וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצחצחים שיניים? זה יכול לגרום לסרטן

מחקר שכלל נתונים של כמאה חמישים אלף איש שנאספו לאורך למעלה מ-20 שנים מצא קשר בין היגיינת הפה ובין סוגים שונים של סרטן. ככה זה עובד

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

בוודיאו: לא בטוח שאתם רוצים לדעת מה יש במברשת השיניים שלכם

אם חשבתם שצחצוח שיניים הוא לא באמת חובה ואפשר לחפף, אתם לא רק דוחים, אלא גם מאוד טועים. ומי שנפגע אלו לא רק השיניים שלכם.

צוות מטעם בית הספר לבריאות הציבור של הרווארד בבוסטון ערך מחקר שכלל נתונים שנאספו במשך יותר מ-20 שנים. במחקר התגלה כי אנשים עם היסטוריה של מחלת חניכיים שבדרך כלל נגרמת כתוצאה מהרגלי הברשה גרועים ואי שימוש בחוט דנטלי הגורמים להצטברות של רובד חיידקים - היו בסיכון מוגבר לסרטן הוושט וסרטן הקיבה.

החוקרים בדקו את הקשר של מחלות חניכיים ואובדן שיניים עם הסיכון לחלות בסוגי סרטן אלה בקרב יותר מ-98 אלף נשים ממחקר הבריאות של האחיות, שנמשך בין השנים 1992 עד 2014, וכמעט 50 אלף גברים ממחקר המעקב של אנשי מקצוע בתחום הבריאות, שנערך בין 1988 ל-2016.

עוד בוואלה!

פעולת הבוקר הפשוטה הזו עשויה למנוע מחלות לב

לכתבה המלאה

מחלת חניכיים נגרמת על ידי זיהום חיידקי וגורמת לנזקים ברקמה הרכה ובעצם התומכות בשיניים. הסימנים של מחלת החניכיים כוללים: דימום מהחניכיים בעת מגע או צחצוח, נפיחות ואודם של החניכיים, נסיגת חניכיים, רגישות לקור, ריח רע מהפה ועוד שינויים מבניים במבנה השיניים. על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן כמעט מחצית מהמבוגרים מגיל 30 ומעלה סובלים ממחלות חניכיים.

צחצוח שיניים. shutterstock, ShutterStock
כמעט חצי מהאנשים מעל גיל 30 סובלים ממחלות חניכיים. אישה מצחצחת שיניים/ShutterStock, shutterstock

התוצאות שהתפרסמו בכתב העת Gut הראו כי במהלך 22-28 שנות מעקב, היו 199 מקרים של סרטן הוושט וכ-238 מקרים של סרטן הקיבה. היסטוריה של מחלת חניכיים נקשרה לעלייה בסיכון של 43 אחוזים לסרטן הוושט ו-52 אחוזים להעלאת הסיכון לסרטן קיבה. סיכון זה היה גם גבוה יותר בקרב אנשים שאיבדו שיניים, בהשוואה לאנשים שלא איבדו שיניים, הסיכון לסרטן הוושט והקיבה אצל אלה שאיבדו שתי שיניים או יותר היו 42 אחוזים ו-33 אחוזים, בהתאמה.

הסיכון לסרטן הקשור למחלות חניכיים במחקר זה לא היה תלוי בשימוש בטבק, מה שאומר שמעשנים עם בריאות והיגיינת פה לקוייה עלולים להתמודד עם סיכון גבוה עוד יותר לחלות בסוגי סרטן העיכול האלה.

הקשר בין חיידקים הנמצאים בדרך כלל בפה לבין סרטן הוושט התגלה על ידי מדענים אחרים במחקרים קודמים. סיבה אפשרית היא כי היגיינת פה לקויה ומחלות חניכיים עשויות לקדם את היווצרותם של חיידקים הידועים כגורמים לסרטן קיבה. "הנתונים מהמחקר הנוכחי יחד עם נתונים ממחקרים אחרים תומכים בחשיבותו של המיקרוביום האוראלי בהתפתחות סרטן הוושט והקיבה", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully