וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיננית תמיד צדקה: צחצוח שיניים פעמיים ביום מונע אימפוטנציה

אולי עכשיו תהיה לכם סיבה טובה מספיק ללכת לרופא השיניים. מדענים מצאו שהזנחה של בריאות השן עלולה לגרום לבעיות זיקפה. מצחצחים פעם ביום ומשתמשים בחוט דנטלי? שיפרתם בלי לשים לב את הביצועים שלכם במיטה

מצחצחים שיניים ביחד. ShutterStock
סיכון גבוה פי שלושה לבעיות זיקפה. גבר ואישה מצחצחים שיניים/ShutterStock

מסתבר שאחד הגורמים לבעיות אין אונות לא נמצא בכלל בחדר המיטות, אלא דווקא בחדר האמבטיה. אימפוטנציה היא בעיה לא נעימה שעלולה להשפיע על גברים בכל גיל בשל סיבות פיזיות או נפשיות, והיא עשויה להפריע לתפקוד המיני באופן זמני או ארוך טווח. מחקר חדש מגלה שגברים שלא מצחצחים שיניים פעמיים ביום מצויים בסיכון גבוה כמעט פי שלושה ללקות בבעיות זיקפה. ככל הנראה משום שהזנחת בריאות הפה מביאה לידי מחלות חניכיים שפוגעות בזרימה שבכלי הדם שקרובים לפין.

המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Sexual Medicine, בוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת גי'נאן בסין. החוקרים התבססו על סקירת חמישה מחקרים שכללו למעלה מ-200 אלף משתתפים שמהם עלה שלגברים עם מחלת חניכיים היה סיכון גבוה פי 2.85 לסבול מאימפוטנציה. לטענתם, בעיות בזיקפה ומחלות חניכיים קשורות זו לזו משום ששתיהן נגרמות בגלל אותו סוג של דלקת בכלי הדם.

עוד בנושא:
למה לגברים יש זקפת בוקר והאם יש דרך למנוע אותה?
נקה היסטוריה: פורנו באינטרנט גורם לכם לאין אונות
בעיות במיטה? חמשת המאכלים המפתיעים שיצילו לכם את חיי המין

גבר מצחצח שיניים. ShutterStock
כדאי גם להדר בניקיון עם חוט דנטלי. גבר מצחצח שיניים/ShutterStock

אינדיקציה לדלקת הן מולקולות חלבון מגיב C, שידועות בשם CRP, שמצויות ברמות גבוהות מהרגיל בדמם של גברים אימפוטנטים ושל מי שסובלים מחלת חניכיים.CRP גבוה מאפיין גם גברים עם מחלת לב, דבר שמעיד על כך שהראשונים להיפגע הם כלי דם קטנים יותר, ורק אחר כך נפגעים איברים מרכזיים.

מחקר נוסף שפורסם בשנה שעברה על ידי חוקרים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מצא גם הוא קשר בין בריאות הפה לביצועים מיניים. החוקרים גילו שהסיכון לאימפוטנציה היה כמעט כפול בקרב גברים שלא טיפלו בשיניהם. ל-74 אחוזים מהגברים שכבר סבלו מבעיות תפקוד בחדר השינה, היו גם מחלות חניכיים.

"זאת עשויה להיות קריאת השכמה לגברים להתחיל לשים לב לבריאות הפה שלהם, במיוחד לחניכיים", אמר בריאיון ל- dailymail מנכ"ל הקרן רפואת הפה בבריטניה, ד"ר נייג'ל קרטר, לאור הממצאים, "בשנים האחרונות נמצא גם קשר בין מחלות חניכיים ותחלואה בסוכרת, שבץ ומחלות לב. אולי הבעיות בחדר השינה ישכנעו גברים שאולי מסרבים להשקיע קצת זמן בשמירה על החניכיים שלהם". לאור המסקנות, המומחים ממליצים לגברים להקפיד לצחצח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים שמכילה פלואוריד ולנקות גם בין השיניים עם חוט דנטלי.

עוד באותו נושא

הקשר בין דלקת חניכיים ובין סוגי סרטן קטלניים

לכתבה המלאה
קמפיין אין אונות טוב לדעת. ShutterStock
אל תשכחו את התור לשיננית בפעם הבאה. גבר סובל מאין אונות/ShutterStock

מי שמעוניין לטפל בבעיית אין אונות וחושש לפנות לפתרונות יקרים ולא טבעיים ישמח לגלות שמחקר שנערך ביוון והתפרסם השנה מצא שתוספת של שמן זית לתזונה היומית יכולה לפתור בעיות של אין אונות. גברים שהקפידו על תזונה ים תיכונית וצרכו לפחות תשע כפות שמן זית בכל שבוע סבלו ב-40 אחוזים פחות מאימפוטנציה ואף הגדילו את רמות הטסטוסטרון בגופם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully