וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעולת הבוקר הפשוטה הזו עשויה למנוע מחלות לב

צחצוח שיניים פעמיים ביום - זה מה שנדרש מכם כחלק מהנסיונות לחיות חיים בריאים יותר. חוקרים מאמינים כי הקשר בין חניכיים בריאות לבין בריאות הלב הוא ישיר, וזה מה שיש להם להגיד

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

בווידאו: זה מה שמסתתר במברשת השיניים שלכם

זה לא סוד שפעילות גופנית ותזונה בריאה חיוניים להפחתת הסיכון למחלות לב - סיבת המוות המובילה בקרב נשים וגברים ברחבי העולם. אולם מחקר חדש שפורסם מתוך כתב העת האירופי למחקר קרדיולוגי מונע מציע המלצה נוספת למי שרוצה לאמץ אורח חיים בריא יותר - צחצחו שיניים היטב.

מחקר של החברה האירופית לקרדיולוגיה, ניתח את היגיינת השיניים של יותר מ-160 אלף אנשים בקוריאה מעל גיל 40, ואסף מידע שכלל גובה, משקל, מחלות ושאלוני אורח חיים - במטרה ללמוד את הגורמים למחלות הלב.

עבור מחקר זה בחרו החוקרים באנשים שלא הייתה להם היסטוריה קודמת של בעיות לב, כולל פרפור פרוזדורים (פעימות לב לא סדירות), אי ספיקת לב או מחלות לב אחרות. לאחר מעקב של למעלה מעשור החוקרים חישבו כמה מהאנשים חוו את אחד מסיבוכי הלב, ואז השוו את זה להיגיינת השיניים הכללית של הנחקרים. היגיינת שיניים נמדדה על ידי מגוון גורמים, כולל תדירות של צחצוח שיניים, נוכחות של מחלות חניכיים, מספר ניקויי השיניים המקצועיים שעברו וכמות השיניים החסרות.

עוד בוואלה!

6 סימנים מפתיעים שעלולים להעיד על בעיות לב

לכתבה המלאה

לאחר השוואה בין הנתונים, החוקרים מצאו שהיגיינת פה טובה הייתה קשורה לירידה בסיכון לפרפור פרוזדורים ואי ספיקת לב. בהתבסס על תוצאה זו, הם הציעו לאנשים לשים לב היטב למצב השיניים שלהם. "היגיינת פה בריאה יותר שמתקיימת על ידי צחצוח שיניים תכוף וניקוי שיניים מקצועי עשויים להפחית את הסיכון לפרפור פרוזדורים ואי ספיקת לב", כתבו.

גיף צחצוח שיניים. Giphy
תקפידו על היגיינת הפה. אישה מצחצחת שיניים/Giphy

המחקר הנוכחי מתבסס על מחקר יפני שפורסם בשנת 2018 שכלל יותר מ-600 אנשים, בו נמצא קשר פוטנציאלי בין מחלות לב לבעיות שיניים ומחלות חניכיים. מסקנת המחקר שהוצגה על ידי איגוד הלב האמריקני, היתה כי האנשים שצחצחו פחות מפעמיים ביום במשך פחות משתי דקות בכל פעם, היו בסיכון מוגבר פי שלושה לאי ספיקת לב, התקף לב ושבץ, בהשוואה לאנשים שצחצחו מינימום פעמיים ביום למשך שתי דקות לפחות.

אומנם שני המחקרים מראים קשר בין הגיינת הפה ובין מחלות לב, אבל מה עומד ביסודו? התיאוריה הראשונה גורסת כי חניכיים מדממות עלולות להצביע על בעיות במחזור הדם הגורמות גם למחלות לב. בנוסף, חניכיים מוזנחות יכולות להיקשר גם לאורח חיים לא בריא כמו עישון ושתיית אלכוהול מופרזת, שהוכחו כפעולות שפוגעות בלב וגם במערכות נוספות בגוף.

תיאוריה נוספת מציעה שהזיהום החיידקי הגורם לדלקת בחניכיים עשוי להשפיע גם על תהליכים באזורים שונים בגוף. הדלקת בחניכיים מגבירה תהליכים דלקתיים כמו יצירת הפלאק הטרשתי, אותו תהליך שגורם לשקיעת שומן ותאי דלקת בדפנות העורקים, ושבבוא הזמן עלול להוביל להתקף לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully