וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ישנתם טוב הלילה? זה מה שכדאי לכם לאכול בבוקר

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 7:39

שוב לא ישנתם טוב הלילה וקמתם עייפים מבלי לדעת איך אתם ממשיכים את היום שלכם? יש כמה מזונות שמומלץ לאכול אחרי לילה כזה, והם אפילו מאוד מאוד טעימים

שיטה להתגבר על נדודי שינה/@dr.karanr

לכל אחד מאיתנו יש לילות ללא שינה. חלק מוטרדים, אחרים עסוקים ולעיתים - אין הסבר ממשי לתופעה. אחת הבעיות בלילה ללא שינה היא מחסור באנרגיה ביום למחרת. רבים חושבים שהקפה של הבוקר יעיר אותם ויתן להם זריקת מרץ, אבל בפועל הוא ככל הנראה ישאיר אתכם עייפים ואפילו עצבניים.

תזונה היא מרכיב מאוד חשוב שתורם או הורס את השינה שלנו בלילה. חלק מהמאכלים יכולים דוקא לעייף אותנו ואחרים לעומת זאת ימריצו - השאלה החשובה היא מתי אוכלים כל אחד מהם, כך שיתאים לסדר היום שלנו. הנה חמישה מאכלים שמומלץ לאכול כדי לקבל קצת אנרגיה על הבוקר.

לימון

לא סתם אומרים שהוא מוסיף המון. למרות שמרביתנו מתעוררים בבוקר בעזרת קפה, מומלץ לנסות להחליף אותו בכוס מים חמימים עם לימון סחוט. מים עם לימון לא רק מנקים את הגוף ומפנה רעלים, אחרי שנת הלילה ולפני התחלת היום, אלא מהווים חיזוק חיסוני לגוף כולו. כיוון שהוא עשיר בוויטמין C. הלימון בתערובת מנקה את הדם ואת מערכת העיכול ומגביר מטבוליזם, ובכך עוזר להורדת במשקל.

כוס מים עם לימון. ShutterStock
עדיף מקפה. מים עם לימון/ShutterStock

אבוקדו

אבוקדו הוא מזון שעמוס בשומנים בריאים, כמו גם בסביבות 14 גרם של סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, כולל אשלגן שעוזר במניעת עייפות. בנוסף, אבוקדו הוא אחד המאכלים הכי טעימים ומגוונים, והוא מתאים לכל דבר ולכל ארוחה.

עוד בוואלה!

תחזיקו חזק: לקפה עם חלב יש השפעה בריאותית מטורפת על הגוף

לכתבה המלאה

בננה

ב-2012 החליטו חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה לבחון איך באמת משפיעה הבננה על תחושת הערנות. הממצאים, שפורסמו בכתב העת המדעי PLoS One, הראו כי הפרי האהוב הזה נחשב יעיל בשמירה על האנרגיה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, ביעילות דומה למשקאות האנרגיה שחלק מהספורטאים צורכים לפני האימון. זאת מכיוון שהבננה עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן - מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

בננה. ShutterStock
פצצת אנרגיה. בננות/ShutterStock

זרעי צ'יה

זרעי צ'יה מעניקים לגוף אנרגיה יציבה בגלל היחס הטוב שבין חלבון, שומנים וסיבים תזונתיים בשילוב העובדה שמדובר בדגן מלא. תכולת הסיבים הגבוהה בזרעי הצ'יה מאיטה את ספיגת המזון, מאיטה את ספיגת הסוכרים לזרם הדם, ומספקת תחושה של מלאות שמונעת אכילת יתר, סיבה עיקרית לכך שאנשים יכולים להיות מאוד עייפים לאורך כל היום.

שוקולד מריר

אם תאכלו שוקולד מריר מאיכות טובה (70% קקאו ויותר) תכניסו לגופכם גם חומרים מזינים רבים, כמו: אשלגן, ברזל, סידן, אבץ ומגנזיום. הוויטמינים שנמצאים בקקאו הם A, B1, B2, B3, C, E, החשובים לתפקודו המיטבי של גוף האדם. בזכות רכיבי התאוברומין והקפאין שבקקאו אכילת שוקולד ממריצה את הגוף ותורמת לחילוף חומרים מהיר יותר. לכן אם אתם לפני אימון, אכילת שוקולד תתן לכם "בוסט" קטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully