וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרגל היומיומי שיכול לחתוך את הסיכון לסרטן ב-20 אחוזים

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 6:41

אם תעשו את זה כל יום - ויש סיכוי טוב שאתם כבר עושים את זה - הסיכון שלכם לסרטן מסויים ומאוד לא נעים יכול לרדת בעשרות אחוזים. סקרנים? הפרטים בפנים

יש הרגלים שמשפיעים לרעה על הסיכון לחלות בסרטן - עישון, שתיית אלכוהול, אכילת מזון מעובד, חשיפה לשמש וכדומה. אבל יש גם הרגלים שמקטינים את הסיכון, ויכול להיות שעל אחד מהם לפחות, אתם כבר מקפידים בצורה מרשימה למדי.

צחצוח שיניים מדי יום יכול להפחית את הסיכון לחלות בסרטן הוושט ב-20 אחוזים - כך מצא מחקר שנערך באוניברסיטת ניו יורק. במסגרת המחקר, חוקרים ניתחו דגימות חיידקים שנלקחו מפיותיהם של 122,000 אנשים, וביצעו בדיקות דנ"א כדי לקבוע איזה סוגים של חיידקים בדיוק נמצאו בהן. לאחר מכן הם עקבו אחר המשתתפים במשך עשר שנים, כדי לראות מי מהם יחלה בסרטן הוושט.

אישה מצחצחת שיניים. ShutterStock
סוף סוף הרגל בריא שאנחנו כבר מיישמים. אישה מצחצחת שיניים/ShutterStock

התוצאות הסופיות של המחקר, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Cancer Research, הראו שלמשתתפי המחקר שבפיהם נמצאו כמויות גדולות של חיידקים מסוגים מסויימים - Tannerella forsythia ו-Porphyromonas gingivalis - היו בסיכון גדול ב-21 אחוזים לחלות בסרטן הוושט. סוג נוסף של חיידקים בשם Neisseria נמצא כבעל השפעה מפחיתה על הסיכון לחלות בסרטן.

אישה מוציאה לשון. ShutterStock
להכיר טוב יותר את סביבת החיידקים בפה כדי למנוע סרטן. אישה מוציאה לשון/ShutterStock

"המחקר שלנו מראה שהיכרות עמוקה יותר עם סביבת החיידקים בפה יכולה לעזור לפיתוח אסטרטגיות למניעת תחלואה בסרטן הוושט, או לכל הפחות לסייע בגילוי מוקדם של חולים בו", אמר פרופ' ג'יונג אהן, שהוביל את המחקר. "סרטן הוושט הוא סוג קטלני ביותר של סרטן, ולכן יש צורך למצוא בדחיפות דרכים חדשות למניעתו, להקטנת הסיכון לחלות בו ולגילוי מוקדם שלו", הוסיף.

הדרך הכי טובה לשמור על הפה שלכם נקי מבקטריות מזיקות, היא להקפיד על צחצוח שיניים יסודי פעמיים ביום וכן על ביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים. עם זאת, יודגש כי ממצאי המחקר הזה אינם קובעים שהחיידקים גורמים באופן ישיר להיווצרות הסרטן, ייתכן שנוכחות החיידקים גורמת למחלות פה וחניכיים ואלה בתורן מגדילות את הסיכון לסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully