וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקה היסטוריה: פורנו באינטרנט גורם לכם לאין אונות

18.8.2016 / 12:40

אם בעבר בעיות בתפקוד המיני היו נחלתם של גברים מבוגרים בעיקר, היום כרבע מהסובלים מהן הם גברים צעירים – מתחת לגיל 40. אחת הסיבות העיקריות לכך היא צפייה בפורנו, שמעלה את סף הגירוי

xxx. kajakiki, ShutterStock
שיא במספר הצעירים שמופנים לטיפול במרפאות לאין-אונות/ShutterStock, kajakiki

מומחים מזהירים כי יותר ויותר גברים צעירים פונים לטיפול באין אונות ובבעיות בזקפה, שנגרמו להם כתוצאה מהתמכרות לצפייה בתכנים פורנוגרפיים באינטרנט. חשיפה לתמונות וסרטונים גרפיים מקהה את חושיהם של גברים, מעלה את סף הגירוי שלהם, ופוגעת ביכולתם להתגרות ברגעי המציאות, בחדר השינה שלהם. יש מומחים הסבורים שאת האשם בתופעה המתפשטת הזאת, יש לתלות בסמארטפונים ובטאבלטים שהפכו את הפורנו לזמין ונגיש מכל מקום ובכל זמן.

אנג'לה גרגורי, פסיכולוגית סקס מבריטניה, מדווחת על עלייה חדה של גברים צעירים הפוקדים את מרפאתה, בבית החולים האוניברסיטאי בנוטינגהאם. "ב-16 השנים האחרונות, ובחמש השנים האחרונות במיוחד, אני עדה לשיא במספר הצעירים שמופנים לטיפול. בעבר רוב הגברים שהופנו למרפאה היו בגילאים מבוגרים יותר, כאלה שהבעיות בתפקוד המיני שלהם היו קשורות בבעיות בריאותיות כמו סוכרת, טרשת נפוצה או מחלות לב וכלי דם".

"הצעירים שמגיעים אלי כיום לא סובלים ממצבים רפואיים או מחלות, הם כבר נבדקו על ידי רופא משפחה ששלל את האפשרויות הללו ומצא שהם אינם סובלים מבעיה פיזית", מסבירה גרגורי. "לכן, השאלות הראשונות שאני שואלת אותם כשהם מגיעים נוגעות לתדירות והרגלי האוננות והצפייה שלהם בפורנו – פעמים רבות לתשובות שלהם יש קשר לסיבה שבגללה הם לא מצליחים להשיג או לשמור על זקפה כשהם נמצאים עם בת זוג".

עוד בנושא:
כך אלכוהול ומריחואנה משפיעים על חיי המין שלכם
המכנסיים המכוערים האלה יעזרו לתפקוד המיני שלכם
זה טוב: חוקרים פיצחו את הסוד מאחורי האורגזמה הנשית

יח"צ. ShutterStock
לא מצליחים לתפקד עם בנות זוג אמיתיות, כי הם 'מחווטים' לפורנו/ShutterStock

הסוגייה המדאיגה הזאת עומדת במרכזו של סרט תיעודי של ה-BBC ששמו "גדלים על פורנו" (Brought up on Porn). בסרט מרואיין צעיר בשם 'ניק' שמספר שהחל לצפות בפורנו במחשב שלו בגיל 15. בהמשך, מספר 'ניק' איך למרות שהיה מעוניין לקיים יחסי מין גם עם בנות זוג "אמיתיות", הוא לא הצליח משום שלדבריו הוא כבר היה "מחווט" לפורנו.

"בשיא שלי, הייתי צופה בפורנו במשך שעתיים בכל יום", מספר 'ניק', שבסופו של דבר פנה לעזרה ולאחר טיפול הצליח לשקם את חיי המין שלו. "התכנים שבהם צפיתי הלכו והקצינו במהירות, בסוף כמעט שום דבר לא הדליק אותי. דברים נורמליים כבר לא עשו לי כלום, והייתי צריך לחפש תכנים יותר ויותר קיצוניים".

עוד באותו נושא

יותר מסוכן מסמים: עולמם של המכורים למין בישראל

לכתבה המלאה

השפעות דומות להתמכרות לסמים

על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Sexual Medicine בשנת 2014, רבע מהגברים שסובלים מאין אונות הם מתחת לגיל 40. בדו"ח חדש שפורסם ב- Behavioural Sciences Journal נכתב שצפייה בפורנו אונליין גורמת לתופעות דומות לאלה של התמכרות לסמים – ומובילות להנאה מינית פחותה וירידה בחשק המיני. "הסיכון הבריאותי הפוטנציאלי של צפייה בפורנוגרפיה אינו מובן דיו, בניגוד לסיכונים הנובעים מצריכת אלכוהול או טבק, ולכן מדובר בהרגל שעדיין נתפס כנורמטיבי או מקובל חברתית", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully