalstudent

♬ original sound - thatdentalgal
@thatdentalgal_

seek out professional help and talk to your dentist to restore oral health factors ❤️ ##learnontiktok ##dentist ##healthtips ##nowyouknow

♬ She Share Story (for Vlog) - 山口夕依

בסדרת סרטונים בנושא שהיא העלתה, הסטודנטית הסבירה שיש שלל דברים נוספים שרופאי שיניים יכולים לדעת עליכם רק באמצעות הצצה לתוך הפה שלכם, כולל אם אתם מעשנים, האם אתם סובלים מבולימיה או הפרעת אכילה ואפילו יש לכם זיהום בסינוסים.

אז בפעם הבאה שאתם הולכים לרופא שיניים, תדעו שהוא עשוי לחסוך לכם ביקור אצל רופאים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully