וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לגברים יש זקפת בוקר והאם יש דרך למנוע אותה?

15.3.2018 / 9:37

מדובר באחת מהתופעות המביכות ביותר אצל גברים הממשיכה להעסיק חוקרים מסביב לעולם. אז מדוע הגברים מתעוררים בבוקר עם זקפה - והאם יש דרכים למנוע אותה?

Morning Wood (Official Video) Starring Ben Kaplan, Chip Gubera, Courtney Bandeko, Debbie Kaplan, Lindsey Ham, Anna Coleman, Chelsea Andes, and Jeremy Sinele. Written by Chip Gubera and Ben Kaplan. Produced by Brian Maurer. Shot, Cut and Directed by Ch

ודאי תופתעו לשמוע שזקפת בוקר היא עדיין אחת התופעות המסתוריות ביותר בגופו של הגבר. כן, לקהילה הרפואית עדיין אין הסבר מדעי חד משמעי לתופעה המביכה הזאת - אבל יש כמה תיאוריות מקובלות שמסבירות אותה ונאלץ כנראה להסתפק בהן. אז מדוע יש לגברים זקפת בוקר והאם יש דרך למנוע אותה?

התשובה הקצרה (או הארוכה אם אתם מתעקשים) היא שלא ניתן למנוע או לשלוט בזקפת הבוקר, ולמעשה - אתם ממש לא רוצים להתעורר בלעדיה, על אף הבושות שהיא נוטה לעשות לכם (בעיקר אם אתם עדיין גרים עם ההורים). היעדרה של זקפת הבוקר יכולה להצביע על בעיות כמו אין אונות. רופאים נעזרים בזקפת הבוקר כדרך לקבוע האם האדם סובל מאין אונות מסיבות פיזיולוגיות או פסיכולוגיות. אם האדם סובל מבעיות אין אונות אך מתעורר עם זקפת בוקר - הדבר מצביע על בעיה נפשית שניתנת לריפוי בעזרת טיפול פסיכולוגי.

גיף כלב במקום זקפה. Giphy
למי מאיתנו זה לא קרה?/Giphy

עוד בבריאות:

עוד באותו נושא

עבר ניתוח פלסטי באפו - ונותר במצב של זיקפה תמידית ומכאיבה

לכתבה המלאה

התיאוריה הרווחת לגבי הסיבה להופעת זקפת הבוקר קשורה לניתוק נוירונים במהלך השינה. אחרי 90 דקות של שינה, אנחנו מגיעים לשלב שנת ה-REM, שבו אנו חולמים את מרבית החלומות שלנו. השלב הזה מאופיין בתנועות עיניים מהירות, תפקוד גבוה של גלי המוח והאצת הדופק והנשימה. כמו כן, בשלב הזה גברים חווים עוררות מינית ונוטים לפתח זקפה. זה קורה כי המוח "מכבה" כמה מהנוירוטרנסמיטרים שלו כדי לווסת את הפעולות הנחוצות של הגוף. אחד מהם הוא הנור אפינפרין, שבדרך כלל מונע את הזקפה, אולם כשרמתו יורדת בשלב ה-REM הדבר מוביל להתרחבות כלי הדם באיבר המין, משמע לזקפה בשלב ההתעוררות.

תיאוריה נוספת טוענת שהזקפה נגרמת כתוצאה משלפוחית שתן מלאה, הנקראת גם "רפלקס הזקפה". המשמעות היא שהזקפה למעשה מאותתת לאדם הישן ששלפוחית השתן שלו מלאה ושהגיע זמנו להתעורר ולהטיל את מימיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully