וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה משחת שיניים אנחנו אמורים להשתמש באמת?

אנחנו אף פעם לא רוצים לחסוך על עצמנו, במיוחד בכל מה שקשור לבריאות שלנו. זאת אולי הסיבה שבגללה אנחנו מעמיסים יותר מדי משחה על מברשת השיניים. הבעיה היא שההרגל הזה עלול לפגוע בזגוגית השן של ילדים ושל מבוגרים עסוקים

אישה מצחצחת שיניים. ShutterStock
מעט זה דווקא הרבה יותר. צחצוח שיניים/ShutterStock

כל פרסומת למשחת שיניים מתחילה באותה הצורה: צילום תקריב של מברשת עמוסה במשחה מפוספסת. זה אולי מצטלם מצוין אבל לא בטוח שזאת הכמות הנכונה שצריך להשתמש בה בכל צחצוח. למעשה, במקרה הזה מסתבר שמעט זה אפילו יותר טוב.

רופאי שיניים מסבירים שאין צורך להשתמש בכמות שעולה על גודלה של אפונה לטובת צחצוח יעיל. יתרה מזאת, ילדים מתחת לגיל שלוש צריכים אפילו להשתמש כמות קטנה עוד יותר, בערך בגודל של גרגר אורז. השורה התחתונה היא שלא צריך תועפות של משחה כדי להשיג שיניים נקיות. ולמעשה רבים משתמשים בכמות מוגזמת ממנה.

עוד בנושא:
פה גדול: כך תצחצחו שיניים נכון לילדים בגיל הרך
7 פעולות שגרתיות שהורסות לכם את השיניים
הגיע הזמן ללמוד לצחצח נכון: הטעויות הנפוצות שכולנו עושים בצחצוח השיניים

מצחצחים שיניים ביחד. ShutterStock
אם תצחצחו חזק יותר, דווקא תזיקו להן. מצחצחים שיניים ביחד/ShutterStock

אחת הסיבות שבגללן לא צריך להפריז בכמויות של המשחה הוא החומר הפעיל בה, פלואוריד. הפלואור הוא מינרל טבעי שמשמש כאחד המרכיבים של ציפוי השן. בלעדיו מתהווים סדקים וחורים בשיניים. יצרניות משחות השיניים משתמשים באחת הנגזרות של המינרל, פלואוריד, בהרכב המשחות שלהם. "פלואוריד הוא חומר נהדר אבל צריך להשתמש בו בזהירות", מסבירה אמרה ד"ר מרי הייז, רופאת שיניים ילדים משיקגו.

זאת משום שעודף פלואוריד סביב השיניים יוצר רעלת פלואור (פלואורוזה), מחלה המאופיינת בשינוי צבע או בכתמים על זגוגית השן עקב חשיפה מופרזת לפלואוריד. המצב הזה מתפתח בעיקר בקרב ילדים כיוון שאחת הבעיות עם משחת שיניים לילדים הן טעמן המתוק שגורם לילדים לבלוע אותן. "הורים צריכים להיות אחראים על כמות המשחה שמעמיסים על מברשת השיניים", טוענת ד"ר הייז וממליצה להורים לפקוח עין גם כשהילדים מתעקשים להיות עצמאיים ולהסתדר לבד.

עוד באותו נושא

השיננית תמיד צדקה: צחצוח שיניים פעמיים ביום מונע אימפוטנציה

לכתבה המלאה
ילדנ מצחצחת שיניים. ShutterStock
כדאי לוודא שהם לא מעמיסים על המברשת כמות שתעלה על גרגיר אורז. ילדה מצחצחת שיניים/ShutterStock

אם חשבתם שההשלכות מוגבלות רק לקבוצות גיל צעירות, הרי שגם מבוגרים צריכים להקפיד שלא להשתמש בעודף של משחה. חוץ מבזבוז של כמות רבה שיורדת לטמיון, כמות עודפת תשפיע לרעה גם על איכות הצחצוח. צחצוח נכון צריך לקחת שתי דקות והוא מחייב הברשה בכיוונים שונים כדי להגיע לכל חלק של הפה. גוש גדול של משחה מייצר יותר מדי קצף שיקשה על ניקיון יעיל. "למעשה, אנחנו יורקים את רוב עודפי משחת השיניים אל הכיור מבלי שהיא תגיע בכלל לשיניים שלנו. עודף קצף גורם לנו להפסיק להבריש מוקדם יותר ממה שאנחנו צריכים", טוען ד"ר כריסטופר צ'מברלין, רופא שיניים מקולורדו.

משחת שיניים. ShutterStock
עודף פלואוריד עלול לגרום לכתמים צהובים על השיניים, לא חבל? משחת שיניים/ShutterStock

המומחים מוסיפים עצה נוספת לסיום: צחצוח חזק לא באמת מנקה מהר יותר את השיניים. החיכוך המופרז עלול לפגוע בשיניים ובבריאות החניכיים. אם סיבי המברשת שלכם מתעקלים כל חודשיים-שלושה ואתם נאלצים להחליף אותה, זה סימן לכך שאתם מצחצחים חזק מדי. קחו את הזמן והקפידו על שתי דקות איכותיות שישמרו על בריאות השיניים שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully