וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאתם חייבים להחליף מברשת שיניים אחרי כל צינון

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 10:41

צחצוח שיניים שומר על בריאות הפה והשיניים, אבל במצבים מסוימים מברשת השיניים עלולה דווקא לפגוע בשיניים ולהזיק לכם. מומחה מסביר איך משתמשים נכון במברשת שיניים, ומתי חייבים לזרוק אותה

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

כולם יודעים עד כמה צחצוח שיניים חשוב לגוף, הוא שומר על השיניים, חלל הפה ואפילו מונע מחלות מסוימות. אבל כדי שהצחצוח יעשה את כל הטוב הזה, חשוב לעשות אותו נכון - ובעיקר לוודא שמברשת השיניים שלנו עושה את העבודה שלה.

"מחקרים קליניים מראים שמברשת שיניים חדשה מסירה יותר פלאק מאשר מברשת בלויה ופועלת באפקטיביות רבה יותר לשמירה על ניקיון השיניים ובריאותן", מסביר ד"ר אריאל סביון, רופא שיניים ומנהל מרפאת סביון מדיקל סנטר בראשון לציון. האגודה האמריקאית לבריאות השן (ADA) ממליצה להחליף מברשת שיניים אחת לשלושה עד ארבעה חודשים, או קודם לכן אם שערות המברשת התבלו או שינו צורה.

"הסיבה העיקרית להחלפה התכופה היא שלא משנה באיזה סוג של מברשת שיניים מדובר, הסיבים מתבלים ונשחקים עם הזמן ומאבדים מיעילותם", מסביר ד"ר סביון, "כתוצאה מכך איכות הצחצוח יורדת והחניכיים עלולות להיפגע".

עוד בנושא:
זו הסיבה שאסור לכם להשתמש במי פה לאחר צחצוח שיניים
הלשון שלכם לבנה? זה מה שיכול לגרום לזה
לא מצחצחים שיניים? זה יכול לגרום לסרטן

אישה מצחצחת שיניים. ShutterStock
להחליף כל 3-4 חודשים. מברשת שיניים/ShutterStock

הסיבים של רוב המברשות אינם קוטלים בקטריות בפה ואינם מגינים מפני מחלות, לכן יש להקפיד להחליף את המברשת דרך קבע כדי ליהנות מיעילות מרבית ולשמור על רמת היגיינה גבוהה. "הפה האנושי מאוכלס על ידי סביבה אקולוגית מגוונת של מיקרואורגניזמים, ומאות סוגים של חיידקים ופטריות מזנים שונים כולל חיידקי סטרפטוקוקוס מזיקים, שהם הגורם לדלקת גרון", מבהיר ד"ר סביון, "כאשר משתמשים זמן רב באותה מברשת שיניים, גדל הסיכוי שהיא תשמש נמל בית למושבות של חיידקים שעלולים לחדור למערכות הגוף דרך הפה ולגרום למחלות שונות".

עוד בוואלה!

זו הסיבה שאסור לכם לצחצח שיניים אחרי ארוחת הבוקר

לכתבה המלאה

מצוננים? החליפו מברשת שיניים

כאשר אנו חולים, נוספים בגופנו עוד חיידקים שמועברים גם למברשת השיניים ונשארים ומתרבים בה, לכן חשוב מאד להחליף מברשת מיד עם סיום המחלה. "אם ממשיכים להשתמש באותה המברשת, גדל הסיכוי שהיא תשמש כר לגידול החיידקים שעלולים לעבור לחלל הפה ולגרום למגוון בעיות כמו דלקת חניכיים, נסיגת חניכיים, ריח רע מהפה ועוד", אומר ד"ר סביון, "כך שבכל פעם שאנו מצחצחים שיניים אנו מסכנים את בריאות הפה והשיניים".

בנוסף, מברשת שיניים עלולה להזדהם מהסביבה בה היא נמצאת, כאשר חדרי אמבטיה, שם בדרך כלל נמצאות מברשות השיניים, מהווים קרקע פורייה לחיידקי קוליפורם, כמו חיידקי קולי. לדברי ד"ר סביון, למברשות שיניים המאוחסנות בחדר האמבטיה במשך זמן רב יש סיכוי טוב לאחסון חיידקי קוליפורם.

חשוב לאחסן את מברשת השיניים במצב מאונך להתייבשות מהירה, ולוודא שהיא אינה באה במגע במברשות אחרות. חשוב להימנע מכיסוי המברשת, שכן "דבר זה יוצר מלכודות לחות וקרקע פורייה לצמיחה והתרבות מהירה של חיידקים".

מברשת שיניים ותמרוקים בחדר אמבטיה. ShutterStock
עדיף לא לשמור אותה באמבטיה. כוס על מברשות שיניים/ShutterStock

3 טיפים לצחצוח שיניים יעיל

גם לאופן שבו אתם מצחצחים יש כמובן השפעה על בריאות השיניים. אלה הטיפים של ד"ר סביון:

1. להפעיל מעט מאד כוח על מנת להסיר את החיידקים מן השיניים, לכן מומלץ להשתמש במברשת בעלת סיבים רכים ולא קשים שעלולים לפגוע במרקם העדין של החניכיים.

2. לצחצח שיניים רק פעמיים ביום, בבוקר ובלילה לפני השינה. יש מצבים שצחצוח שיניים אף מזיק, כמו לאחר האוכל, הוא פוגע בשיניים וגורם לשחיקה חומצית. בזמן האוכל רמת החומציות בפה יורדת, האמייל הופך להיות רך ופגיע, כך שצחצוח שיניים פוגע יותר מאשר מועיל. המתנה של כרבע שעה לאחר הארוחה היא חשובה והכרחית.

3. לצחצח את השיניים, החניכיים והלשון. צחצוח החניכיים ממריץ את זרימת הדם ומונע דלקות ומחלות חניכיים, צחצוח הלשון מנקה אותו מהחיידקים הרבים שהוא אוגר. חשוב לצחצח את הלשון בעזרת מכשיר ייעודי ולא באמצעות המברשת שכן פעולה זו מפזרת את כל החיידקים בפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully